Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2006 - Panorama's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosalon 2006 - Panorama's

    Ik ben vrijdag naar het autosalon geweest om een poging te doen om daar wat panorama's foto's te nemen.
    Het zijn allemaal 360 graden panorama's die u kan bekijken met Apple Quicktime.
    Hier kan ik die helaas wegens de omvang niet posten.

    Klik op deze foto om naar mijn blog te gaan en daar de panorama's te bekijken.

    Het was niet eenvoudig gezien de mensen die constant in beweging zijn wat het stitchen enorm moeilijk maakt.
    Vandaar dat je soms mensen 2 keer in de foto kan zien of bijvoorbeeld zwevende/afgehakte armen/benen...
    In bepaalde panorama's zat ik er ook naast met de belichting waardoor ik nogal ver hebben moeten pushen in raw met meer ruis als gevolg. Dit heb ik min of meer kunnen oplossen met Neat Image maar er is toch scherpte verloren gegaan.

    De komende dagen ga ik de overige panorama's afwerken en op mijn blog online zetten.
    O.a. BMW, Renault en Seat.

  • #2
    Re: Autosalon 2006 - Panorama's

    wauw, mijn ogen uitgekeken.
    Knap werk zeg, veel uurtjes op gezeten zeker?

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: Autosalon 2006 - Panorama's

      verbluffend!
      Fotogallery
      My Pictureblog

      Comment


      • #4
        Re: Autosalon 2006 - Panorama's

        das heeeeel mooi zo.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Autosalon 2006 - Panorama's

          Whaww!! de moeite om te bekijken
          Zo te zien aan het resultaat, zal hier heel wat werk in zitten.
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: Autosalon 2006 - Panorama's

            Bedankt voor de commentaar!
            Ik heb juist de laatste panorama's online gezet (BMW, Mini en Volvo).
            Het zijn er in totaal 21 geworden : Blog : 360sights.com

            Er kruipt inderdaad tijd in omdat er nogal wat stappen (raw - verscherpen - stitchen - retoucheren - noise reduction - nadir/zenith bijwerken - Quicktime) moeten afgelegd worden om tot zo'n foto te komen.
            Ik ben nu stilaan begonnen met bepaalde dingen in actions te zetten en applescriptjes om hier en daar een aantal dingen automatisch te laten verlopen.
            Hier zat ik er soms naast met mijn belichting dus daar moet ik beter in worden. En ik mag ook mijn xdrive niet vergeten volgende keer!
            Anders zouden het er nog een tiental meer geweest zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Autosalon 2006 - Panorama's

              Hoe neem je zo'n foto's ? (360°)

              Comment


              • #8
                Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                Oorspronkelijk geplaatst door hekje
                Hoe neem je zo'n foto's ? (360°)
                Met een digitale camera + statief + nog wat nabewerking op de computer

                Meer uitleg kan u hier lezen (dat was mijn antwoord op een vergelijkbare vraag) :
                Ik maak graag "extreme" panoramische foto's. Dus 360 graden horizontaal en 180 graden vertikaal. De voorbije maanden ben ik een aantal keer foto's gaan nemen in Noeveren. Dat is een wijk gelegen in de gemeente Boom (Rupelstreek - Prov. Antwerpen) met veel vervallen oude steenbakkerijen enz. Deze foto's heb ik nu

                (Mijn antwoord staat ongeveer in het midden).

                In de links op mijn blog staan er ook verwijzingen naar de belangrijkste sites met informatie.

                Comment


                • #9
                  Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                  Waauw echt spectaculair
                  Nikon D70s °°°°° BD0517BE

                  "Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                    WOW , zéér knap gedaan
                    Groetjes, Fabrice
                    www.fabke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                      de werking snap ik
                      btw prachtig
                      maar hoe laat je de mensen stilstaan als je je camera van positie veranderd
                      dat zou ik wel eens willen snappen
                      thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                        Dat wil ik ook wel weten. Als je zes verschillende foto's maakt, moet er toch wel ergens een halve persoon opstaan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                          Echt knap werk !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                            Hey juppekes,

                            Gewoonweg prachtig had zoiets nog nooit gezien

                            Ben der wel nog een beetje dronken van van al da draaien
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autosalon 2006 - Panorama's

                              Oorspronkelijk geplaatst door pictureshooter
                              Dat wil ik ook wel weten. Als je zes verschillende foto's maakt, moet er toch wel ergens een halve persoon opstaan.
                              Die halve personen en andere fouten (mensen die 2 keer voorkomen enz.) staan zeker in sommige foto's...
                              Dat kon ik hier echt moeilijk vermijden want mensen stoppen dus echt niet op zo'n evenement.
                              Voorbeelden zijn o.a. de panorama's van Saab, Seat (die race wagen), BMW enz.

                              Mijn "strategie" om het toch min of meer te voorkomen is de combinatie van timing + geluk + nabewerken.
                              Ik heb geprobeerd om te beginnen met de foto als de ruimte voor het hoofdonderwerp (1-3 auto's) bijna volledig vrij was + soms even kort wachten totdat de mensen terug uit beeld zijn bij de volgende foto's.
                              Geluk speelt ook mee gezien het veel voorkomt dat mensen op 1 foto staan in het stuk dat overlapt en op de andere foto niet. Mits dan met een masker manueel de overgang te maken kan je selectief kiezen welke foto je neemt voor bepaalde delen en dus in veel gevallen zo het probleem oplossen of minimaliseren tot iets wat met wat clonen op een propere manier op te lossen is.
                              Maar soms lukt dat niet en dan is het kiezen... Ofwel alles de vuilbak in of toch gewoon publiceren omdat de rest interessant genoeg is.

                              Een ander probleem i.v.m. beweging in panorama's is de belichting.
                              Bij een landschap (bij veel wind zit er soms toch wel veel verschil in wolken en water) of interieur kan je steeds meerdere foto's nemen met bijvoorbeeld -/+ 0.7 tot -/+ 2 stop tussen om zo later hoge contrasten op te vangen. Door de beweging is dit hier bijna niet mogelijk.

                              Een panorama waar echt alles verkeerd zit is dit :
                              Hoogstraat Antwerpen
                              Enorm veel contrast dus de kleuren waren echt niet goed te krijgen in o.a. de lucht (vandaar dus met zwart-wit aan het prutsen geweest).
                              En vooral veel fouten door bewegende mensen (zie o.a. schaduwen van mensen die niet meer te zien zijn enz.).

                              Dit zijn enkele voorbeelden van panorama's gemaakt door iemand die panorama's maakt met veel actie in maar geen of zeer weinig fouten :
                              Chinese New Year
                              en meer op z'n blog (Peter Murphy's Panoramic VR Weblog)

                              Comment

                              Working...
                              X