Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkocht - Complete TL Fotostudio (20x TL!) zoals door Joe Edelman bekend gemaakt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Ander Merk ] Verkocht - Complete TL Fotostudio (20x TL!) zoals door Joe Edelman bekend gemaakt

    Complete TL Fotostudio zoals door Joe Edelman bekend gemaakt.

    Wereldberoemd geworden (in de fotograaf kringen dan toch ) dankzij een artikel en bijhorend Youtube filmpje van Joe Edelman. Door mezelf vakkundig gebouwd in 2014, en na te verhuizen naar een kleinere woning zonder studio, in onbruik geraakt. Echter nog perfect functionerend.

    De set bestaat uit
    - 2x statief met telkens 1x dubbele TL-lamp armatuur
    - 2x montage met telkens 3x dubbele TL-lamp armaturen; voorzien van wieltjes om in een rail te hangen
    - eenvoudige aansluiting met één stekker per montage/statief en voldoende lange kabel
    - inclusief 20 TL lampen

    Wat deze methode zo goed maakt is dat je heel veel zacht/egaal licht hebt waardoor je een model helemaal egaal kan belichten zonder schaduwen. Omdat je met lange smalle lichtbronnen werkt krijg je ook een heel speciaal effect in de ogen. Je ziet namelijk de reflectie van die lijntjes wat een speciaal effect heeft. Joe bespreekt dit uitvoerig in zijn video en in het artikel, met bijpassende voorbeelden. Opgelet, als je niet aan dit effect bent, is die set niets voor jou.. ze is echt specifiek daarvoor ontworpen.

    Voor het beste effect heb ik hier gebruikt gemaakt van monturen waar de lamp helemaal los staat (zonder reflectiewand etc.), deze zijn nu vandaag niet meer zo makkelijk te vinden merk ik.

    Gezien het gaat om klassieke TL-lampen werk je voor het beste resultaat met een sluitertijd van 1/125s. Met andere sluitertijden krijg je last van het 'flikkeren' van de TL-lampen waardoor de belichting kan gaan variëren, wat best vervelend is. In praktijk had ik daar eigenlijk nooit last van gehad, gezien je voor dergelijke portretten toch liever een tele-lens gebruikt en dus een snelle sluitertijd wil en sneller hoeft het niet omdat je model niet zo snel gaat bewegen.

    De twee montages met de drie dubbele monturen zijn voorzien van wieltjes om in een standaard rail te hangen, zo kan je die makkelijk verschuiven om het gewenste effect te bekomen bij de shoot van dat moment. De rail zelf is er niet bij (hangt nog in mijn vorig huis), maar kan je eenvoudig verkrijgen in de gewenste lengte bij de lokale doe het zelf zaak (nog geen 20€ voor 2 meter).

    De monturen alleen kosten nieuw al snel 250€, dan nog zonder statieven, bekabeling etc...
    Omdat het nu toch in mijn weg staat en ik ze nergens kan ophangen mag de hele set weg voor 150€.

    enkel af te halen in Sint-Michiels, Brugge (vlakbij kinepolis).

    - verkocht!
    Last edited by MichielBrugge; 8 juni 2016, 20:58. Reden: Verkocht
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]
Working...
X