Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15-19 augustus 2012 - Photoflying Days 2012 - Malle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 15-19 augustus 2012 - Photoflying Days 2012 - Malle

    Tijdens de vijf dagen durende Air to Air Academy, Photoflying Days en APCK Fly-in heb je de kans om een verzameling prachtige vliegtuigen te bewonderen, burgerluchtvaart en militair.
    De derde editie van dit evenement staat in het teken van de 100e verjaardag van 'Lockheed'.
    Speciaal hiervoor komt de Lockheed Super Constellation naar België.
    Samen met vier Lockheed Martin F-16's van de Belgische Luchtmacht zal de aankomst van de 'Super Connie' een hoogtepunt zijn van deze dagen.
    Na de aankomst wordt ze begeleid door elf Ford Mustang oldtimers.
    De klassieke warbirds zoals de Mustang, Corsair, Avenger, Spitfire Skyraider en Sea Fury zullen eveneens aanwezig zijn.
    Wat staat er op het programma?
    Waar gaat het door?
    Welke vliegtuigen zijn er te zien?
    Bezoekersinfo

    Speciaal voor de spotters werd er een package samengesteld!
    Registratie ‘first come, first served’ en ten laatste op 5 augustus!
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

    Ik zal de spotters mee begeleiden en in het oog houden dat ze niets verkeerd doen (ze krijgen vooraf duidelijke richtlijnen over wat er mag en tot waar ze mogen komen).

    Dit jaar zal ik zelf dus ook iets verder van de runway moeten blijven (75m vanaf het midden), de veiligheidseisen voor dit soort evenementen zijn strenger geworden.

    Zondag heb ik misschien nog meer nieuws, want dan is er weer een vergadering voor de medewerkers van de Fly-In.
    Ik dacht dat de spottersplaatsen al uitverkocht waren, die zijn beperkt tot 50.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

      Net met stip in mijn agenda geplaatst, ga proberen zaterdag en/of zondag te gaan.

      Grtjs
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

        Ik zal dit nog maar eens in het zicht zetten.

        De specifieke spottersplaatsen zijn bezet, maar als gewone bezoeker zal je ook zeker genoeg te zien krijgen.
        Een tip, ga niet te vroeg naar huis want vooral de Warbirds zullen pas later in actie komen.
        Als de zon wat lager komt (na 18 uur, dan schijnt de zon wat minder fel) zullen die opstijgen voor de Photoflying Days fotoshoots.
        Je zal dan uiteraard niet de bevoorrechte plaats achterin de Skyvan krijgen (daarvoor zal je wat meer moeten betalen dan een inkomkaartje, en die plaatsen zijn ook allemaal bezet), want die is voorbehouden voor de deelnemers van de Photoflying Days.
        Maar als bezoeker kan je die Warbirds wel allemaal zien opstijgen en landen, en de zon staat dan ook aan de juiste kant om de beste foto's te kunnen maken vanuit de publiekszone.
        Die Warbirds staan de hele dag op een plaats waar je ze goed kan bekijken.

        De hele dag door zullen er voldoende vliegtuigen opstijgen en landen, liefhebbers van vliegtuigen zullen zich niet vervelen.

        Het volledige programma: http://www.ebzr.be/FlyIn/Bezoekersinfo.aspx
        Kijk hier voor de aanwezige vliegtuigen http://www.ebzr.be/FlyIn/Aanwezigevliegtuigen.aspx .

        Als je zelf eens "van de grond" wil met een helikopter of een vliegtuig, dan kan je voor niet teveel geld een luchtdoop meemaken met een helikopter of een vliegtuigje.
        Last edited by Black B@ndit; 5 augustus 2012, 20:03.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

          zal er zeker zijn op vrijdag en zaterdag.

          Groetjes

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

            Jep, ik ook, en ingeschreven als spotter

            Comment


            • #7
              Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

              Ga dit jaar eens vrijdagnamiddag en zaterdag langs.
              Heb me ook ingeschreven voor een rondvlucht met DC3. (mijn zoontje en ik)
              Mijn echtgenote en dochter zien die rondvlucht zo niet zitten...........
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                Jammer genoeg zal de Super Constellation er niet bij zijn ditvjasr wegens een technisch defect.
                Maar er zal zeker nog genoeg te beleven vallen!

