Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

    van harte welkom op de fototentoonstelling van fotoclub Arteloo




    Persartikel:

    Fotoclub ArteLoo wint Prijs van Vlaanderen voor amateurfotografie

    ArteLoo, de Tessenderlose vereniging voor fotografie, heeft in de jaarlijkse wedstrijd van het Centrum voor Beeldexpressie het leeuwendeel van de prijzen weggekaapt. Diverse leden wonnen toponderscheidingen terwijl de groep als geheel ook de prijzen als beste vereniging in de wacht sleepte. ArteLoo exposeert binnenkort in CC het Loo te Tessenderlo.

    Het Centrum voor Beeldexpressie, de Vlaamse koepel van fotoclubs, organiseer t elk jaar een wedstrijd voor alle aangesloten leden, de Prijs van Vlaanderen. In de discipline zwartwitfoto eindigden Ludo Dijckmans en Johan Hannes dit jaar resp. op de 2de en 3de plaats. In kleurenfoto was het overwicht van ArteLoo nóg frappanter. Sus Bogaerts won de begeerde Medaille van de Vlaamse Gemeenschap als beste auteur, terwijl Ludo Dijckmans en Johan Hannes andermaal de 2de en 3de plaats veroverden. Onnodig te zeggen dat de vereniging ArteLoo in beide disciplines de gouden medaille voor de beste groepsprestatie in de wacht sleepte.


    Geen keurslijf
    Op de vraag hoe dit succes te verklaren valt, is geen eenvoudig antwoord mogelijk. Maar essentieel in de werking van ArteLoo is beslist dat de werking is afgestemd op het stimuleren van ieders persoonlijke creativiteit. Er wordt angstvallig over gewaakt dat de groepswerking niet leidt tot een soort eenheidsworst waarbij iedereen hetzelfde soort foto’s gaat maken in dezelfde stijl en met dezelfde technieken. De commentaren en kritiek die de leden er onderling uitwisselen, is open en verdraagzaam: elk genre wordt gerespecteerd en de persoonlijke toets van elke fotograaf wordt gestimuleerd. Met als resultaat dat vooral de meer ambitieuzen, die boven het traditionele huis-tuin-en-keukenwerk uit willen stijgen, door de intense feedback in korte tijd naar een hoger niveau worden gestuwd.

    Vandaar dat ArteLoo, anders dan vele andere fotoclubs, geen fotoshoots-met-modellen organiseert of foto-uitstappen, precies omdat bij dergelijke activiteiten iedereen dezelfde foto’s maakt. Vandaar ook dat in ArteLoo zowel natuur- als modelfotografen aan hun trekken komen, zowel straat- als landschapsfotografie beoefend wordt, en dat diverse stijlen, van uiterst klassiek tot gedurfd experimenteel, aan bod komen.

    Expo in CC het Loo
    Van 21 tot 29 november e.k. exposeert ArteLoo naar tweejaarlijkse gewoonte in CC het Loo te Tessenderlo. Aan de wand: een kleine honderd foto’s van de leden, zwart-wit en kleur. Voor het eerst kiest men voor grotere formaten (foto’s tot 40x60 cm) en een meer hedendaagse, ‘coolere’ presentatie. Voor wie kennis wil maken met het betere werk in de amateur-fotografie is dit een uitgelezen gelegenheid.

    Expo in CC het Loo, Vismarkt te Tessenderlo. Opening met drink op zaterdag 21 november om 19 uur. Open tijdens het weekend van 13 tot 18 uur, tijdens de week van 9 tot 12 en van 13 tot 17 uur. Toegang gratis. Zie ook www.arteloo.be
    Last edited by d_oracle; 4 november 2009, 11:05.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

    Mij kan je daar misschien wel eens verwachten op de opening.
    Even in de agenda zetten.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

      update: persartikel
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

        Ga zeker eens langs komen
        zo vlak bij de deur kan niet missen hé

        Comment


        • #5
          Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

          extra persartikel:

          Fotoclub ArteLoo wint Provinciaal Salon Limburg voor kleurenfotografie

          In de sectie kleurenfoto van het Provinciaal Salon, de jaarlijkse wedstrijd van het Verbond van Limburgse Fotokringen, kaapten leden van de Tessenderlose ‘vereniging voor fotografie’ ArteLoo goud, zilver en brons weg, terwijl de groep als geheel ook de prijs als beste vereniging in de wacht sleepte. De groep exposeert binnenkort in CC het Loo.
          In de sectie kleurenfoto behaalde Johan Hannes de gouden medaille, Leon Heylen het zilver en Koen Hillewaert het brons – de laatste won ook in zwart-witfoto de zilveren medaille. Een dergelijk succes kan geen toeval zijn. Het is het resultaat van een jarenlange op kwaliteit afgestemde werking binnen een vereniging waar de liefde voor de fotografie voelbaar leeft.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

            niet vergeten... 't begint zaterdag avond om 19uur... met een drankje...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

              ergens kom ik ook zeker langs...
              tot dan...
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                impressie...







                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                  1e impressie ziet er zeer goed uit !!!

                  gr. J@siu !!!
                  >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                    Ik ben vandaag even langs geweest en heb hoogstaande werken kunnen zien
                    Proficiat aan de club.
                    Eric Van Aerschot BD0730BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                      Dat is andere koek dan het clubje waar ik efkes bij geweest ben.
                      Mijn complimenten.

                      Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                        Ben ook langsgeweest.
                        En Inderdaad, mooie werken gezien.
                        SeALbe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                          Ben juist ook eens gaan kijken. Het was zeker de moeite, er hangen mooie werken tussen. Er zijn foto's die ik hier al op BD al gezien had, maar op 30-45 zijn ze nog indrukwekkender. Er was hier en daar wel wat plakwerk bij, geloof ik, maar daarom niet minder mooi.
                          Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                            Ben van de week ook eens komen kijken.
                            't Was zéér zeker de moeite.


                            Grt,

                            Wim
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tentoonstelling Fotoclub Arteloo, van 21 tot 29 november

                              De tentoonstelling is afgesloten!

                              Bedankt voor het bezoek en de fijne comments...

                              als je jullie raad of opmerkingen hebben mag je me die altijd mailen...

                              koen
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X