Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shoot 77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: shoot 77

    Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
    Nog even herhalen, voor de goede orde:

    Voor Shoot abonnees komt het gedrukte exemplaar normaal 1-3 werkdagen vóór de officiële publicatiedatum in de bus.

    De mail met de digitale PDF-download komt normaal op de publicatiedatum (meestal een dinsdag).

    Die mail wordt gestuurd naar met e-mailadres waaronder jullie bij Belgiumdigital zijn bekend (van bij de registratie, of bij een aanpassing nadien) op het moment dat het abonnement vernieuwd of gestart werd.
    Indien er vorig jaar al een abonnement was, werd het laatste mailadres bekend bij Belgiumdigital en bij d uitgever vergeleken (een hoop manueel werk!), en waar nodig verschillen gemeld.
    (voor alle hierboven betrokken personen waren de gegevens trouwens identiek).

    Let dus op: wie van mailadres verandert in de loop van het jaar moet dat dan zowel via het forumprofiel als bij de uitgever (laten) aanpassen!

    Er is (al lang) een speciaal contactformulier op de Belgiumdigital website, die berichten gaan dan direct naar de uitgever. Vermeld liefst ook je abonneenummer (vermeld op het adreslabel bij je Shoot).

    De mail met download link wordt in bulk verstuurd door een geautomatiseerde batch procedure, weinig kans dat daar voor 1 of 2 gevallen iets mis mee loopt.
    Bij eerdere klachten werd telkens gekeken of er wel degelijk een mail was gestuurd (resultaat: ja!).
    De meest waarschijnlijke oorzaak ligt dan ergens in het tussentraject: spamfilter bij de provider, (al dan niet bewuste) blokkering in het mailprogramma... waardoor de afzender (shoot@minoc.info) geblokkeerd werd.
    Beste test: geef (even) een ander eigen mailadres door aan de uitgever, en zie of het dan binnenkomt.

    Good luck!
    René,

    Klopt niet helemaal. Indien ik geen mail 'kan' ontvangen met de link naar de PDF-file, hoe komt het dan dat ik daarentegen dan wel een mail ontvang met een link om te bestellen. Zelfde adres en zelfde afzender.
    Maar inderdaad, dit ligt buiten BD om en dus ook geen verwijten naar BD toe. Wel vind ik het helemaal niet normaal, absurd dat met hetzelfde beleveringsadres je geen 'pdf'-lnked mail krijgt, maar wel de andere.
    Ik veronderstel dat bij minoc ofwel een mail met pdf-link of een mail met bestel-link wordt opgestuurd en niet beiden.
    Precies of dat ergens in de database ik, we, niet herkend worden als rechthebbende op een PDF ?
    Maar goed, ok. Ik zal het hiermaar bij laten. Er zijn leukere en nuttiger zaken in het leven om zich druk om te maken.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: shoot 77

      Zorg dat het mailadres van uw abbo en het mailadres van BD overeenkomt. Laat dat desnoods wijzigen.
      Ik had problemen met m'n internet-provider - en heb daar lokaal een adres moeten maken met een forwarding rule op - en dan zo de zaken laten doorsturen naar het geweigerde bananen-adres dat je kent. Nadien kwamen beide mails door... Raar maar waar. Om spammers tegen te houden moet men vanalles doen - en dat lukt nooit 100%.
      Ik ken de beschrijvingen van hoe hard men bij ons ingrijpt op die systemen en wat voor miserie het soms is. Wij hebben zo één leverancier wiens mails nooit binnen geraken. Wat we ook proberen.
      Misschien moet je zoiets proberen - geef op beide locaties een nieuw mailadres op - en zet op dat nieuw adres een doorstuurmail (eventueel doe je die doorgeefoperatie pas als je ziet dat die mails toekomen).
      Als ik me niet vergis zit u bij Microsoft en die krijgen zoveel aanvallen, spam e.a. dat het kan voorvallen. Het kan ook zijn dat uw mailprovider ergens op een RBL staat. Dan helpt een ander adres, en daarop een .forward aanmaken. Dan passeert die mail inderdaad via een andere weg, zodat die mogelijks niet weggefilterd wordt.
      groeten

      Comment


      • #18
        Re: shoot 77

        Dank voor je antwoord, René. Ik heb intussen iemand te pakken gekregen bij minoc of aboland die me de missende bestanden gestuurd heeft. Ik ben eens benieuwd of daarmee mijn emailadres opnieuw in hun bestand zit, want ik ontving geen enkele mailing meer van Shoot (met of zonder downloadlink), en dit sinds 1/10/2019. Mijn mailadres is nooit gewijzigd.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: shoot 77

