Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony HDR-SR1e beelden naar computer capturen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony HDR-SR1e beelden naar computer capturen ?

    beste,

    Heb met HDR-SR1e opnames gemaakt in de SD kwaliteit (ttz geen HD ),dit bewust gekozen omdat de kwaliteit voldoet en ik geen HD kan verwerken gezien de aard van mn comp.
    Nu wou ik graag weten HOE ik deze beelden in mn montage programma PREMIERE kan importeren/capturen ?
    Normaal sluit ik mn oudere Sony cam's aan via firewirepoort, die vind ik hier niet op de cam ?
    Ik zocht al op Internet, maar de meeste mensen spreken over HD beelden op de comp zetten, dus is niet wat ik wil doen.
    Er is een CD bij die meer uitleg zou geven mbt de aansluiting (zal wschijnlijk USB driver zijn ?) maar ik kan die niet draaien op mn oude medion (Pent 4 , 2,6 ghz en 4 ram) ook al staat erop de CD dat het voor Xp home,pro enz is..?Zou natuurlijk een andere oorzaak kunnen zijn dat de comp die niet vindt/leest.

    Kan ik niet via een ANDERE weg deze beelden inladen, ttz zou vlug moeten gebeuren, wat nu niet kan precies ;-(

    DANK bij voorbaat

  • #2
    Re: sony HDR-SR1e beelden naar computer capturen ?

    Er is geen verschil in methode om HD of SD beelden op je harde schijf te kopiëren als die in de camera op een flashgeheugen staan. (kaartje)

    Heeft je camera een intern geheugen EN een memory stick?

    Staan je beelden op die memory stick? Ja/Nee
    Indien Ja dan moet je die memory stick, met een kaartlezer, verbinden met de PC. Normaal gaat Windows de eventuele driver zelf installeren.
    Indien Nee dan moet je de camera met een USB kabel met de PC verbinden. De driver zal op de bijgeleverde CD/dvd van Sony staan. Of te vinden op het net.

    Eventueel, maar ik ben niet zeker, kan je "PLay Memories" downloaden van de Sony website. Je zal dat moeten proberen.

    Eens je de beelden op je harde schijf hebt kan je die heel eenvoudig importeren in Premiere.
    Of je rechtstreeks van een HDR-SR1 kan capturen in Première weet ik niet. Allezsins heb je een USB verbinding nodig.

    Mijn workflow is: camera > harde schijf > de beelden bekijken en de slechte eruit gooien > dan pas editten.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: sony HDR-SR1e beelden naar computer capturen ?

      dankjewel Skitch vr de reactie,

      Beelden op Harde schijf, en zal op internet zoeken vr de drivers usb te kunnen downloaden want krijg die bijgeleverde CD niet a de praat en zal niet zo moeilijk zijn veronderstel ik om drivers op de comp te krijgen ,want premiere "herkent" nu het "device" niet, ttz heb Sony ingesteld, maar mn Prem versie is ook al tijdje geleden CS2 en daar staat het type cam niet bij,( bij Sony voorkeur) en "standaard device" werkt ook niet.
      Ja, Play memories, kcal dat eens lezen wat dat is

      dank
      mvg
      Pat

      Comment


      • #4
        Re: sony HDR-SR1e beelden naar computer capturen ?

        Probeer eens of je die software bij Sony kan vinden?
        Misschien hier : picture motion browser
        De handleiding heb ik hier gevonden : https://docs.sony.com/release/HDRSR1.PDF
        Jammer genoeg kan je de videoclips niet van het intern geheugen naar de memorystick kopiëren, lees ik. Het gaat wel met still images, niet met video.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment

        Working...
        X