Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: Brugge 2002

Standaard Brugge 2002

opening Brugge 2002 op Zaterdag 23 Februari.
    Meer info op www.brugge2002.be

Van woensdag 20 t/m zat 23/02 worden vanaf 3 torens, 8 lichtbindels (Xenon licht) naar 8 verschillende torens gebundeld. Dit telkens tss 17u30 en 24 uur.
    Woensdag is de opening van het Japans Paviljoen op de burg (18u50). (zie ook "beoordeel m'n foto - paviljoen - van Timmie)
    Op zaterdag is er een openingsdag voor het publiek met s'avonds een vuurwerk.

Brugge is ter gelegenheid van Brugge 2002 (Europese culturele hoofdstad 2002) enorm veranderd. De moeite waard om Brugge te bezoeken.
    Mischien kunnen wij de volgende BD dag eens in Brugge doen.
    Groeten

Vince

<font size="1" color="darkgray">Edited by - vince on 16 February 2002 21:52:03</font>

<font size="1" color="darkgray">Edited by - vince on 17 February 2002 22:07:18</font>

<font size="1" color="darkgray">Edited by - vince on 17 February 2002 22:26:25</font>

<font size="1" color="darkgray">Edited by - vince on 17 February 2002 22:27:52</font>

<font size="1" color="darkgray">Edited by - vince on 18 February 2002 08:47:12</font>

Standaard

correctie..
    Woensdag om 18u50 inhuldiging Japans Paviljoen door onze Koning en om 20:02 (!)
    officiel opening cultureel jaar Brugge 2002 (en dus niet zaterdag)

Standaard

De lichten van het Kantwerk zijn gisterenavond getest... Ja hallo zeg! Ik reed op de A17 (Kortrijk - Brugge) en kon ze al van in Lichtervelde zien stralen. Heren (en natuurlijk ook dames) hou de cam op Brugge gericht zou ik zeggen !

Mvg,
    TOM
    ps: als Bruggeling probeer ik binnenkort een eigen Brugs album op BD te krijgen... wait and C

-------------------------
    http://www.aerobel.be.tf
    aeroBEL -Belgian Aviation

Standaard

alléé, dan zijn wij met 2....
    'k ben ook bezig, moet alleen nog sorteren....
    Al een paar avondopnames op

http://www.pbase.com/davinci/bruges_by__night

groeten
    Vince

Standaard

Site aangepast met opnames van die lichtbundels....
    Wel moeilijk om een overzicht te fotograferen.....

http://www.pbase.com/davinci/bruges_by__night

groeten
    Vince

[/quote]

Standaard

Knappe foto's Vince, zaterdag mogen ze mij daar ook verwachten, maar ik weet zelf nog niet wat ik daar allemaal mag verwachten... Heb jullie tips, wat de moeite waard zal zijn en waar?

Standaard

Het lijkt erop dat het contrast te groot is om door een digicam overbrugd te worden.
    Wellicht 2 opnames nodig die je dan achteraf samenbrengt. Heb het zelf ook nog nooit gedaan.

Standaard

contrast te hoog

U bedoeld waarschijnlijk de 2 voorlaatste foto's (voor deze van Koning en Koningin).
    Belfort en Kathedraal was enkel verlicht door een heel sterke smalle lichtbundel en eerst dacht ik om geen foto's te nemen want het contrast was enorm hoog (waren de gebouwen nu ook eens belicht met het gewoon licht dat men gebruikte dan ging het wel beter zijn).
    Doch na opname stond ik verstel dat er veel meer detail te zien was dan met het blote oog.
    De verlichting van de gebouwen rond Kathedraal en Belfort had ik zelfs niet opgemerkt.
    Zelfs de blauwe lucht rond het belfort was praktisch niet te zien met het blote oog.
    'k denk zelf met normale film dat het niet doenbaar was om beter te doen.
    Ideaal zou inderdaad 2 opnames zijn en over elkaar leggen maar 'k had er niet aangedacht ook had ik maar een klein tafelstatief mee. 'k ben de huisfotograaf op m'n werk en daar doe ik het regelmatig, zeker als displays of lichteffekten beter moeten uitkomen.
    Nu, probeer zelf eens,je hebt nog tijd tot Zaterdag

MVG

Vince

[/quote]

Edited by - vince on 21 February 2002 09:08:59

Standaard

Prachtige foto's Vince. De 'witte' toren van het belfort achter de 'gele' huizen van de rozenkaai heeft wel iets spookachtigs. Zeer knap, het effect primeert hier toch boven de overbelichting, vind ik. Maar ik ben dan ook geen pro.

groeten,

Marc

Edited by - marck on 21 February 2002 13:21:20

Standaard

Dag "Creator" of Didier.
    Als je zaterdag zou gaan dan raad ik U aan om te parkeren aan het station - daar is de grootste parking van Brugge en kun je heel gemakkelijk Brugge binnen trekken via het Minnewater. Eventueel kun je ook parkeren onder het "'t Zand" en nw. concertgebouw maar die zal vol staan zoals bijna elke zaterdag.
    Een plannetje met de route (te voet!) die ik het meest interessant vind kun je vinden op
    http://www.pbase.com/davinci/bruges_by__night - laatste foto (file te groot om deze hier te plaatsen. Check ook eens www.brugge.be -> blikvangers -> opendeurdag zaterdag 23/02 ofwel
    http://www.brugge.be/event/nl/evenem/op2002.htm
    ofwel -> evenementenkalender (alles wat dit jaar plaats heeft kun je daar vinden dus ook interessant indien U later zou gaan)).
    Via de rubriek zoeken kun je ook eens intikken "stadsplan" en met het
    bekomen resultaat kun je verschillende wandelroutes vinden.Mischien kan TOBRIN (Tom) ook raad geven.
    Hopelijk val het weer mee.

