Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal abonnement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Digitaal abonnement

    We lezen 't graag dat Erik onze mening vraagt. Of hij blij gaat zijn na m'n antwoord is een andere vraag, maar ik ben wel zo democratisch elkeen z'n mening te respecteren - al is mijn mening behoorlijk heftig.
    Voor mij zijn een paar dingen belangrijk - ik ben een linux-gebruiker - dus liefst een formaat dat leesbaar is. PDF is ok - maar niet de laatste versie graag.
    Als OSS-gebruiker ben ik ook iets gevoeliger voor DRM - van de andere kant begrijp ik dus wel dat een uitgever z'n materiaal wil beschermen - dus een voorkeur voor watermerking van de pdf's ipv. drm.
    Met drm - is zonder mij (voor digital - dan blijft het alles op de scanner, met het kwaliteitsverlies erbij) - ik ben de les van microsoft die al 2x rond multimedia de stekker uit hun drm-systemen heeft gehaald nog niet vergeten - ik weiger DRM te gebruiken omdat het mijn rechten onnodig beperkt - en eigenlijk een beperking in tijd met zich meebrengt (ik koop dus niks op itunes vb - Apple is hier gevallen, wel daar wil u mijn mening niet over lezen - idem voor Microsoft en Google - bedrijven zijn niet in de economie voor de fun maar voor winstmaximalisatie en dan zijn er geen regels buiten die die de staat oplegt en afdwingt).
    Ik koop een recht om iets te lezen - dat is uiteindelijk een licentie - wel als ik zo'n recht koop, dan wil ik daar maximaal zonder al te veel inperkingen van genieten. Vandaar dat watermerking veel properder is - om piraterij te beteugelen dan drm. Met watermerking kan men ook de sporen volgen tot de bron - en loop je toch niet het risico dat je dat binnen 5 jaar niet meer kan lezen, zonder veel poespas en/of conversies hier en ginder.
    Bovendien vereist DRM vaak on-line te zijn - ik heb de harde les van Snowden wel degelijk gesnapt. U kan dit een hard standpunt vinden, dat is uw recht - elk moet dat voor zichzelf maar beslissen. Linux kost mij wat meer moeite, maar het is het waard.
    Wie tegenover mij het woord F*c*b**k durft uit te spreken riskeert een "preek - niet zo vriendelijk als die van mgr. Leonard"...

    Comment


    • #17
      Re: Digitaal abonnement

      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      ....

      Momenteel ontbind ik alle pagina's van shoot en maak ik er via de scanner een PDF van. De omgekeerde wereld
      de oudere edities zijn toch al als PDF beschikbaar..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Digitaal abonnement

        Waar ?
        Heb ik ergens een mail, post gemist ?
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: Digitaal abonnement

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Waar ?
          Heb ik ergens een mail, post gemist ?

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Digitaal abonnement

            Die weet ik, maar ik dacht dat je bedoelde dat je als abonnee de oude publicaties vrij als pdf kon ophalen ....
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Digitaal abonnement

              Ik ben een verwoed ipad-fanaat en dat formaat geniet natuurlijk mijn voorkeur.
              Maar er bestaan voldoende apps waarmee je een pdf kunt lezen. Dus geen probleem voor mij.

              Ik krijg elke week "de belegger" als een beveiligd pdf-file en dit werkt prima.

              Een pdf bestand of dvd per jaar is voor mij ook prima. Ik lees dan wel elk nummer en na 1 jaar gaat alle papier de papierbak in. Wat mij betreft mag hiervoor dan wel een beperkt bedrag gevraagd worden, maar ik denk dat de administratieve kost dan ook niet te verwaarlozen is.

              Toch moet je goed zien dat de jaarlijkse pdf niet te kopiëren is, want anders ga je op de duur niet veel abonnees overhouden.

              Eigenlijk vind ik wel dat we evolueren naar een tijd waar een puur digitaal abonnement minder moet kosten dan een papieren abonnement. Als ik momenteel zie welke digitale content ik vandaag kan raadplegen op (weliswaar Engelstalige) sites gratis kan raadplegen, dan zal het voor de papieren tijdschriften toch knokken worden om te overleven. Ik verwijs naar de you-tube filmpjes van o.a. Serge Ramelli, reviews en unpack-filmpjes, de craft and vision ebooks,...

              Toch veel sukses want ik kijk elke keer weer uit naar jullie nummer.

              Greetz

              Peter

              Comment


              • #22
                Re: Digitaal abonnement

                Fijn dat u als ipad-fan uw eigen formaat wil - ik als IT-er heb een natuurlijke voorkeur voor open formaten. En als we niet opletten met al die stores, dan zitten we binnenkort zo vast als wat. En dan hebben we dat probleem puur aan onszelf te danken.

                Comment


                • #23
                  Re: Digitaal abonnement

                  Voorlopig nog geen nieuws over een digitaal abonnement. Maar wie de edities van vorig jaar als pdf-archief wenst, kan het jaararchief 2013 bestellen. Normale prijs is 12,95 euro, voor abonnees 9,95 euro.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Digitaal abonnement

                    Erik
                    Is er mogelijkheid om alle jaargangen als pdf aan te schaffen ?
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #25
                      Re: Digitaal abonnement

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Erik
                      Is er mogelijkheid om alle jaargangen als pdf aan te schaffen ?
                      Dat is een goede suggestie, ik zal eens informeren of we dat kunnen aanbieden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Digitaal abonnement

                        Is daar enig zicht op info ? PDFkes dat zoeken we ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: Digitaal abonnement

                          Idem hier,

                          Heb een abo op Shoot (papier), maar zou dit graag, net zoals bij bv Zoom.nl ook graag digitaal ontvangen...
                          In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

                          Comment


                          • #28
                            Re: Digitaal abonnement

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Is daar enig zicht op info ? PDFkes dat zoeken we ...
                            Ik ben er zicht op aan het krijgen. Het shop-systeem dat we gebruiken, met onmiddellijke download in de browser, is wel geschikt voor losse nummers maar niet voor pdf-archieven met met meerdere nummers gecombineerd - door de bestandsgrootte (>100 megabyte voor een jaargang) zou de browser kunnen vastlopen en dat willen we natuurlijk vermijden.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Digitaal abonnement

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en al die mensen die in een drukkerij werken met ontslag...?
                              grt,bouk.
                              Wat is er mooier dan op een rustig moment een mooi tijdschrift te lezen. Ik geniet er telkens van.

                              Grt,
                              Pixelboy

                              Comment


                              • #30
                                Re: Digitaal abonnement

                                Er is een oplossing voor wie een digitaal archief wenst: alle nummers van Shoot op een dvd. Deze bevat een doorzoekbaar pdf-archief, maar ook elk nummer als losse pdf voor wie ze op een tablet zou willen zetten. Vanaf vandaag te bestellen:

                                Comment

                                Working...
                                X