Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm f2.8 macro HSM II - 300€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Nikon ] Sigma 70-200mm f2.8 macro HSM II - 300€

    Ik heb deze lens 4 jaar gebruikt op de Nikon D80 en Nikon D300 zonder enig probleem en met geweldige foto's. De laatste tijd ben ik op zoek een nieuw exemplaar aan te schaffen met VR/OS en probeer ik eerst even of ik deze verkocht krijg.

    De lens werkt technisch perfect, maar er zijn wel 2 belangrijke redenen waarom ik de prijs van deze lens relatief laag zet:
    • Ik heb de lens zelf tweedehands gekocht van een fotograaf die deze lens in zijn eerste maanden perongelijk tegen een muur gekrast had. De garantie dekte dit niet en hij heeft deze mij doorverkocht omdat ik wel geintereseerd was (ik had toen niet geen geld voor zo'n lens en dit was een kans voor mij om toch mijn eigen 70-200 lens te hebben.).
      Ik heb deze lens 4 jaar gebruikt met een krasje van 0,5cm op de rand van het voorste lenselement. In begin een beetje twijfelachtig over de kwaliteit, maar in al het gebruik op mijn DX bodies D80 en D300 heb ik NOOIT (zelfs niet op f/22) iets gezien van deze kras op de foto's. Ik vermoed dat deze buiten de sensor valt of door diffusie van deze lens gewoon niet zichtbaar is (zoals je een foto door een draad neemt als je vlakbij staat). Ooit heb ik deze snel op een FX (D700) getest en ook daar merkte ik niets.
    • De accesoires (draagtas en zonnekap) heb ik nooit gehad. De voorste lensdop was ik zelf gaan kopen in konijnenberg en daar hadden ze enkel 77mm doppen van het merk Canon, jammer maar het werkt.


    Foto's:
    foto 1 (krasje op voorste lenselement met flits)
    foto 2 (krasje op voorste lenselement met flits)
    foto 3 (achterkant lens)
    foto 4 (totaalbeeld lens - staat van focus en zoom ring)

    Hiermee heb ik al de gebreken beschreven. Buiten deze gebreken blijft het een geweldige lens die perfect werkt. De lens is in mijn bezit steeds goed behandeld geweest en had die zijn eigen plaatsje in mijn fototas.
    Moest er iemand geintereseerd zijn in dit koopje, neem gerust contact op: ik woon in Beveren-Waas en uiteraard mag je deze lens eerst testen.
Working...
X