Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

    Succesvol natuurfotografie-evenement wordt traditie: de PiXperience 2013

    Na de successen van 2011 en 2012 organiseren Birdpix en Nederpix de derde PiXperience.

    De PiXperience is hét natuurfotografie evenement voor iedereen met een passie voor natuurfotografie. Lezingen, presentaties, workshops, seminars, ontmoeten, delen, vragen, antwoorden. Kortom, een must voor alle beoefenaars van natuurfotografie.

    Op zaterdag 2 maart 2013 vindt in het Amsterdamse Pakhuis de Zwijger van 09:30 tot 17:00 uur de PiXperience plaats. Met maar liefst vier parallelle gevarieerde en aantrekkelijke programma's wordt de natuurfotografie van vrijwel alle kanten belicht.

    Het hoofdprogramma bevat naast lezingen van bekende natuurfotografen zoals Ruben Smit, Jan Vermeer, Edwin Giesbers en Jasper Doest ook de presentatie van het nieuwe Praktijkboek Landschapsfotografie, de bekendmaking van de prijswinnaars van de jaarlijkse fotowedstrijden en een boeiend forum met Nederlandse prijswinnende natuurfotografen.

    Het seminar-programma staat garant voor diepgaande kennisoverdracht van diverse facetten van natuurfotografie, zoals landschapsfotografie door Bart Heirweg en Bob Luijks, vogelfotografie door Chris van Rijswijk en Paul van Hoof en macrofotografie door Leon Baas.

    Het fotolezingen programma krijgt in de nieuwe opzet van de PiXperience meer ruimte. Er is een grotere zaal beschikbaar voor boeiende fotolezingen over uiteenlopende onderwerpen.

    De vierde pijler van deze topdag bestaat uit de beurs, met stands van o.a. Canon, Nikon, Cameratools, Sigma, Transcontinenta, Swarowski en Birding Breaks.

    Bezoek www.pixperience.org voor het hele programma.

    Het maximum aantal deelnemers voor deze dag is 600.

    Inschrijven kan via www.pixperience.org Hier is ook alle informatie te vinden over deze dag.


    Over Nederpix en Birdpix

    Deze foto-communities brengen beoefenaars van de natuurfotografie met elkaar in contact en stimuleren, zowel voor de gevorderde als de beginnende gebruiker, de uitwisseling van kennis en vaardigheden op het gebied van natuurfotografie. Gebruikers van deze podia kunnen daartoe de foto’s van andere gebruikers becommentariëren en een waardering geven. Maar ook een bespreekonderwerp op het forum starten.
    Daarnaast streven zij ernaar om digitale natuurfoto’s van redelijke tot zeer goede kwaliteit aan een breed publiek tonen.
    Tot slot willen zij bijdragen in het beschermen van natuur in west-europa. Door de schoonheid van de natuur te tonen worden mensen overtuigd van het belang van bescherming.

  • #2
    Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

    Het programma is al een stuk concreter en de inschrijving is geopend!

    Op zaterdag 15 april vond alweer de 14e editie van PiXperience plaats bij Museon-Omniversum. Een complete dag met de beste natuurfotografie van de Lage Landen.


    Joost

    Comment


    • #3
      Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

      Hier vind je de folder van de PiXperience 2013, in PDF



      Met vriendelijke groeten,

      Joost

      Op zaterdag 15 april vond alweer de 14e editie van PiXperience plaats bij Museon-Omniversum. Een complete dag met de beste natuurfotografie van de Lage Landen.
      Last edited by Joost van der Sluijs; 20 januari 2013, 13:51.

      Comment


      • #4
        Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

        Hi, wat vinden jullie van het programma?

        http://www.pixperience.org
        Met vriendelijke groeten,
        Joost

        Inschrijven kun je hier

        Comment


        • #5
          Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

          Hi, wat vinden jullie van het programma?

          http://www.pixperience.org
          Met vriendelijke groeten,
          Joost

          Inschrijven kun je hier

          Comment


          • #6
            Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

            Ik ben ingeschreven, maar ben ontgoocheld over het gebrek aan diidelijkheid van het programma:
            Wat is het dagschema?
            Wanneer begint het event, wanneer is het gedaan ?
            Hoe schrijf je in op de verschillende lezingen?

            Toch nog veel onduidelijkheid vind ik.


            Groetjes

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

              Dag Peter, dank voor je reactie.
              Ik hoop dat de site je inmiddels beter wegwijs maakt?
              Er is niet 1 programma, maar je kunt het zelf grotendeels samenstellen, door de parallelle programmering.
              Helpt dit?
              Met vriendelijke groeten,
              Joost

              Comment


              • #8
                Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

                Hi y'all,

                de kaartverkoop gaat hard; we zijn over de helft, met nog zo'n 230 kaarten te gaan. Vol=vol!

                Met natuurfotografische groeten,

                Joost

                Op zaterdag 15 april vond alweer de 14e editie van PiXperience plaats bij Museon-Omniversum. Een complete dag met de beste natuurfotografie van de Lage Landen.

                Comment


                • #9
                  Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

                  Nog steeds vind ik op de site geen informatie over:
                  - het aanvangsuur
                  - het ijdsschema van de verschillende lezingen en workshops.

                  Dit zou toch wel nuttige informatie zijn om mijn dag in te plannen.


                  Vriendelijke groeten

                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

                    Alle info is nu inderdaad beschikbaar.
                    Het ziet er inderdaad interessant uit.
                    Ik ben van de partij.

                    Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

                      De eerste ervaring met pixexperience was heel positief. 600-natuurfotografen bij elkaar dat moet je toch maar doen. 18 presentaties en lezingen en soms werd het wat drummen als de voorziene zaal niet echt berekend was op het aantal geinteresseerden.
                      De commerciele stands hadden een beperkte plaats en ik kan niet inschatten of ze hier wel tevreden mee waren, maar zo te zien had cameratools.nl toch een goede dag. Tegen het eind van de dag verminderde de belangstelling wat, maar toch zien ze mij volgende keer terug.
                      Een tip voor wie adam met de wagen wil bezoeken: rij tot de pr parking van zeeburg: 8 eur voor de hele dag en 2 tickets voor de tram naar het cs fie op zaterdag om de 10 minuten rijdt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 maart 2013 - PiXperience 2013 Natuurfotografie-evenement - Amsterdam

                        Ik kan dit enkel onderschrijven : het ook voor mij een eerste deelname en die is zeer goed meegevallen. Bijzonder veel volk (uitverkocht), af en toe wat drummen (zeker bij de standhouders maar ook in sommige zaaltjes), goede lezingen door goede sprekers/fotografen (toch deze die ik heb gevolgd). Door het simultaan programma was er echt voor elk wat wils.
                        Al bij al goed georganiseerd ook.
                        Jammer dat zoiets in België niet kan.
                        Master the craft, and the art will follow.
                        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                        Comment

                        Working...
                        X