Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

    Zoals reeds velen jaren is er ook dit jaar weer een minicursus fotografie van Renovat in St Truiden.

    De agenda werd vandaag bepaald...
    Meer details volgen, maar reserveer alvast maar 8, 15, 22 en 29 maart.
    Telkens om 19u30 in het cultureel centrum in St Truiden.

    De lessen zijn gratis, het begeleidende boek kun je kopen voor 15 Euro. Je kunt dit boek gewoon tijdens de eerste cursus avond bestellen en een van de volgende keren kun je je boek mee naar huis nemen.

    Waar gaan we het over hebben??

    8 maart:
    • inleiding & basis fotografie
    • compositie
    • fotografie in de praktijk


    15 maart:
    • basis fotografie / herhaling en vervolg
    • het gebruik van objectieven en filters
    • fotograferen van sport en beweging


    22 maart:
    • basis fotografie & fotograferen met flits
    • fotograferen mensen en kinderen
    • landschapsfotografie


    29 maart:
    • basis fotografie herhaling
    • digitaal bewerken & verwerken
    • natuurfotografie


    Wil je komen??
    Prima, laat dan even iets weten zodat we een idee hebben hoeveel mensen er komen!

    Tot dan!!

    Jerome
    Last edited by Tuur; 3 maart 2006, 19:49. Reden: Toevoeging van het programma
    Time is a precious little thing....

  • #2
    Re: Minicursus fotografie

    Gaat het hier vooral over digitaal of analoog ?

    Groeten,
    TravelToy

    P.S. Kan ik daar ergens mijn motor (veilig) parkeren ?
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Minicursus fotografie

      Uw motoke dat kunde daar gerust neerzetten...
      In het slechtste geval pikken ze hem he
      Nee nee serieus, je kunt die daar gerust neerzetten.

      Het gaat hier niet over digitaal of analoog... het gaat hier over basis technieken en die gelden voor digitaal, analoog en dia.
      We gaan het hebben over objectieven, over flitsen, over compositie, belichting, diafragma en sluitertijd...

      Wees welkom!!

      Ik zal het programma van de week online zetten

      Tuur
      Time is a precious little thing....

      Comment


      • #4
        Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

        Ik ben alvast geïnteresseerd.
        Hoelang duren deze lessen? Ik ga er hier eens over praten en kijken of ik de auto kan hebben de weken dat m'n vriend middagpost heeft en dat ik een oppas kan vinden voor m'n dochtertje...

        Vele groetjes,
        Vera
        Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

        Comment


        • #5
          Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

          ik ben er vorig jaar geweest
          en vond het maar niets
          - groep veel te groot (ongeveer 80 pers)
          - alles werd zeer snel besproken
          - volgens mij zijn die lessen nog hetzelfde als 15 jaar geleden
          tja dat is mijn mening

          Comment


          • #6
            Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

            Oorspronkelijk geplaatst door kazan
            ik ben er vorig jaar geweest
            en vond het maar niets
            - groep veel te groot (ongeveer 80 pers)
            - alles werd zeer snel besproken
            - volgens mij zijn die lessen nog hetzelfde als 15 jaar geleden
            tja dat is mijn mening
            Om te beginnen , dat je daar met 80 man in die lessen zat , dat is dikke BULL**** ; als club zouden we daar zeker mouw aan gepast hebben .
            Dat dingen snel besproken worden .... net als op school was het dan aan u om vragen te stellen of de boel op te houden.
            Denk niet dat de meesten hier al 15 jaar digitaal bezig zijn om te kunnen beweren dat de lessen nog zijn zoals 15 jaar terug.
            Heb nog nooit van iemand klachten gehoord over deze cursus ; juist omdat het een groot succes was word het dit jaar opnieuw ingericht .
            Misschien toch nog even langs komen voor een bis nummer !!
            Noel Konings
            Lid Renovat

            Comment


            • #7
              Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

              Oorspronkelijk geplaatst door kazan
              volgens mij zijn die lessen nog hetzelfde als 15 jaar geleden
              tja dat is mijn mening
              hihhihihihi... als je 15 jaar geleden ook al naar een beginnerscursus bent geweest ben je niet veel opgeschoten...

