Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Standaard Follow the leader...

or not ...
    (analoog M6 - Kodak Tmax400)

Mvg,
    Steven
    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Standaard Re: Follow the leader...

ik vind dit van compositie en inhoud een goed beeld.
    redelijk hard, en met uitgebrande achtergrond, maar dat vind ik in dit geval ondergeschikt aan het vorige.

goed straatwerk met een heerlijke (en passende) titel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Een heerlijke opname waar je kan blijven naar kijken. Top!

Mvg,

Jan

Knap werk
    Dat je die 'leader' pas een fractie later in het beeld ontdekt zorgt voor een boeiende dynamiek in de foto.

Heerlijke straatfotografie. En altijd zo mooi dat er iemand de leiding op zich wilt nemen.
    En dit ook wilt uitstralen en bevestigd zien.

Bedankt voor de reacties

Mvg,
    Steven
    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Door al de bovenstaande reacties ben ik nu al enkele minuten naar deze foto aan het kijken...
    Jammer genoeg kan ik niet zo positief zijn als mijn voorgangers.
    Je onderwerp is er, er zit inhoud in je foto, ... doch het moment mis ik. Een compositie mis ik...
    Dit is geen doordachte straatfotografie, eerder een straatsnapshot. Waarom? Technisch en compositorisch is deze foto niet in orde, niet sprekend en niet boeiend. Ok, er staan mensen op, de leader op kop, maar er staat zoveel anders op wat niets met een goede foto te maken heeft. Of in dit geval wat niet bijdraagt tot een geslaagde foto. Mijn inziens, dus een persoonlijks iets, kon deze opname beter zijn indien de fotograaf een halve slag naar links stond, dus met zijn rug meer naar rechts, en een compo maakt met de etalage als donkere achtergrond waarbij de leader en in haar kielzog haar groep “en profil” verlicht werden en mooi contrasteren met de BG. Waarbij haar paraplu dus de eyecatcher is. De lichte plekken in een foto trekken het eerst de aandacht. Dus plaats deze ook juist in je foto (op je onderwerp).
    Nu gaan velen zeggen: waar is dan de spontaniteit in de opname ? Het gaat allemaal zo vlug, we hebben geen tijd om te kiezen.
    En daar zit juist het verschil met een “echte” straatfotograaf. Deze kijkt en neemt de tijd om op de juiste plaats het juiste moment af te wachten. Natuurlijk is dit ook niet steeds succesvol, goede straatfoto's worden dus ook niet elke dag gemaakt. Maar observeren en de tijd nemen is de rode draad voor de straatfotograaf. Nu terug naar bovenstaande foto: in dit geval kon de fotograaf, terwijl hij de situatie inschat, snel naar achter in de galerij lopen , halt houden op een plaats waar de achtergrond goed is (donker) , zich snel tegen de rechtermuur plaatsen, doen alsof hij een foto van de etalages maakt en wachten tot de groep, met de forse leader op kop, op de juiste plaats in de zoeker komt en dan er op los schieten. Is het resultaat erna niet zoals je het dacht, kop op , volgende keer beter en hopen dat je dan het juiste moment klikt .

Aan de TS: niet te zwaar tillen aan de kritiek, binnen twee weken begint voor mij het nieuwe cursus jaar en ben nu reeds een beetje warm aan het lopen met opmerkingen te geven op foto's.

Enne dat van die analoog M6 ? De kwaliteit van deze Leica komt er niet echt uit in bovenstaande opname. Maar ja, zoals ik zei, dit is slechts mijn mening... Sbe gewoon blijven fotograferen, gewoon blijven plezier er aan beleven en hopen op het juiste moment, ...ooit. (en dat telt voor ieder van ons, mezelf incl)

@ beeldmaker:
    Eerst een vooral bedankt om de tijd te nemen om deze reactie uit te schrijven.
    Ik ben het echter niet met alles eens.
    De groep mensen stond naar de gids (dame met de paraplu) te luisteren buiten de galerij - ik stond dus rustig te wachten tot ze de galerij binnenkwamen waar, in mijn ogen, het licht mooier (in dit geval harder - wat volgens mij deze foto ten goede komt) was en ik een ruimere compositie kon vastleggen. Er zit ook een dame aan de rechterkant alleen aan een tafeltje die ik er ook bij wou hebben (zit een beetje dromerig naar de groep te staren).
    Dat dit echter de perfecte straatfoto is ga ik zeker niet beweren - maar een snapshot.... niet echt. Ik weet niet of je zelf ervaring hebt met een Leica M maar "er op los schieten" is ook niet iets wat zo meteen de bedoeling/mogelijk is met zo'n camera, zeker niet bij straatfotografie waar je onderwerp (meestal) in beweging is. En de kwaliteit... 't is een Leica maarrrrr voorlopig nog zonder het befaamde Leica glas (als de finaciën het toelaten) - ik werk nu met een Voigtlander Nokton 35mm 1.4

Mvg,
    Steven.

Regels voor berichten