Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony HDR-AS15 aangekomen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony HDR-AS15 aangekomen ...

    Hallo,

    Vandaag is mijn Sony HDR-AS15 aangekomen (online bestelling).
    Een hele hoop toebehoren en varia en diverse.
    Het nadeel van de Sony is initieel dat hij geen schermpje heeft, maar Sony brengt daarvoor de AKA-LU1 uit, een stevige extra behuizing met LCD-scherm.
    Het is immers veel makkelijker als je effectief ook kan zien wat je filmt.
    De opnamehoek Kan je instellen op 120 en 170°.
    De bedoeling is hem voornamelijk te gebruiken tijdens onze fietstochten (met fietsadapter van Sony, die zeer vertrouwensaardig is), op de moto en tijdens het reizen met de auto (filmbeelden van onderweg van bv. de Alpen).
    De eerste opnames zij in elk geval zeer veelbelovend - de eerste proeffilm is aan het renderen.
    Ik zal binnenkort hier eens wat opnames met de Sony plaatsen.

    Jaja
    Last edited by jaja; 20 augustus 2013, 17:58.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Sony HDR-AS15 aangekomen ...

    Proficiat met je nieuwe aanwinst.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Sony HDR-AS15 aangekomen ...

      Dag Skitch,

      Geen m2ts bestanden uit de camera dit maal, wel mp4, en ja, die worden rechtstreeks afgespeeld via de WD op de Sony Bravia TV.
      Maar, maak ik een montage en schrijf die weg als mp4 - noppes op de TV.
      Ik heb nu ook niet weergeefbare m2ts-bestanden geëxporteerd via Adobe Premiere
      De ene beelden zijn 29f/sec (sony AS15), de andere 25f/sec.
      Ik "normaliseer" de zaak in Premiere en maak er dan een m2ts bestand van en ... noppes, wordt wel op de computer afgespeeld, maar niet via de WD-harde schijf ...
      een mens zou voor minder eens gooien met een bloempot, maar dat maakt dan weer zoveel vuil ...

      Pfff, wat is fotografie toch heel erg makkelijk hoor ...

      To be continued ...
      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Sony HDR-AS15 aangekomen ...

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Pfff, wat is fotografie toch heel erg makkelijk hoor ...
        Inderdaad. Maar niet zo leuk.
        Ik buk me nu voor die bloempot..... Je moet er zeker van zijn dat je exporteert in 25f/sec. Voor computers maakt dat allemaal niet zoveel uit. Voor TV nog altijd wel.( Over enkele jaren ook niet meer maar dan zal het 4k zijn ipv AVCHD, H.265 ipv H.264....enz....)
        Bij Elements 11 heb je maar één ( 1 ) kans om de projectinstelling in te stellen. Ik hamer nu op die 25 fps. Dat is helemaal voordat je aan een project begint.
        Je kan die instellen met een NIEUW project voordat je de eerste clip inlaadt. Of die stelt zichzelf in als je de EERSTE clip inlaadt. Zorg dan dat een 25 f/sec is.
        Achteraf kan je de clips verwisselen. Elements zal zijn projectinstellingen niet meer veranderen.
        Van je 29/30 fps gaat Elements 11 er, mooi verdeeld, 4 weggooien. Maar dat gaat je niet erg opvallen.
        Wel zorgen dat je in PAL exporteert.
        Hopelijk helpt je dat want ik vrees die bloempotten. (Zijn het dure Chinese vazen? )

        Edit: Nog een oplossing: de 29 fps NTSC bestanden omzetten naar 25 fps PAL met een videoconvertor. Die .mp4 is in principe geen enkel probleem. Dat mag blijven
        Last edited by Skitch; 21 augustus 2013, 00:08.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Sony HDR-AS15 aangekomen ...

          Ik film tegenwoordig altijd in 24p (eigenlijk 23,976), op mijn tv en op groot beeldscherm nog nooit geen problemen mee gehad.
          Ik weet niet of je in elements dit kan doen, maar in de pro en ae kan je in het project venster met je rechtermuis klikken op je bestand, modify aanklikken, daar dan interpret footage aanklikken en daar kan je de framerate aanpassen bvb. 29 fr naar 25 fr enz. werkt perfect.

          Comment


          • #6
            Re: Sony HDR-AS15 aangekomen ...

            Hallo,

            Inmiddels Premiere Pro in gebruik, en nu zijn de problemen tenminste consequent en kan ik een consequente oplossing en eenvormigheid wegschrijven!
            Ik kan gelijk welke video importeren - en zorg steeds dat alles naar 25 f/sec wordt omgezet.
            Als ik in de auto film, hangt de Sony op zijn kop - en de beelden zijn in 2 klikken 180° omgedraaid in Premiere Pro (ook in Adobe Premiere Elements).
            Skitch, ik ga dus niet met bloempotten werpen.
            Ik kan nu heel gemakkelijk de beelden van de Sony NEX-VG20 en de AS15 door elkaar gebruiken en uiteindelijk een m2t-bestand laten maken dat perfect afspeelt via de WD Passport op de Sony Bravia.
            Kortom, ik ben een gelukkig mens!

            Momenteel is de (afgewerkte) testvideo met de Sony AS15 aan het renderen voor Vimeo. Als dat klaar is zal ik hem straks hier bijzetten ...

            @franvd:
            Bedankt voor de tip ivm Adobe Premiere Pro!
            @Skitch:
            Bedankt voor de "morele" steun ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment

            Working...
            X