              Zonder gekheid: voor iedereen is er een moment in het fotografische leven waarop een beginnerscursus zinvol kan zijn. En veel van de basiskennis is al meer dan 100 jaar oud. Wie zo'n cursus niet nodig heeft, is een natuurtalent of heeft een stel goede vrienden die wel alles weten. Ik ga hier regelmatig in op allerlei vragen en voor al die vragen geldt dat ik het antwoord al heel lang weet. Maar dat is voor mij geen reden om hier niet op bezoek te komen - als je zelf al verder bent kan het juist heel leuk zijn om kennis te delen. In ieder geval veel leuker dan het afbranden van een goed initiatief.

              groeten, Miriam

              Comment


              • #8
                Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                hihhihihihi... als je 15 jaar geleden ook al naar een beginnerscursus bent geweest ben je niet veel opgeschoten...

                Zonder gekheid: voor iedereen is er een moment in het fotografische leven waarop een beginnerscursus zinvol kan zijn. En veel van de basiskennis is al meer dan 100 jaar oud. Wie zo'n cursus niet nodig heeft, is een natuurtalent of heeft een stel goede vrienden die wel alles weten. Ik ga hier regelmatig in op allerlei vragen en voor al die vragen geldt dat ik het antwoord al heel lang weet. Maar dat is voor mij geen reden om hier niet op bezoek te komen - als je zelf al verder bent kan het juist heel leuk zijn om kennis te delen. In ieder geval veel leuker dan het afbranden van een goed initiatief.

                groeten, Miriam
                how how , ik zeg gewoon "mijn menig" en "Ik" heb er niet veel geleerd.
                (en waren die fotokes van die vrouw met dat rood truitje er 10 jaar geleden er ook niet bij ? )
                en van die 80 personen (de eerste les) ik zal er niet ver naast zitten.
                Dus beste Renovatters ik heb niet de bedoeling om uw goed initiatief de grond in te boren, maar ik mag toch mijn ervaring vertellen.

                Comment


                • #9
                  Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                  Ik 'weet' dat de cursus vorig jaar volledig herschreven werd, vooral naar het digitale toe.
                  Nu kan het zijn dat een foto er wel al enige tijd inzit, maar als die toen goed was om iets te verduidelijken, zie ik niet in waarom die dat nu niet meer zou kunnen verduidelijken
                  Voor de rest kan ik mij niet herinneren dat er de laatste 15 jaar veel revoluties gebeurd zijn op fotografisch gebied (naar de theorie toe bedoel ik dan). Dus geld de basistheorie van 15 jaar geleden nu nog even goed

                  Ook een Renovatter!
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                  Comment


                  • #10
                    Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                    En van hoelaat tot hoelaat zijn nu die lessen???

                    Groetjes,
                    Vera
                    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                      De lessen beginnen om 19.30 uur en duren tot 22.00 uur als ik het goed heb.

                      Ik zal het even nakijken en morgen aanpassen als het niet juist zou zijn.

                      Tot dan,

                      Tuur
                      Last edited by Tuur; 7 maart 2006, 19:26.
                      Time is a precious little thing....

                      Comment


                      • #12
                        Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                        Ben juist terug van de cursus...zeker de moeite om naar toe te gaan. Volgende week ben ik weer van de partij.

                        Grt,
                        JanMetDePet
                        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet
                          Ben juist terug van de cursus...zeker de moeite om naar toe te gaan. Volgende week ben ik weer van de partij.

                          Grt,
                          JanMetDePet
                          Dat doet me veel plezier als lid van Renovat. Tot volgende week.
                          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                            Hallo,

                            is het nodig om vooraf in te schrijven?

                            Ik ben er de eerste keer (spijtig genoeg) niet bij kunnen zijn, maar zou nu zeker nog willen komen aangezien ik nog zeer veel te leren heb!

                            Erik

                            Comment


                            • #15
                              Re: 8, 15, 22 & 29 Maart - Minicursus fotografie - St Truiden (B)

                              Oorspronkelijk geplaatst door erq
                              Hallo,

                              is het nodig om vooraf in te schrijven?

                              Ik ben er de eerste keer (spijtig genoeg) niet bij kunnen zijn, maar zou nu zeker nog willen komen aangezien ik nog zeer veel te leren heb!

                              Erik
                              Je mag zo komen. Je hoeft vooraf niet in te schrijven.
                              Je mag je toestel ook meebrengen indien je specifieke vragen hebt omtrent instellingen etc.

                              Tot straks. Benny
                              Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                              Comment

                              Working...
                              X