Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

    Zal ik dan maar pleiten voor een extra forumonderdeel "Showcase: Commentaren", waarin commentaren becommentarieerd kunnen worden?

    Comment


    • #17
      Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

      Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
      Zal ik dan maar pleiten voor een extra forumonderdeel "Showcase: Commentaren", waarin commentaren becommentarieerd kunnen worden?
      Moderator Note: Dit is wel degelijk de plaats waar er op bepaalde artikels of uitspraken in Shoot kan gereageerd worden. Op commentaar in Showcase kan je ter plekke reageren; evenwel: reageren op commentaar is OK (bv: die scheve horizon is net wel de bedoeling), op de man/vrouw is dat niet (zie jij niet dat die horizon opzettelijk scheef staat?).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

        Dank LesC...

        Comment


        • #19
          Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

          Misschien een tip voor Shoot : kijk eens hoe ze het bij Réponses Photo doen : daar worden foto's door 2 personen beoordeeld, soms zijn ze akkoord met elkaar en soms niet... het lijkt me, in tegenstelling tot beauke, interessanter om meer dan 1 opinie te krijgen.
          Want nu wordt er in deze topic kritiek gegeven op een negatieve beoordeling maar we horen nooit kritiek op een positieve beoordeling in Shoot, hoewel die ook discutabel kan zijn....

          @monica :
          Ik begrijp niet helemaal waarom in de beginpost het niet vermelden van de namen van de beoordelaars voor verwarring had kunnen zorgen.... gewoon "website" en "magazine" vermelden was toch voldoende ?
          Nu komt het voor mij als forumlezer voor als een persoonlijke afrekening en daar voel ik me niet goed bij (ongeacht of beoordeling terecht was of niet).... ik ga hiermee ook geen betere foto's maken
          En in feite was de boodschap die je wou brengen : een fotograaf moet de nodige tips meekrijgen hoe de foto beter kan worden. En daar ben ik het wel volledig mee eens.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #20
            Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

            Je mist nog steeds een belangrijk punt Filipo...Een andere boodschap van mij is dat kinderfotografie veel en veel meer is dan lachende kinderen in felgekleurde kleding. Ik vind een beoordeling als deze KWALIJK en denigrerend naar de kinderfotografie toe en als kinderfotografe trek ik mij dat zeer aan.
            Maar oke, voor mij geen Shoot meer dan.
            Ik heb de woorden gekozen zoals ik deze wilde kiezen...ben dat eierschalen lopen een beetje zat.

            Comment


            • #21
              Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

              Dat is je goed recht.
              Maar er is nog altijd een middenweg tussen op eierschalen lopen en met (hardgekookte) eieren gooien...

              En je punt is duidelijk.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #22
                Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Een andere boodschap van mij is dat kinderfotografie veel en veel meer is dan lachende kinderen in felgekleurde kleding. Ik vind een beoordeling als deze KWALIJK en denigrerend naar de kinderfotografie toe en als kinderfotografe trek ik mij dat zeer aan.
                *slik*
                Misschien kun je je boodschappen ivm kinderfotografie eens bundelen en publiceren in een manifest. Dan kan de doorsnee sterveling volgens jouw richtlijnen, in jouw territorium, proberen tussen jouw tenen te stappen (ipv erop).
                Het commentaar van ftilborghs in de betreffende Shoot-publicatie kan je hier dan wel in vraag stellen, de manier waarop is m.i. onprofessioneel. Des te meer omdat de commentaren van ftilborghs wel degelijk waarheid bevatten, als je die wil zien tenminste en voorbij de woorden kijkt (zie #5). Want die verwoording is misschien niet helemaal politiek correct; daar heeft jouw aanpak toch ook allerminst last van. En gezien dat dat in deze thread de gezette teneur blijkt, hou ik me ook maar niet in: wanneer je op zo'n manier ter verdediging komt van een derde die zijn beeldmateriaal publiceert met de vraag naar becommentariëring, dan ruikt dit op z'n minst naar een dubbele agenda. Want het gaat in feite al lang niet meer over de foto van Beauke. Neen, de foto van Beauke was voor jou een middel om tot je doel te komen. Het gaat uiteindelijk over jezelf en hoe jij vindt hoe kinderfotografie er wel moet uitzien. Op zich een weinig bezwaarlijke ambitie om dat te publiceren; behalve dan wanneer je terloops je eigen status probeert op te krikken door die van een ander te proberen de kop in te drukken. Want dat is niet meer noch minder dan guerrilla-marketing, zij het dan, en petit comité, in een uithoek van een internetforum dat weliswaar ondertussen wel bijna 800 views heeft.
                Ad finissendum wil ik er expliciet op duiden dat ik mijn betoog niet richt op jouw fotografie (want daar gaat het hier niet over) en daarenboven wil ik je absoluut ook niet kwader maken dan je blijkbaar al bent. Waar het 'm au fond wel over gaat is dat je je laat leiden door je ego. En dat is een afrader (behalve als mannelijke puber want dan kan je 'r gewoon niks aan doen).

