Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shoot 48

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • shoot 48

    Op pagina 95 staan er 2 foto's die genoemen zijn met verschillende lenzen , wat mij opvalt ( kan verkeerd zijn) is dat het golfpatroon hetzelfde is op beide foto's.Kan iemand zo snel lenzen wisselen of heb ik het verkeerd?

  • #2
    Re: shoot 48

    Ik heb de EXIF eens nagekeken. De bovenste foto is gemaakt om 8:50:45, de onderste om 8:51:01. Serienummer van de camera is identiek. Dus ja, op 16 seconden lenzen wisselen kan.
    Erik Derycke - Shoot

    Comment


    • #3
      Re: shoot 48

      Zouden dan de golven zich op dezelfde plaats bevinden na 16sec.? Exif gegevens zeggen volgens mij niet alles met fs kan veel.

      Comment


      • #4
        Re: shoot 48

        Als je 100% inzoomt zie je op het strandje een dame in badpak. Op foto 1 is ze op het strand, op foto 2 is ze in de zee aan het zwemmen. Ik geef toe, ook dit zou gefotoshopt kunnen zijn. Maar ik heb geen reden om aan de beroepsernst van mijn medewerkers te twijfelen.

        Comment


        • #5
          Re: shoot 48

          Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
          Als je 100% inzoomt zie je op het strandje een dame in badpak. Op foto 1 is ze op het strand, op foto 2 is ze in de zee aan het zwemmen. Ik geef toe, ook dit zou gefotoshopt kunnen zijn. Maar ik heb geen reden om aan de beroepsernst van mijn medewerkers te twijfelen.

          Ik zeg niet dat er iets mee is gedaan maar wat mij opviel was dat op de foto zonder inzomen hetzelfde golfpatroon vertoonde.Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand in discrediet te brengen.
          François

          Comment


          • #6
            Re: shoot 48

            geen probleem, als je alleen naar de golven kijkt, lijkt het inderdaad heel sterk op elkaar.
            Er staat overigens wél een fout in het bijschrift: deze foto's zijn gemaakt met 24-120mm op 85mm en met de 85mm prime - foute brandpuntsafstanden dus. Maar dat is niet de schuld van de fotograaf maar van de eindredacteur (en van mij, als eindverantwoordelijke). Mea culpa.

            Comment

            Working...
            X