Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

    Antwerpen ontvangt in de zomer van 2010 opnieuw The Tall Ships Races en is meteen ook de vertrekhaven voor dit prestigieuze evenement. The Tall Ships Races zijn een race met grote internationale allure die in het teken staat van de vriendschap tussen jongeren.

    Meer info vind je achter deze link.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

    bedankt, staat in mijn agenda
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

      Wees er wel op voorbereid van bij de schepen over de koppen te kunnen lopen als het weer een beetje meezit.
      Vanop linkeroever wel leuk, en als je er kunt zijn wanneer de meeste schepen aankomen of vertrekken is een beetje meer stroomafwaarts postvatten een goed idee.
      Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
      vroeger op dit forum bekend als wAckO

      Comment


      • #4
        Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

        Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
        bedankt, staat in mijn agenda
        Misschien dat we elkaar dan wel tegenkomen .
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

          Ik vroeg mij af of er iemand wist waar je de boten het best kan fotograferen als ze de haven van Antwerpen buitenvaren? Heeft er iemand nog tips qua locaties? Blijkbaar is hier nog een evenement aan verbonden nl "Sail ANtwerpen" dat slechts om de 5 jaar doorgaat...

          Comment


          • #6
            Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

            Oorspronkelijk geplaatst door SunnyMoon Bekijk bericht
            Ik vroeg mij af of er iemand wist waar je de boten het best kan fotograferen als ze de haven van Antwerpen buitenvaren? Heeft er iemand nog tips qua locaties? Blijkbaar is hier nog een evenement aan verbonden nl "Sail ANtwerpen" dat slechts om de 5 jaar doorgaat...
            Bij de vorige editie (2 jaar geleden) was ik bij het uitvaren aan het fort van Lilo gaan staan. Maar die locatie was goed voor het licht maar veel te veel electriciteitskabels en fabrieken.
            Iemand zei toen dat de bocht van Bath beter is, maar ik weet niet of daar wegen naar toe lopen.

            Misschien is er een ervaringdeskundige op BD ?
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

              staat ook in mijn agenda en hoop er te geraken maar zoek ook een locatie bij het buitenvaren .... dus tips zijn welkom

              Comment


              • #8
                Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Bij de vorige editie (2 jaar geleden) was ik bij het uitvaren aan het fort van Lilo gaan staan. Maar die locatie was goed voor het licht maar veel te veel electriciteitskabels en fabrieken.
                Iemand zei toen dat de bocht van Bath beter is, maar ik weet niet of daar wegen naar toe lopen.

                Misschien is er een ervaringdeskundige op BD ?
                PS is al 4 jaar geleden he
                JePe die bocht van Bath wel je weet het Fort liefkenshoek zijn he
                Je bent toen via de ring gekomen wel nu rij je richting Zelzate op de E34 of de expresweg N49
                en neem de afslag Hulst (Nl) Stekene en daar ga je rechts (rond punt 2 de afslag) richting Hulst NL
                Blijf deze weg volgen steeds richting Noorden rijden tot je niet verder kan want de overzet is weg en er is geen brug lol
                Wel rechts is Walsoorden en daarnet achter is de bocht van bath.
                De bootjes komen daar redelijk dicht bij de oever, je kan het vergelijken met Liefkenshoek denk zelf iets dichter.
                En daar zijn geen fabrieken die je storen.
                Ander goed punt is volg de weg naar het verdronken land van Saftinghe
                Bocht Bath licht er links vlak naast
                Ben er ook weer bij en die tip kwam van mij toen heb zelfs nog een foto van U sleurend met je pikkel
                met gps stel dit in
                Walsoordensestraat Walsoorden NL en rij tot de dijk dan kan je zelf kiezen links of rechts voor een plaatsje
                Stel zelf voor om links te gaan omdat je daar vlak naast de oude overzet meest plaats hebt om te parkeren en de zon mooi achter je blijft en niet zijwaarts
                Wil je rechts dan moet je voor de fabriek rechtsaf om naar de dijk te rijden daar is ook de bocht van Bath dus voor fabriek rechts en dan terug richting dijk rijden
                Zie meer info op http://maps.google.be/maps

                Last edited by Johnny K; 25 juni 2010, 08:20.

                Comment


                • #9
                  Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                  Nen dikke merci voor den tip! Ik neem alvast verlof
                  En weet er iemand een goed plaatske (mag ook in Antwerpen terwijl de boten er nog liggen) waar de rest van de familie zich ondertussen innerlijk kan versterken?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                    Heb het genoteerd in men agenda xD
                    Heb nog nooit schepen gefotografeerd , dus zal een leuke ervaring zijn ^^

                    Comment


                    • #11
                      Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                      Deze keer ga ik ook ergens stroomafwaarts staan om de schepen te fotograferen.
                      In 2004 zijn we met een aantal BD-leden samengekomen op "Noordkasteel Zuid", dan sta je tegenover Sint-Anneke (waar het héél er druk is), maar je hebt er soms wel wat last van tegenlicht.

                      De foto's staan nog online:
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                        Wow bedankt voor zoveel tips. Ik zal er twee dagen naartoe trekken als het weer wat meezit. Wat zijn eigenlijk de beste momenten, en de beste dagen om daar post te vatten?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                          Kijk even op de site van de tall Ships Races. Het programma staat daar vermeld.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                            Als je de schepen wil zien varen, dan moet je op dinsdag gaan (dan vertrekken ze).
                            De andere dagen kan je foto's maken terwijl ze aan de kade liggen. Vooral tijdens het weekend zal het daar héél druk zijn.
                            Je kan dan wel sommige schepen van dichtbij bekijken (als je tijd genoeg hebt om aan te schuiven).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: 10-13 juli - The Tall Ships Races - Antwerpen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Als je de schepen wil zien varen, dan moet je op dinsdag gaan (dan vertrekken ze).
                              De andere dagen kan je foto's maken terwijl ze aan de kade liggen. Vooral tijdens het weekend zal het daar héél druk zijn.
                              Je kan dan wel sommige schepen van dichtbij bekijken (als je tijd genoeg hebt om aan te schuiven).
                              Vier jaar geleden zat ik aan Fort Liefkenshoek en heb toch mooi foto's gemaakt bij het binnenkomen ook hoor.
                              Natuurlijk moet je er wel vroeg zijn en je eten meebrengen want om het uur een bootje
                              Daarom dat ik dit jaar extra vroeg wil vertrekken naar de bocht van Bath.
                              Zoek nu nog info vanwaar ze juist komen en om hoe laat ze er gaan passeren.
                              Als er mensen zijn die die info hebben en willen delen dank bij voorbaat

                              Comment

                              Working...
                              X