                Keep your ego in check!
                F.
                Last edited by Fibonacci; 30 oktober 2012, 15:35. Reden: nog een dyslectisch monument :-/

                Comment


                • #23
                  Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                  Moderator Note: Het blijft een moeilijke discussie, maar zorg ervoor dat je op de bal blijft spelen, niet op de man. Je kunt van mening verschillen (zeker over een dergelijk onderwerp), maar beperkt je a.u.b. tot de gegeven commentaar, niet tot de persoon die bepaalde commentaar geeft, of niet akkoord gaat met bepaalde commentaar. Anders gaat er onverbiddelijk een slotje op deze topic.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                    Ik als totale leek in de fotografie begrijp Monica haar reactie wel als ze zegt dat de lezer na het lezen van de reactie van dhr Tilborghs, niks wijzer wordt, behalve dat er niks klopt aan de foto, gaande van het verhaal, sfeer tot de kleuren toe. Het was inderdaad beter geweest dat hij zoals hij wat doet in zijn recht van antwoord hier om te zeggen hoe hij het wel zou doen. En als je persoonlijk iets niet mooi vindt, zeg dan misschien de volgende keer het is mijn ding niet. Nu wordt de indruk gewekt dat het gewoon 'fout' is.
                    Niet alleen de maker van de foto wil iets bijleren uit die beoordelingen, maar alle lezers.

                    Nu heb ik ook de foto's 'broken' bekeken op zijn facebook pagina, en ja die zijn mooi van kleur maar verder spreken die mij niet aan. Als ik daar de foto van Beauke zou tussen plaatsen, en je vraagt me de mooiste te kiezen dan kies ik die van Beauke. Al maakt ze hierbij fouten tegen de basisregel die elke fotografiestudent in het eerste jaar leert. Zo zie je maar dat smaken verschillen, en dat deze zelfs niet opwegen tegen de basis regels van de fotografie.

                    En ik zou het aantal kinderen geen eten willen geven die op een feest niet wel gezind zijn ;-)
                    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                      *slik*
                      Misschien kun je je boodschappen ivm kinderfotografie eens bundelen en publiceren in een manifest. Dan kan de doorsnee sterveling volgens jouw richtlijnen, in jouw territorium, proberen tussen jouw tenen te stappen (ipv erop).
                      Het commentaar van ftilborghs in de betreffende Shoot-publicatie kan je hier dan wel in vraag stellen, de manier waarop is m.i. onprofessioneel. Des te meer omdat de commentaren van ftilborghs wel degelijk waarheid bevatten, als je die wil zien tenminste en voorbij de woorden kijkt (zie #5). Want die verwoording is misschien niet helemaal politiek correct; daar heeft jouw aanpak toch ook allerminst last van. En gezien dat dat in deze thread de gezette teneur blijkt, hou ik me ook maar niet in: wanneer je op zo'n manier ter verdediging komt van een derde die zijn beeldmateriaal publiceert met de vraag naar becommentariëring, dan ruikt dit op z'n minst naar een dubbele agenda. Want het gaat in feite al lang niet meer over de foto van Beauke. Neen, de foto van Beauke was voor jou een middel om tot je doel te komen. Het gaat uiteindelijk over jezelf en hoe jij vindt hoe kinderfotografie er wel moet uitzien. Op zich een weinig bezwaarlijke ambitie om dat te publiceren; behalve dan wanneer je terloops je eigen status probeert op te krikken door die van een ander te proberen de kop in te drukken. Want dat is niet meer noch minder dan guerrilla-marketing, zij het dan, en petit comité, in een uithoek van een internetforum dat weliswaar ondertussen wel bijna 800 views heeft.
                      Ad finissendum wil ik er expliciet op duiden dat ik mijn betoog niet richt op jouw fotografie (want daar gaat het hier niet over) en daarenboven wil ik je absoluut ook niet kwader maken dan je blijkbaar al bent. Waar het 'm au fond wel over gaat is dat je je laat leiden door je ego. En dat is een afrader (behalve als mannelijke puber want dan kan je 'r gewoon niks aan doen).

