Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Balkan Grill

Standaard Balkan Grill

Ik hoefde niet lang te wachten voor dit Grieks eethuis vooraleer twee voorbijgangers op gepaste wijze voorbijkwamen.

Is dit wat?

(Onderaan staat een link met een zwart-wit versie, en hoewel ik meestal warm zwart-wit voor mijn foto's verkies gaat bij dit beeld m'n voorkeur uit naar de kleurenversie. Aan de andere kant voegt het zwart-wit weer zoiets "historisch" toe..:s Wat denken jullie?)

zwart-wit: http://farm5.static.flickr.com/4078/...75a231a7_b.jpg

Standaard Re: Balkan Grill

Voor mij dragen de voorbijgangers niet echt veel bij aan het thema.
    Ze lopen/rijden in dit geval eerder in de weg.
    Mijn oog wordt in deze foto bijna volledig naar de "Balkan Grill" tekst getrokken.
    De witte kadertjes rond de vensters, die de boel wat interessanter hadden kunnen maken, komen niet echt volledig uit, mijns inziens.
    Toch een goede poging.

nog meningen?

Ik had gehoopt dat intussen één van de meer ervaren mensen zou gereageerd hebben.
    Ik ben nl. een complete beginner (1 maand bezig met amateur fotografie), dus ik weet niet zeker hoeveel mijn beoordelingen waard zijn.
    Vermits ik nog niet de grote ervaring of kennis heb (zacht uitgedrukt), moet ik het voorlopig vooral op mijn gevoel doen.

Ik zal proberen mijn vorige email wat te "stofferen" :
    - Alhoewel ik een grote fan ben van zwart/wit, vind ik in dit geval de kleurenversie pakken beter, nl. veel warmer, wat het onderwerp ten goede komt
    - De interessante zaken in de foto vind ik de grote witte titelplaat, de witte deuromlijsting, de vorm van de raampjes en panelen eronder, de witte biesjes rond die vormen, de lampen en de kasseistraat.
    - Alles wat je bijkomend in de foto laat komen, zouden deze zaken moeten versterken of ermee contrasteren, of je moet een ander thema in je foto leggen.
    De fietser en de voetganger brengen niets bij, maar verstoren in dit geval het thema.
    Een persoon die door de deur buitenkomt of binnengaat, had b.v. wel kunnen bijdragen.
    - Ook spijtig vind ik de nogal harde schaduwen, vooral op de deur, maar ik weet niet of je daar op een ander moment van de dag beter mee weg had gekomen.
    - Misschien had een lager camerastandpunt (vanuit hurkzit) de foto ook nog ietsjes beter gemaakt, alhoewel ik niet precies zou weten waarom (misschien zijn dan de perspectieflijnen aan de zijkanten nog iets rechter ?).

Graag had ik wat opmerkingen van de ervaren rotten en echte experten van dit forum.
    Misschien ben ik hier volledige onzin aan het verkondigen en dan is dat voor mij ook interessant om weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PatrickW Bekijk bericht
    Graag had ik wat opmerkingen van de ervaren rotten en echte experten van dit forum.
    OK, hier dan de mening van een ervaren rot en echte expert.

Deze opmerking heb ik al meermaals gemaakt.
    Maar goed, beginners maken steeds opnieuw dezelfde fouten.
    Ik heb ze ook gemaakt, exact dezelfde:
    Tekst in foto's, dat gaat niet samen.
    Literatuur en fotografie zijn twee totaal verschillende media.
    Als je een foto neemt van een tekst, wordt de fotografie ondergesneeuwd en wordt het eigenlijk literatuur.
    Je reactie bewijst het:
    Mijn oog wordt in deze foto bijna volledig naar de "Balkan Grill" tekst getrokken.
    Neem die tekst weg (photoshop hem weg) en wat blijft er nog over van de foto? Heel weinig.
    Het enige interessante aan deze foto is de man rechts. Hij heeft een rare maar boeiende houding, heeft dynamiek.
    maar de omgeving waarmee hij in relatie is, is oninteressant.
    Dus, om die redenen niet zo'n geslaagde foto.

( Technische opmerking: zeer hard licht )

LOL !
    Dat weet ik dan ook weer.
    Bedankt voor het corrigeren van mijn uitleg

Als geheel vind ik dit iets teveel, de man LO in beeld zou ik weggelaten hebben en de rest van het beeld ietsje croppen tot rond de ramen, tekst en deur...dan word je beeld volgens mijn bescheiden mening sterker. Hoe meer erop staat, hoe meer er kan storen.
    "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Regels voor berichten