Edited by - vince on 21 February 2002 20:50:51

Standaard

meer raad zal ik niet kunnen geven... misschien dat je het openbaar vervoer kunt gebruiken? De wandeling die Vince heeft uitgetekend is wel leuk, maar héél toeristisch... en voor de rest have fun in "ons" stadje.

greetz
    TOBRIN

Standaard

toeristisch is die zeker maar neem af en toe zijstraten en kijk regelmatig naar boven, prachtige gevels
    zul je zien.....

Standaard

Vince, was niet als kritiek bedoeld.
    Ik dacht te zien dat de fel verlichte delen ietwat overbelicht waren. Ik wilde niet beweren dat ik het beter kon.

Standaard

Igoforit
    Beschouwde dit zeker niet als kritiek, 'k wou alleen uitleggen hoe het kwam en de bedoeling was om te tonen hoe fel die lichten eigenlijk waren. Je kon de stralen heel gemakkelijk zien. Spijtig dat ik geen overzicht van dit lichtkantwerk kan maken.
    Meest ideale plaats zou boven op 1 van de torens of het concertgebouw zijn maar ja, hoe geraak ik daar op....

Standaard

vince probeer eens vanop een afstand... vanaf de oprit/afrit Sint-Michiels heb je een goed zicht. Of zoek iemand op die een appartement heeft in de omgeving van Brugge?

Mvg,
    TOM

Standaard

Hoi Tom,
    afrit St-Michiels is wel een beetje ver, vanavond nog eens rond gerereden maar t'is moeilijk.
    1 toren is geen probleem maar meerdere is moeilijk.
    'k zie dat je ergens te maken hebt met luchtvaart, kun je geen helikopter versieren voor een avond

groeten...

Standaard

Zou je vanop het AZ Sint Jan geen mooi overzicht hebben, van de lichtbundels???

Standaard

zie verder

Edited by - vince on 23 February 2002 09:21:28

Standaard

AZ St-Jan,
    dat is verdorie geen slecht idee......
    wel nog ver ('k heb maar 3x zoom) - eens vragen aan m'n buur die in het A.Z. werkt of het de moeite loont. Mischien vanavond er eens naartoe (laatste dag vandaag)
    Thanks voor de info.
    (PS: vanaovnd is een happening op het "Zand" met om 21 uur Japans vuurwerk.
    Hopelijk is het weer beter dan nu...)
    Vince

Standaard

Daar moet je wel door het glas foto's nemen ... komt de kwaliteit niet echt ten goede. Maar ja... met zo'n weer is toch al niet zo denderend om foto's te trekken.

Mvg,
    TOM

Standaard

gelijk heb je,
    'k ben in het nw concertgebouw geraakt maar daar was het ook door het glas te doen, geprobeerd maar t'is niet vet....

Standaard

k'heb vandaag eens naar Brugge geweest, volgens de radio was het een overdonderd succes, maar ik vond het maar zo druk als op een andere zaterdag. En ik vond het zeker de moeite niet! Ik had wel geen ticket, maar ik dacht dat er in het stad meer te doen zou geweest zijn, het was een beetje een teleurstelling...... maar er volgen natuurlijk nog dagen

Standaard

Het was inderdaad niet vet tenzij je geduld had om oveal aan te shuiven, het was eerder een dag voor de Bruggelingen. Zelfs parking onder het Zand heeft nooit volgestaan.
    En door het slecht weer is zelfs het spektakel op het Zand afgelast wegens veiligheidsreden (teveel wind en regen) maar het vuurwerk is doorgegaan. Ik wist niet
    dat men zelfs figuren kon maken zaols een "smily" of een hartje e.a.
    k'was er wel niet op voorzien maar toch een opname gemaakt (F4.0 1/30sec, 'k had geen
    statief mme)
    Kom nog eens terug als het mooi weer is....
    Het programma overzicht op www.Brugge 2002 is ook niet echt overzichtelijk, eigenlijk
    heel de structuur van de website deugt niet.
    Kijk eerder naar www.brugge.be --> evenementen

Standaard

2nd trydownload

Soortgelijke discussies

1. SD Brugge 30 november 2003
    Door Annetje in forum Shooting Days
    Reacties: 213
    Laatste bericht: 30 november 2003, 13:22
  2. Sail Brugge 2002
    Door Timmie in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 augustus 2002, 12:42