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          René,

          Klopt niet helemaal. Indien ik geen mail 'kan' ontvangen met de link naar de PDF-file, hoe komt het dan dat ik daarentegen dan wel een mail ontvang met een link om te bestellen. Zelfde adres en zelfde afzender.
          Maar inderdaad, dit ligt buiten BD om en dus ook geen verwijten naar BD toe. Wel vind ik het helemaal niet normaal, absurd dat met hetzelfde beleveringsadres je geen 'pdf'-lnked mail krijgt, maar wel de andere.
          Ik veronderstel dat bij minoc ofwel een mail met pdf-link of een mail met bestel-link wordt opgestuurd en niet beiden.
          Precies of dat ergens in de database ik, we, niet herkend worden als rechthebbende op een PDF ?
          Maar goed, ok. Ik zal het hiermaar bij laten. Er zijn leukere en nuttiger zaken in het leven om zich druk om te maken.
          Beste Wim, ik heb het even nagekeken in onze database en ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Je bent met 2 verschillende mailadressen ingeschreven in de Shoot database, maar uiteraard maar met één als lid. Op het andere mail adres ontvang je dus inderdaad de bestellink.
          Wanneer je mij een mailtje stuurt op info@bluepixlmedia.com dan zal ik het verder toelichten en zorgen dat je voortaan wel de juiste mail ontvangt op het mailadres dat je wil gebruiken hiervoor.

          Comment


          • #20
            Re: shoot 77

            Oorspronkelijk geplaatst door Annika BPM Bekijk bericht
            Beste Wim, ik heb het even nagekeken in onze database en ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Je bent met 2 verschillende mailadressen ingeschreven in de Shoot database, maar uiteraard maar met één als lid. Op het andere mail adres ontvang je dus inderdaad de bestellink.
            Wanneer je mij een mailtje stuurt op info@bluepixlmedia.com dan zal ik het verder toelichten en zorgen dat je voortaan wel de juiste mail ontvangt op het mailadres dat je wil gebruiken hiervoor.
            Dank,
            Ik hoop dat dit echt verdwijnt. Dit hebben we al eens aangekaart in het verleden (via mail naar Minoc) en toen had men mij beloofd om één van die adressen te wissen.
            Allee, op goede hoop.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: shoot 77

              Lijkt me sterk dat daar het probleem zit
              Ik ben zelf ook met twee mail adressen ingeschreven bij Shoot, op het ene mailadres krijg ik de mail met bestel link en op het andere mailadres krijg ik de mail met downloadlink
              En dit is al vele jaren zo, voorlopig zonder problemen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: shoot 77

                Bij mij vond men ook twee adressen. Gek is dat ik op geen enkel daarvan enige mail van Shoot binnenkreeg!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: shoot 77

                  Mss kan hier iemand iets mee.

                  Stef Couwenberg
                  Minoc Media Services BVBA
                  Steenweg op Antwerpen 26 | 2300 Turnhout | Belgium
                  Tel.: +32 14 46 23 01 | stef.couwenberg@minoc.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: shoot 77

                    Stef is daar al een tijdje weg.

                    Gebruik best het contactformulier op Belgiumdigital https://www.belgiumdigital.com/shoot-abo/
                    Of op de Shoot site https://www.shoot.be/servicepagina/

                    En dan komt het bij de juiste personen terecht.
                    in het wilde weg beginnen mailen werkt meestal niet.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #25
                      Re: shoot 77

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Stef is daar al een tijdje weg.

                      Gebruik best het contactformulier op Belgiumdigital https://www.belgiumdigital.com/shoot-abo/
                      Of op de Shoot site https://www.shoot.be/servicepagina/

                      En dan komt het bij de juiste personen terecht.
                      in het wilde weg beginnen mailen werkt meestal niet.
                      Bedankt Zunoel, dan hoef ik die gegevens niet bij te houden

                      Comment


                      • #26
                        Re: shoot 77

                        Ik heb via m’n contact (persoon is trouwens actief in deze topic) m’n ontbrekende digitale nummers van Shoot ontvangen, waarvoor dank.
                        Feit is dat ik geen enkele mailing van Shoot of Minoc ontvang, terwijl er, sinds het verschijnen van #77, mintens twee zijn geweest, gelukkig niet met links naar de digitale Shoot waarvan sprake in dit draadje.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X