                Comment


                • #9
                  Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                  Ik ben gisteren al eens gaan kijken, deze is al gearriveerd (foto van vorig jaar, gemaakt vanop het terras aan het clubhuis):



                  En voor de spotters die op tijd waren om vooraf in te schrijven, zo'n foto's kan je maken vanop de spottersplaats:



                  Deze is vanaf de spottersplaats aan de andere kant van de runway, waarvoor we rond 16 uur in groep de runway oversteken als de zon vanuit die kant komt (nadat ze vanuit de toren daarvoor toestemming hebben gegeven).



                  Vanop die plaats sta je er ook heel dichtbij als de warbirds na 18 uur vertrekken voor de air-to-air fotoshoots.
                  (De minimum afstand die we moeten houden is 75 meter van de aslijn van de runway.)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                    Looks good. Ik zie er al naar uit.

                    Tot vrijdag en zaterdag

                    Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                      Op alle voorbereidende vergaderingen werd er gehoopt dat het weer eindelijk beter zou worden, zodat de Fly-In niet letterlijk in het water zou vallen.

                      Nu krijgen we heel mooi weer, maar vooral de spotters die ingeschreven zijn voor de "spotterspackage" moeten er zaterdag op letten om voldoende drinken (en wat eten) mee te nemen naar de spotterszone.
                      Ik zou niet graag de hulpdiensten moeten bellen omdat er een spotter flauwgevallen is omdat die te weinig gedronken heeft...
                      Het is niet de bedoeling dat er de hele tijd spotters heen en weer lopen, het is zelfs een wandeling van bijna 2 kilometer (enkel dus) omdat we nergens over een actief gedeelte van de runway mogen.
                      En als we rond 16 uur (zaterdagnamiddag dus) in groep de runway oversteken, dan moet je er zijn, anders is er geen enkele mogelijkheid meer om op de juiste spotterszone te geraken.
                      Eens we daar zijn zitten we ook vast tot de vliegtuigen aan de grond staan.
                      Er is aan beide spotterszones een wc voorzien, en een "schuiltent" waar je wat schaduw hebt (maar daar kunnen we nooit allemaal tegelijk onder).
                      Zonnebrandolie met een hoge factor is dus zeker geen overbodige luxe (vorig jaar heb ik Nivea met factor 50 gebruikt, en ik was niet verbrand, toen heb ik ook bijna de hele dag op die plaats in de zon gestaan op zaterdag).

                      Voor de gewone toeschouwers die de hele dag daar zijn is die zonnebrandolie ook belangrijk.
                      Vanaf dit jaar kan je wel op meer plaatsen aan drinken geraken, vroeger was dat alleen aan het clubhuis.
                      Last edited by Black B@ndit; 16 augustus 2012, 17:03.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                        Iemand die weet of de F-16's nu nog een fly by doen nu de Super Constellation niet komt ?
                        En om hoe laat ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                          Die F16's zouden de Super Constellation begeleiden, maar als die niet komt, dan zullen de F16's waarschijnlijk niet over vliegen.
                          Maar als je op de registred planes lijst kijkt http://www.ebzr.be/FlyIn/RegisteredPlanes.aspx dan zie je dat er zeker genoeg te zien zal zijn op vrijdag, zaterdag en zondag.
                          Het wordt erg druk op het vliegveld.
                          Met zo'n weer kan je ook alle vliegtuigen verwachten die aangemeld zijn (onder voorbehoud van technische problemen natuurlijk, want er zitten er verschillende bij met toch al een redelijke ouderdom).

                          De Douglas DC3 Dakota komt zaterdag om 10u54 binnen, dat is de vervanger voor de Super Constellation.
                          Je kan met die DC3 meevliegen voor een luchtdoop (die is wel duurder dan een luchtdoop met een sportvliegtuigje, maar die zal ook heel wat langer duren, én het is toch een vrij unieke belevenis want die kans krijg je niet gemakkelijk).

                          Voor de geplande avond/nacht shoots (voor de spotters en air-to-air fotografen) zullen ze wel andere vliegtuigen "in the spotlight" zetten, er is keuze genoeg, en de verlichting is voorzien.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 15-19 augustus - Photoflying Days 2012 - Malle

                            Is er vanuit de gewone publiekszone ook goede gelegenheid om plaatjes te schieten (is de afstand doenbaar?, 400mm, is de stand van de zon daar min of meer OK vanuit de publiekszone? Alvast hartelijk dank.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 15-19 augustus 2012 - Photoflying Days 2012 - Malle

                              Oeps, ik zie dat je al iets over de zon gezegd hebt...die zit dus goed. In elk geval alvast bedankt om hier je ruime info te plaatsen.
                              It ain't Duxford, maar het zal er wel leuk zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X