                      Keep your ego in check!
                      F.
                      Oke! Goed verwoord !

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                        *slik*
                        Misschien kun je je boodschappen ivm kinderfotografie eens bundelen en publiceren in een manifest. Dan kan de doorsnee sterveling volgens jouw richtlijnen, in jouw territorium, proberen tussen jouw tenen te stappen (ipv erop).
                        Het commentaar van ftilborghs in de betreffende Shoot-publicatie kan je hier dan wel in vraag stellen, de manier waarop is m.i. onprofessioneel. Des te meer omdat de commentaren van ftilborghs wel degelijk waarheid bevatten, als je die wil zien tenminste en voorbij de woorden kijkt (zie #5). Want die verwoording is misschien niet helemaal politiek correct; daar heeft jouw aanpak toch ook allerminst last van. En gezien dat dat in deze thread de gezette teneur blijkt, hou ik me ook maar niet in: wanneer je op zo'n manier ter verdediging komt van een derde die zijn beeldmateriaal publiceert met de vraag naar becommentariëring, dan ruikt dit op z'n minst naar een dubbele agenda. Want het gaat in feite al lang niet meer over de foto van Beauke. Neen, de foto van Beauke was voor jou een middel om tot je doel te komen. Het gaat uiteindelijk over jezelf en hoe jij vindt hoe kinderfotografie er wel moet uitzien. Op zich een weinig bezwaarlijke ambitie om dat te publiceren; behalve dan wanneer je terloops je eigen status probeert op te krikken door die van een ander te proberen de kop in te drukken. Want dat is niet meer noch minder dan guerrilla-marketing, zij het dan, en petit comité, in een uithoek van een internetforum dat weliswaar ondertussen wel bijna 800 views heeft.
                        Ad finissendum wil ik er expliciet op duiden dat ik mijn betoog niet richt op jouw fotografie (want daar gaat het hier niet over) en daarenboven wil ik je absoluut ook niet kwader maken dan je blijkbaar al bent. Waar het 'm au fond wel over gaat is dat je je laat leiden door je ego. En dat is een afrader (behalve als mannelijke puber want dan kan je 'r gewoon niks aan doen).

                        Keep your ego in check!
                        F.
                        Buiten je zeer mooi verwoord persoonlijk manifest. Zeg me nu eens eerlijk, waar kun jij uit de bedoelde fotobeoordeling ook maar enig element kunt aanhalen waaruit je kan afleiden dat het om een expert ter zake gaat?
                        Dit had door één ieder kunnen geschreven worden.
                        Ik bedoel: de "expert" heeft naar eigen vermogen geoordeeld en dat op zijn manier verwoord. Dat is zijn goed recht.
                        Maar ik neem aan dat hij ook als deskundige ter zake moet fungeren, maar ik zie dan geen meerwaarde. Dat is toch de reden waarom we een vaktijdschrift kopen? Allez, ik toch: om te leren van deskundigen, van topfotografen,... en ja: om uit de 'fouten' van een andere te leren, middels inzendingen van (amateur)-fotografen die beoordeeld worden door experts.

                        Dat vind ik in de beoordeling niet terug. En dat is het waar het voor mij persoonlijk om draait hier. Niet de discussie over de discussie, niet de discussie wat kinderportretten moeten zijn,...
                        Last edited by Vinnydizzy; 1 november 2012, 07:47.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                          Een sneu stukje ... ik pretendeer nergens dat ik een kinderfotografe van formaat ben...wel dat ik ontzettend veel van deze discipline binnen de fotografie houd en ik mij suf erger aan mensen die kinderfotografie in een bepaald hokje willen duwen. Je zult zelf erg snugger vinden en vorig jaar zou ik waarschijnlijk gehakt gemaakt hebben van jouw "psychoanalyse" ....ik weet nu beter.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                          *slik*
                          Misschien kun je je boodschappen ivm kinderfotografie eens bundelen en publiceren in een manifest. Dan kan de doorsnee sterveling volgens jouw richtlijnen, in jouw territorium, proberen tussen jouw tenen te stappen (ipv erop).
                          Het commentaar van ftilborghs in de betreffende Shoot-publicatie kan je hier dan wel in vraag stellen, de manier waarop is m.i. onprofessioneel. Des te meer omdat de commentaren van ftilborghs wel degelijk waarheid bevatten, als je die wil zien tenminste en voorbij de woorden kijkt (zie #5). Want die verwoording is misschien niet helemaal politiek correct; daar heeft jouw aanpak toch ook allerminst last van. En gezien dat dat in deze thread de gezette teneur blijkt, hou ik me ook maar niet in: wanneer je op zo'n manier ter verdediging komt van een derde die zijn beeldmateriaal publiceert met de vraag naar becommentariëring, dan ruikt dit op z'n minst naar een dubbele agenda. Want het gaat in feite al lang niet meer over de foto van Beauke. Neen, de foto van Beauke was voor jou een middel om tot je doel te komen. Het gaat uiteindelijk over jezelf en hoe jij vindt hoe kinderfotografie er wel moet uitzien. Op zich een weinig bezwaarlijke ambitie om dat te publiceren; behalve dan wanneer je terloops je eigen status probeert op te krikken door die van een ander te proberen de kop in te drukken. Want dat is niet meer noch minder dan guerrilla-marketing, zij het dan, en petit comité, in een uithoek van een internetforum dat weliswaar ondertussen wel bijna 800 views heeft.
                          Ad finissendum wil ik er expliciet op duiden dat ik mijn betoog niet richt op jouw fotografie (want daar gaat het hier niet over) en daarenboven wil ik je absoluut ook niet kwader maken dan je blijkbaar al bent. Waar het 'm au fond wel over gaat is dat je je laat leiden door je ego. En dat is een afrader (behalve als mannelijke puber want dan kan je 'r gewoon niks aan doen).

