Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

    Ik probeer nog altijd een opgenomen programma van de digibox over te zetten naar een USB stick.

  • #2
    Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

    Gaat volgens mij nog altijd niet. De opnames zijn geëncrypteerd opgeslagen waardoor je altijd dat specifiek toestel moet hebben om het te kunnen bekijken. Daarom dat ze ook geen harde schijf kunnen overzetten naar een ander toestel als je die moet omruilen door een defect. (Althans, dit laatste is mij ooit eens verteld door een medewerker op een Telenet center. Zijn uitleg leek technisch mogelijk, maar zelf nog nooit geprobeerd om te zien of ze niet tegen mij hebben gelogen. )
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

      Is het niet mogelijk om het programma van de box af te spelen en via de HDMI kabel op te nemen op PC /Laptop?
      Op het signaal van de digibox naar de TV zit volgens mij geen encryptie meer.
      Eventueel kan er kwaliteitsverlies opzitten.
      Vervolgens kan het opgenomen bestand van de computer naar een stick gekopieerd worden.
      mvg,
      Patric

      Comment


      • #4
        Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

        Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
        Is het niet mogelijk om het programma van de box af te spelen en via de HDMI kabel op te nemen op PC /Laptop?
        Op het signaal van de digibox naar de TV zit volgens mij geen encryptie meer.
        Eventueel kan er kwaliteitsverlies opzitten.
        Vervolgens kan het opgenomen bestand van de computer naar een stick gekopieerd worden.
        mvg,
        Patric
        Dat gaat niet zomaar lukken, en dat heeft te maken met HDCP beveiliging.
        Afspeel toestel moet van het andere toestel informatie krijgen dat het goedgekeurd is om beeld weer te geven.
        Krijgt deze niet de juiste informatie, dan geeft hij geen beeld.

        Zo was er een paar jaar geleden een update bij Telenet waardoor mensen met een ouder toestel ineens geen beeld meer kregen omdat de oude tv's niet aangepast waren aan de nieuwere beveiligings-protocollen.

        Comment


        • #5
          Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

          Als het om programmas gaat die op vrtnu beschikbaar zijn dan zijn die wel downloadbaar (in dezelfde kwaliteit van vrtnu), ook voor NPO programma's is er dezelfde oplossing.
          De digiboxen zijn dichtgetimmerd en hebben encryptie, wat misschien nog lukt is (als je die nog hebt) een video/HD recorder aansluiten op een analoge uitgang. Scart, RGB of RFdus. Ik heb geen digibox en weet dus niet of er nog zo'n aansluitingen zijn. Digitaal ga je alvast geen kopie kunnen maken.
          Wat een prachtige vooruitgang toch, die digitale tv, in tegenstelling tot analoog + video/DVD/HD recorder waarvan je de opnames overal kon meenemen en over zetten.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

            In Nederland kon ik via het glasvezelnetwerk van Onsnet Eindhoven/Brabant alle programma's opnemen en dus later bekijken. Nu het afgelopen jaar de provider Onsnet door de KPN is overgenomen kan dat nog steeds maar dan wel door € 5 per maand extra te betalen terwijl het hele pakket al door de overname fiks duurder is geworden. Ook de gesprekskosten van de vaste telefoonlijn zijn enorm gestegen en wel vijfmaal duurder dan met je mobiel. Ik maak dus geen gebruik meer om te bellen met de vaste lijn.

            Comment


            • #7
              Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

              De nieuwe generatie digiboxen heeft zelfs geen schijf meer, alles wordt extern opgeslagen.

              Comment


              • #8
                Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

                Hallo,

                Misschien een oplossing voor sommigen ...
                Je kan de programma's/zenders van VRT en VTM op je PC bekijken met de apps VRTNu en VTMGo.
                In Windows 10 zit een screenrecorder.
                Die activeer je met de Windows-toets + G-toets (Je start dan eigenlijk de X-Boxapp waarin deze feature zit)
                Hij verschijnt bovenop je scherm als overlay.
                Als je nu via de TV-apps je programma terugkijkt en dan opneemt met de Windows screenrecorder, dan krijg je een mp4-opname.
                Die staat in je map users - video.

                Het proberen waard misschien?
                Nadeel: je moet het programma helemaal afspelen.
                En misschien best je microfoon afzetten (instelling in de screenrecorder).

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  ...
                  Je kan de programma's/zenders van VRT en VTM op je PC bekijken met de apps VRTNu en VTMGo.
                  In Windows 10 zit een screenrecorder.
                  Veel te omslachtig en tijdrovend.
                  Het kan veel eenvoudiger. Op de website (vrtnu, vier) naar het programma gaan, URL kopiëren en plakken in een programma (zoek maar ), kwaliteit en formaat instellen en downloaden. Op maximaal enkele minuten heb je de meeste programma's binnen.

                  Bv. De Mol kan zo kort na uitzending worden gedownload en reclameloos bekeken.

                  En nu ben ik hier weer weg...
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    ... (zoek maar )
                    Daar hebben newbies natuurlijk niks aan....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      ...Die activeer je met de Windows-toets + G-toets (Je start dan eigenlijk de X-Boxapp waarin deze feature zit)
                      Hij verschijnt bovenop je scherm als overlay...
                      Het is niet zo eenvoudig als dat je laat uitschijnen. Ik was verbaasd toen ik je voorstel las en heb het onmiddellijk geprobeerd. Het verscheen inderdaad bovenop mijn scherm als overlay. Maar de "Start Recording" toets was niet selecteerbaar, en "Win-key Alt R" (voor start recording) werkt ook niet.
                      Als ik toch op de "Start Recording" toets click krijg ik:
                      "Sorry, this PC doesn't meet the hardware requirements for recording clips. For more info go to Xbox Game Bar settings"...
                      Blijkbaar ontbreekt er dus nog één en ander...

                      PC moet blijkbaar DirectX 12 Ultimate ondersteunen.
                      Last edited by BoJustme; 4 april 2021, 18:05.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

                        Oorspronkelijk geplaatst door FreFel Bekijk bericht
                        Ik probeer nog altijd een opgenomen programma van de digibox over te zetten naar een USB stick.
                        Zou me echt verbazen als je daar in slaagt. Ik had een discussie met Telenet in 2016, over het feit dat ik 90% van mijn opnames niet kon bekijken op mijn PC of tablet ... via hun eigen Telenet Yelo App! (Geen films, geen series, ...enkel nieuws en zo.) Telenet: "Sommige programma's kan je inderdaad enkel via de Digicorder bekijken. Dit heeft te maken met de uitzendrechten."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opgenomen programma met digibox Telenet overzetten naar USB

                          hallo,
                          iemand die weet hoe ik een programma die ik opgenomen heb op digicorder telenet kan opnemen via pc, zou dit gaan met een videograbber, maar hoe werkt dit ?

                          Comment

                          Working...
                          X