Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te koop: NIKON DR-4 HOEKZOEKER met adapters voor D70 e.a.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te koop: NIKON DR-4 HOEKZOEKER met adapters voor D70 e.a.

    Te Koop : DR-4 hoekzoeker + Adapter ring DK-13 + eye piece adapter voor rechthoekige zoekers (in bestelling bij Nikon - De Beukelaer).

    De DR-4 met DK-13 en eyepieceadapter is geschikt voor bijna alle Nikon reflextoestellen (inclusief de D70) :
    - Met de eyepiece adapter (in bestelling) is dit te gebruiken op de D70, evenals op de D100, F80, F75, F55, F65, Pronea 600i, F70, F60, F50 F601, F601m, F401x, F401s, F401, F501, F301, FG, FG20 en EM.
    - Standaard past de accessoire op alle Nikon SLR-camera's met een high eye-point zoeker met een ronde 22mm oculairschroefdraad, waaronder D1, D1X, D1H, D2H, F5, F100, F4, F3HP, F90x, F90, F801s en F801.
    - De meegeleverde DK-13 adapter maakt gebruik mogelijk met alle Nikon SLR-camera's zonder high eye-point zoeker met een ronde 19mm oculairschroefdraad mogelijk, waaronder FM3A, FM2, FA, FE2, F3, F3AF, FM, FE, F2, F en Nikkormat-serie.

    Voor wie niet vertrouwd is met deze accessoire :
    - De DR-4 is een 'opzetstuk' (zeg maar een voorzetlens) om voor de zoeker te plaatsen van Nikon cameras.
    - De hoekzoeker (right angle viewing attachment) laat toe om onder rechte hoek door de zoeker te kijken. Het is dus een soort omleidingslens om vertikaal in de zoeker te kijken.

    Deze accessoire is zeer geschikt voor diverse soorten fotografie :
    - macrofotografie : je moet bv. niet op de grond gaan liggen om een bloem te fotograferen.
    - modellenfotografie : je moet je onderwerp niet recht in de ogen focussen, zodat ze zich natuurlijker gedragen).
    - Ook ideaal voor snapshots en streetshots omdat je je minder opvallend op onderwerp richt.

    Het toestel bevindt zich in absolute nieuwstaat :
    - geen schrammen, noch enige andere beschadigingen.
    - inclusief beschermkapje
    - in de originele Nikon box
    - met originele handleiding
    - inclusief de vermelde toebehoren : DK-13 en eyepiece adapter (in bestelling)

    Nieuwprijs bij De Beukelaer is +/- 433 Euro :
    - DR-4 hoekzoeker = 335,5€ + BTW
    - DK-13 adapterring = 17,5 € + BTW
    - Eyepiece adapter = 5€ (nog in bestelling)
    Te verhogen met de BTW komt dit op +/- 433 Euro.

    Vraagprijs : +/- 250 Euro (ongeveer de helft van de nieuwprijs).

    Ik heb hem pas sinds vorige zomer en heb hem nooit gebruikt voor de simpele reden dat ik geen camera had... Ik kocht hem toen al, omdat die dingen vaak moeilijk vindbaar zijn. Nu heb ik sinds een 2-3 weken een D70 waarvoor ik dus de rechthoekige Eyepiece adapter bestelde (dat kan nu elke dag binnenkomen).

    Gezien mijn beperkt budget, is een extra lensje koop of de SB-800 flitser momenteel nuttiger voor mij. Daarom verkoop ik hem dus.

    Bel of mail me bij interesse : 0495 23.13.14 of tellme@pandora.be

    Op verzoek kan ik kan foto's ervan doormailen. Jammer dat ik ze hier niet kan aanhangen.
    Last edited by JM; 28 november 2004, 18:26. Reden: meer specificaties
    JM
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker
Working...
X