Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe rgb in IE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adobe rgb in IE

    Ik werk ik in de kleurenruimten Adobe RGB, maar ik merk dat mijn foto's in IE, iets lichter en minder contrastrijk zijn dan in photoshop of de viewer van windows xp. Iemand die weet hoe dat komt...?

  • #2
    Re: Adobe rgb in IE

    Internet Explorer en andere browsers gebruiken de sRGB kleurruimte. ARGB gebruik je enkel bij drukwerken.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Adobe rgb in IE

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      Ik werk ik in de kleurenruimten Adobe RGB, maar ik merk dat mijn foto's in IE, iets lichter en minder contrastrijk zijn dan in photoshop of de viewer van windows xp. Iemand die weet hoe dat komt...?
      Internet Explorer ondersteunt geen kleurbeheer. gebruik sRGB voor afbeeldingen op het web en je zult een stuk blijer zijn.

      Groeten, Miriam

      Comment


      • #4
        Re: Adobe rgb in IE

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
        Internet Explorer en andere browsers gebruiken de sRGB kleurruimte. ARGB gebruik je enkel bij drukwerken.
        Niet helemaal waar. Adobe RGB kun je altijd gebruiken in situaties waarbij een grotere kleurruimte dan sRGB wenselijk is. Dat geldt ook voor heel veel inkjet-foto-printers. tegenwoordig zijn er voor de macintosh wel degelijk browsers beschikbaar die kleurbeheer ondersteunen.

        Groeten, Miriam

        Comment


        • #5
          Re: Adobe rgb in IE

          dus de foto omzetten naar srgb en dan opnieuw uploaden best?

          Comment


          • #6
            Re: Adobe rgb in IE

            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            dus de foto omzetten naar srgb en dan opnieuw uploaden best?
            Inderdaad. groeten,Miriam

            Comment


            • #7
              Re: Adobe rgb in IE

              Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
              Niet helemaal waar. Adobe RGB kun je altijd gebruiken in situaties waarbij een grotere kleurruimte dan sRGB wenselijk is. Dat geldt ook voor heel veel inkjet-foto-printers. tegenwoordig zijn er voor de macintosh wel degelijk browsers beschikbaar die kleurbeheer ondersteunen.

              Groeten, Miriam
              Je hebt gelijk, Miriam. Ik probeerde alleen maar aan te tonen dat het publiceren van foto's op het Internet in aRGB weinig zin heeft omdat de overgrote meerderheid sRGB gebruikt. Je kan dan wel perfect je eigen foto's in een aangepaste browser bekijken, maar de andere kijkers hebben geen idee van hoe de foto er zou moeten uitzien, hoe de fotograaf hem voor ogen heeft.
              Het is al moeilijk om de contrast en helderheidinstellingen een beetje op één lijn te krijgen, laat staan de kleurenruimtes.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Adobe rgb in IE

                Gemakkelijk maken ze het wel niet hé alle foto's die je online wil plaatsen moeten dan ook noges omgezet worden

                Comment

                Working...
                X