Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

    Ik heb daarstraks ergens gelezen dat de boshyacinten in het hallerbos al zouden openstaan, klopt dit? Want dan zou zondag de ideale dag zijn om ernaartoe te gaan natuurlijk...

    (vind het forum niet meer terug waar ik het op gelezen had)
    Last edited by Stardustje; 17 april 2007, 07:47. Reden: titel aangepast
    ***Never drive faster than your guardian angel can fly***
    Nikon D50 - 18-55mm kitlens + Tamron 18-200mm F/3.5-6.3
    http://stardustje.blogspot.com

  • #2
    Re: Boshyacinten in het Hallerbos

    Yup, ze beginnen te bloeien, hoewel ze pas tegen binnen een week of zo in volle glorie te zien zullen zijn.
    Mij zal je er zondagmorgen alvast tegenkomen wegens op reis volgende week.

    Zie hier het resultaat met mijn Powershot S40 een paar jaar terug.

    gegroet,
    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: Boshyacinten in het Hallerbos

      Net terug van 't Hallerbos, de boshyacinten staan wel degelijk in VOLLE bloei. Allen daarheen.
      Hier eentje van vandaag.

      Tom.
      Last edited by trbt555; 15 april 2007, 20:47. Reden: typo

      Comment


      • #4
        Re: Boshyacinten in het Hallerbos

        @ Stardustje

        Deze topic voldoet niet aan de forumvoorwaarden om gepost te worden in "Waarheen Vandaag" .
        Daarom spijtig genoeg een verplaatsing naar "Chit Chat"

        Je mag natuurlijk nog de nodige aanpassingen doen en dan zal ik met plezier je topic opnieuw verplaatsen

        mod Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: Boshyacinten in het Hallerbos

          bij mij in de tuin staan ze ook in bloei
          er staat trouwens al een meiklokje open!
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

            de titel is aangepast (heb uiteindelijk toch gevonden hoe ik het moest aanpassen)

            kan het eventueel terug verplaatst worden?

            thx en sorry voor de last

            groetjes

            Stardustje
            ***Never drive faster than your guardian angel can fly***
            Nikon D50 - 18-55mm kitlens + Tamron 18-200mm F/3.5-6.3
            http://stardustje.blogspot.com

            Comment


            • #7
              Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

              Oorspronkelijk geplaatst door Stardustje Bekijk bericht
              Ik heb daarstraks ergens gelezen dat de boshyacinten in het hallerbos al zouden openstaan, klopt dit? Want dan zou zondag de ideale dag zijn om ernaartoe te gaan natuurlijk...

              (vind het forum niet meer terug waar ik het op gelezen had)
              Zou iemand kunnen zeggen hoe we best de gps instellen (een straatnaam en nummer) om daar te geraken aub

              Comment


              • #8
                Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                @ stardustje

                bedankt voor de aanpassing

                mod Jo(han)
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                  Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
                  Zou iemand kunnen zeggen hoe we best de gps instellen (een straatnaam en nummer) om daar te geraken aub
                  op een website vond ik het volgende:

                  http://www.bruegelproject.be/hallerbos.htm
                  Wie het Hallerbos wil bezoeken, begint zijn tocht best aan het Bosmuseum, Vlasmarktdreef 2 in Halle. Er zijn een aantal bewegwijzerde wandelingen. Rond het Bosmuseum is er een arboretum met een vijftigtal inlandse en uitheemse boom- en struikensoorten.
                  ik weet wel dat er wegenwerken zijn in de buurt van één van de toegangswegen naar het hallerbos, maar waar of hoe weet ik niet (mijn bron zit op dit moment in zuid-frankrijk)
                  ***Never drive faster than your guardian angel can fly***
                  Nikon D50 - 18-55mm kitlens + Tamron 18-200mm F/3.5-6.3
                  http://stardustje.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                    Er zijn inderdaad wegenwerken vlak bij de toegang tot het Hallerbos (Vlasmarkt op de grens met Whautier Braine (Wallonië)). Dit is echter vlak bij de toegang. Je kan er dus ev. wel je wagen kwijt en verder te voet het bos in als je vanuit de richting van Halle komt (Nijvelsesteenweg). Vanuit Wallonië kan je vóór de werken rechts het bos in.
                    Vanuit Halle kan je op de Nijvelsesteenweg 2 of 3 km vóór de werken de Warande inslaan. Net over de autosnelweg is er een toegang tot een parking speciaal voor bezoekers aan het Hallerbos.

                    Voor wie coördinaten voor GPS nodig heeft, kan Vlasmarktdreef of Kapittel (restaurant 't Kriekske) wel helpen denk ik.

                    Succes en wacht niet te lang om erheen te gaan zou ik zeggen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                      Oorspronkelijk geplaatst door DigiPig Bekijk bericht
                      Voor wie coördinaten voor GPS nodig heeft, kan Vlasmarktdreef of Kapittel (restaurant 't Kriekske) wel helpen denk ik.

                      Succes en wacht niet te lang om erheen te gaan zou ik zeggen...
                      dikke merci voor de info, zaterdag gaan we er heen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                        ik kan er dit jaar spijtig genoeg zelf uiteindelijk niet naartoe, alle weekends zitten volgeboekt. Maar ja, ik hoop genoeg van jullie foto's te kunnen bewonderen hier op het forum
                        ***Never drive faster than your guardian angel can fly***
                        Nikon D50 - 18-55mm kitlens + Tamron 18-200mm F/3.5-6.3
                        http://stardustje.blogspot.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                          voilà, vandaag bij wijze van middagpauze ben ik de boshyacinten gaan bewonderen. Een echte aanrader hoor, het is prachtig om zien en ruiken! Ik post een van de komende dagen wel een reeksje ofzo

                          Comment


                          • #14
                            Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                            Zou hier volgend weekend nog iets van te zien zijn, of is het de moeite dan niet meer...?


                            thx

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: 15 april tot ong. 6 mei - Boshyacinten in het Hallerbos - Halle (B)

                              Zou hier volgend weekend nog iets van te zien zijn, of is het de moeite dan niet meer...?
                              @Ajuin: ik vrees ervoor. Het goede weer van de afgelopen weken heeft ervoor gezorgd dat de hyacinten vroeger in bloei stonden. Afgelopen weekend was de bloei al over het hoogtepunt heen.
                              Maar het loont altijd wel de moeite het Hallerbos te bezoeken natuurlijk, ook zonder boshyacinten

                              Groetjes,
                              Peter

                              Comment

                              Working...
                              X