Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GLOW Eindhoven 7-16 nov

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GLOW Eindhoven 7-16 nov

    Welkom bij The Stream, het thema van het lichtkunstfestival GLOW Eindhoven in 2024.
    canon 40D, canon 70-200 2.8L IS, 24-105 4 IS USM, 50 1.8, 17-40 4L, 100mm 2.8
    Grtz Marc
    http://www.pbase.com/marc100

  • #2
    Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

    Dit lijkt me wel wat, mits het weer het toelaat en toeval wil dat ik heel die week vrij ben ...

    Comment


    • #3
      Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

      Bedankt voor deze tip, lijkt me wel wat.
      M.vr.gr.Bram
      Foto album

      Comment


      • #4
        Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

        zijn jullie al geweest?ik ben van plan morgen te gaan.
        is het de moeite,en hebben jullie eventueel nog tips.

        alvast bedankt

        mvg jopat
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

        Comment


        • #5
          Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

          Misschien kom ik morgen ook naar Eindhoven.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

            Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
            zijn jullie al geweest?ik ben van plan morgen te gaan.
            is het de moeite,en hebben jullie eventueel nog tips.

            alvast bedankt

            mvg jopat
            Ik vond het echt de moeite hoor. Ik was alleen te laat daar. (19h30)
            Ook om zo maar te gaan zien vond ik het de moeite.
            Dan heb ik alles niet kunnen zien daar het zondag en de door de week om 23h stopt.
            Vanaf vrijdag tot 24h.
            Zeker statief nmeenemen maar dat weet je wel.
            Nikon

            Comment


            • #7
              Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

              Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
              Ik vond het echt de moeite hoor. Ik was alleen te laat daar. (19h30)
              Ook om zo maar te gaan zien vond ik het de moeite.
              Dan heb ik alles niet kunnen zien daar het zondag en de door de week om 23h stopt.
              Vanaf vrijdag tot 24h.
              Zeker statief nmeenemen maar dat weet je wel.
              ik ga woensdag avond.
              19.30 is toch niet te laat?
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                ik ga woensdag avond.
                19.30 is toch niet te laat?
                Ik was daar om 19h30 maar misschien te lang naar de schow van die zwitsers gekeken en daardoor te weinig tijd voor de rest.
                Ik heb wel ook geen enkele lasershow gezien en deze waren ook wel mooi. Die heb ik op iemand zijn toestel even gezien.

                Groeten
                Marc
                Nikon

                Comment


                • #9
                  Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

                  ik ga vandaag eens kijken in Eindhoven.
                  er kan nog altijd iemand meerijden.
                  vertrek vanuit limburg rond 18.00h.
                  www.fotojoel.be
                  7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

                  Comment


                  • #10
                    Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

                    Ik ben er dus gisteren geweest, en heb er een paar redelijke foto's kunnen maken (die laat ik morgen wel zien, vanavond moet ik naar de fotoclub, daar laat ik al een aantal afdrukken zien).

                    Als je alles wil fotograferen, dan zal je een paar avonden moeten gaan (of heel snel van de ene locatie naar de andere lopen).
                    Gisteren waren de omstandigheden ideaal, een volle maan en hier en daar een wolkje.
                    Daardoor krijg je niet zo'n pekzwarte lucht, en zijn de foto's veel mooier.

                    Gisteren heb ik er heel wat gezien die volgens mij een héél vaste hand moeten hebben. Nachtfoto's maken zonder een statief zal volgens mij niet echt lukken, zelfs niet met een DSLR op iso 1600 of 3200, en toch zag ik er heel wat die foto's maakten uit de hand (zowel met compact als met DSLR).
                    Er werd ook veel geflitst naar gebouwen die bijna 100 meter verder stonden, een flits die daar sterk genoeg voor is die heb ik nog niet gezien...
                    En als die flits al sterk genoeg zou zijn, dan haal je daarmee toch de speciale sfeerverlichting weg.

                    Neem dus een statief mee als je een van de volgende dagen naar Eindhoven GLOW gaat om er foto's te maken.

                    Door de drukte is parkeren ook een probleem, wij hebben de wagen geparkeerd in de parkeergarage "Bijenkorf", en daar was nog heel veel plaats (maar daarvoor moet je dan wel betalen).

                    Alle tips nog eens op een rijtje:

                    -statief
                    -iso 100 (of 200 als je niet lager kan), de belichtingstijd speelt geen rol met een statief, daarom moet je geen hoge iso instellen
                    -AV stand (diafragmavoorkeuze)
                    -diafragma op f8-f16 (f16 geeft grotere stervorming rond lichtpunten) (aanpassing, het diafragma te ver dichtzetten geeft minder scherpe foto's)
                    -Timer of afstandsbediening gebruiken om trillingen te vermijden als je op het knopje drukt.
                    -Als je de mogelijkheid hebt voor "Mirror Lock Up" dan gebruik je die ook om trillingen van de opklappende spiegel te vermijden.
                    -Soms kan het moeilijk zijn om scherp te stellen, richt dan de camera op een lichter punt, druk de ontspanknop half in, en zet dan de camera weer op de juiste plaats en druk de ontspanknop dan verder in (One Shot AF gebruiken).
                    -Zet de "noise reduction bij lange sluitertijden" aan, (het duurt dan wel langer voor je de volgende foto kan maken).
                    -Gebruik geen UV-fliter, want daarmee krijg je veel sneller last van flare (rare lichtvlekken op de foto).
                    -Gebruik een zonnekap als je die hebt, ook om flare te vermijden.
                    -Probeer ook foto's te maken als het nog net niet helemaal donker is, die zijn meestal het mooist ("blauwe uurtje" noemen ze dat, maar dat duurt zo lang niet).
                    -Ik zet de witbalans altijd op automatisch voor nachtfoto's, daarmee behoud je de sfeer het best.
                    -Als je in de AV (A) stand werkt, hou dan wel de maximale sluitertijd in het oog, want die is bij de meeste camera's beperkt tot 30 sec. Als je dan het diafragma te ver dicht zet, wordt de foto onderbelicht omdat de sluiter niet langer dan 30 sec open blijft.
                    -Je zal wat moeten spelen met de belichtingscompensatie, want door de scherpe contrasten tussen de verlichte gebouwen en de zwarte achtergrond is de belichting niet altijd optimaal (bekijk de foto's op het schermpje om ze te beoordelen, en pas eventueel de belichtingscompensatie aan).
                    -Zorg voor een goed geladen akku, want bij lange sluitertijden verbruikt een camera een stuk meer.
                    -Als je IS of VR-lenzen gebruikt, zet dan de beeldstabilisatie uit, want ik heb zelf al een paar keer ondervonden dat die zorgt voor bewogen foto's als de camera op een statief gemonteerd is. Zonder beeldstabilisatie zijn de foto's dus scherper in dit geval.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: GLOW Eindhoven 7-16 nov

                      Ik ben gisteren geweest, foto's volgen
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment

                      Working...
                      X