Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B+W ND10 Filter grijs 77mm (VERKOCHT)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Ander Merk ] B+W ND10 Filter grijs 77mm (VERKOCHT)

    VERKOCHT


    Deze ligt maar in mijn kast en ik ben aan het opruimen. Ik gebruik ze dus niet en vandaar doe ik ze weg.

    B+W ND grijs: creatieve effecten door het reduceren van licht
    Deze filter wordt gebruikt voor het behalen van creatieve effecten in situaties waarbij er teveel licht is, bijvoorbeeld bij het maken van fotos op een heldere zomerdag. Doordat het licht op de sensor gereduceerd wordt zijn er langere sluitertijden mogelijk.
    De resultaten die door een ND grijsfilter behaald kunnen worden verhogen de aantrekkelijkheid van het beeld en zijn in sommige gevallen experimenteel te noemen. Een van de bekendste effecten die een ND filter kan bewerkstelligen is bijvoorbeeld het vloeiend weergeven van waterstromen.
    Doordat lange sluitertijden mogelijk zijn, kan beweging worden weergegeven op een foto. Dit in tegenstelling tot bevriezing van het beeld bij korte sluitertijden. Door het gebruik van bijvoorbeeld het 102 ND filter kan twee diafragma lichtstops langer worden belicht. Bij het 110 ND grijsfilter zijn dit 10 lichtstops.

    Met de buitengewone lichtreductie van maar liefst 10 lichtstops wordt dit filter ook wel een zwart filter genoemd. Doordat nog langere sluitertijden kunnen worden behaald dan bij de zwakkere grijsfilters kunnen creatieve effecten zoals de beweging in waterpartijen nog extremer worden vastgelegd.
    De B+W 110 ND grijsfliters zijn gemaakt van Schott NG-glas en beïnvloeden de kleur en het contrast minimaal.
    B+W filtermaat 77mm is o.a. geschikt voor de populaire zoomobjectieven voor spiegelreflexcameras van merken als Canon, Nikon, Tamron, Sony en Olympus.

    In perfecte staat.
    Kan ook opgestuurd worden met Bpost (+4 euro).

    Rosita
    Last edited by easygirl; 12 oktober 2016, 17:54.
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr
Working...
X