Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carbon statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carbon statief

    Ooit iemand al iets gekocht wat toch niet zo bruikbaar blijkt voor jouw toepassingen?

    Awel ik ben weer zo stom geweest Mij is het dus nu overkomen. Niet tegoei gekeken en statief gekocht merk nu dat het voor mijn toepassingen te licht is.

    Het gaat dus om een echt carbonne statief (geen allustatief met carbon plakkertje over zoals op ebay verkocht wordt.)

    Type: walimex WT-890T Traveller Carbon tripod

    Spec:
    Load capacity 4kg
    Weight 950g
    Size extended 1340mm
    Size retracted 570mm
    Width 320mm
    Diameter 20mm


    Heb het vandaag aangekregen en net uitgepakt.

    Let op is wel statief zonder kop en er is een statiefzak/tas bij. Deze tas is vrij degelijk gemaakt.

    Een link naar pagina


    Prijs 100 euro + de verzendkosten neem ik op mij (Ik heb het 110 euro 3 dagen geleden betaald)

    Mijn verlies: 2 maal verzendingskosten
    Jouw winst: verzendingskosten


    Is vrees dat het voor mijn toepassingen niet stevig genoeg is. Ben niet de fotograaf die de bossen of zo intrekt voor natuurfoto's te gaan maken (lange afstanden moet doen) of geregeld op vakantie gaat. Maar iemand die een statief nodig heeft waarmee je sluitertijden van 2 a 3 min. kunt halen. Ik heb er geen voordelen aan dat dit een compact zeer licht (geen kilo) statief is.
    Statief voelt nog wel stevig aan en de scharnieren van de benen zijn van een degelijke metale uitvoering. Dus niet zoals de meeste allu reisstatiefjes die na een jaar of 2 versleten zijn en vanalles aan los begint te komen. Hoort trouwens bij de pro reeks waar toch wel vol lof over gesproken wordt op bd kwa prijs/kwaliteit.
    Kan zijn dat het wel aan mijn toepassingen kan tegemoetkomen maar wil het niet testen omdat je dit onmiddelijk ziet aan de rubbere pootjes en heb geen zin om dan discusie te hebben met eventuele kopers dat het toch gebruikt is.

    Een heel goed bod mag ook maar je zult ook wel snappen dat ik dit niet ga verkopen aan 20, 30 euro.
    Statief is zeer vlug terugverdiend (100 euro komt overeen met 2 bezoeken aan kraker )
    Wil het ook wel ruilen met steviger statief of met een mooi lensje voor nikon.
    Last edited by MikeS; 2 april 2008, 19:14.
Working...
X