                          Keep your ego in check!
                          F.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Buiten je zeer mooi verwoord persoonlijk manifest. Zeg me nu eens eerlijk, waar kun jij uit de bedoelde fotobeoordeling ook maar enig element kunt aanhalen waaruit je kan afleiden dat het om een expert ter zake gaat?
                            Dit had door één ieder kunnen geschreven worden.
                            Ik bedoel: de "expert" heeft naar eigen vermogen geoordeeld en dat op zijn manier verwoord. Dat is zijn goed recht.
                            Maar ik neem aan dat hij ook als deskundige ter zake moet fungeren, maar ik zie dan geen meerwaarde. Dat is toch de reden waarom we een vaktijdschrift kopen? Allez, ik toch: om te leren van deskundigen, van topfotografen,... en ja: om uit de 'fouten' van een andere te leren, middels inzendingen van (amateur)-fotografen die beoordeeld worden door experts.

                            Dat vind ik de beoordeling niet terug. En dat is het waar het voor mij persoonlijk om draait hier. Niet de discussie over de discussie, niet de discussie wat kinderportretten moet zijn,...
                            Hear hear!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Moderator Note: Je kunt van mening verschillen maar beperkt je a.u.b. tot de gegeven commentaar, niet tot de persoon die bepaalde commentaar geeft, of niet akkoord gaat met bepaalde commentaar. Anders gaat er onverbiddelijk een slotje op deze topic.
                              Idd, #16 is verloren gegaan... But hey: check!
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              waar kun jij uit de bedoelde fotobeoordeling ook maar enig element kunt aanhalen waaruit je kan afleiden dat het om een expert ter zake gaat? Dit had door één ieder kunnen geschreven worden.
                              Wat is een expert? ftilborghs kan het niet beter omschrijven:
                              Oorspronkelijk geplaatst door ftilborghs Bekijk bericht
                              Ik voel mij heel ongemakkelijk bij het woord 'expert'.
                              Als je zelf beter kan omschrijven.... Have a go...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Een sneu stukje
                              En daar heb je meer dan gelijk in: een sneu stukje in een sneuë thread... Meer nog, een 'wandeling in het mos der onzachtzaamheid'... You should not,... toch niet als pro... (Monica?!)
                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              ik pretendeer nergens dat ik een kinderfotografe van formaat ben...wel dat ik ontzettend veel van deze discipline binnen de fotografie houd en ik mij suf erger aan mensen die kinderfotografie in een bepaald hokje willen duwen. Je zult zelf erg snugger vinden en vorig jaar zou ik waarschijnlijk gehakt gemaakt hebben van jouw "psychoanalyse" ....ik weet nu beter.
                              Nevermind. Jouw fotografie is goed (...fotografie is meestal goed). Live with it. Schiet geen anderen neer.

                              I think we're done here. If not... whatever.
                              Cheerio,
                              F.

                              And fwiw deze thread mag absoluut gesloten worden... Djeeeeez, dat 'm zelfs is toegestaan...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kortzichtige beoordeling door "expert" in Shoot magazine!

                                Topic mag open blijven, dat is niet jouw call.
                                Niets mis met een discussie op inhoud.

                                Comment

                                Working...
                                X