Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF geluid tijdens filmen (beginner)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF geluid tijdens filmen (beginner)

    Ik heb sinds kort mijn canon EOS 80D en wou voor de eerste maal een videopname maken (met EF 35mm f2). Meteen merkte ik dat de AF een irritant ratelend geluid maakt, wat natuurlijk ook hoorbaar is op de opname. Ik ben een volledige noob in videopnames met een dslr. Iemand tips?

  • #2
    Re: AF geluid tijdens filmen (beginner)

    Bij filmen met een fotocamera gebruik je het beste een externe microfoon op de flitsschoen die zijn speciaal daarvoor verkrijgbaar in een fotowinkel, het ingebouwde microfoontje stelt niets voor. Ook met een videocamera kun je beter een externe microfoon gebruiken omdat de motor van de zoom hoorbaar kan zijn .

    Comment


    • #3
      Re: AF geluid tijdens filmen (beginner)

      Canon heeft hiervoor STM-lenzen ontwikkeld.
      Die motor is veel meer geruisloos dan de USM-motor.
      Je kunt natuurlijk ook je AF uitzetten en manueel focussen,zoals veel pro's dat doen bij film.En dat eens testen.
      Je kunt ook met de hyperfocale afstand werken,maar je moet dan wel opletten met het diafragma.
      Je sluitersnelheid moet 1/50 sec blijven,anders krijg je snel schokkerige beelden.(Bij 25 b/sec op je scherm.)
      Dus heb je alleen nog diafragma en ISO om aan te passen.Bij teveel licht een ND-filter ervoor,om een groter diafragma te kunnen gebruiken.
      Last edited by demuro; 19 december 2019, 17:44. Reden: hyperfocaal

      Comment

      Working...
      X