Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de wil is er.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de wil is er.

    ben nou al een paar keer op pad geweest met de camera, maar kom thuis met resultaten, waar ik jullie niet mee lastig wil vallen.
    hebben jullie dat nou ook, de wil is er wel maar het lukt gewoon effe niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: de wil is er.

    Ik ken dat hééééééééééééél goed.

    Dany.

    Comment


    • #3
      Re: de wil is er.

      yup

      en altijd weer met landschapsfoto's.. lukt nooit!
      om gefrustreerd van te worden
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: de wil is er.

        Jep, meestal zo bij mij. Plots een ingeving, en de foto's zijn in de verste verte niet wat je wou bereiken...
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment


        • #5
          Re: de wil is er.

          In de fotografie is het net zoals in de kunst hé, dat gaat ook met ups en downs... soms lukt alles goed, soms niet... soms zit je met veel inspiratie, soms ook niet, soms heb je zin om 5x terug te gaan naar een plaats voor nog beter te doen en soms niet... fotografie is ook een soort van creatief process wat je niet kan forceren, de wil kan er dan zijn, maar daar kan het ook bij blijven. Iedereen heeft dat soms wel eens denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: de wil is er.

            gisteren net hetzelfde voor gehad,
            Laat nog foto's gaan nemen omdat ik me verveelde, en er zat er 1 tussen die mij een beetje aanstond (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=99463)
            Maar blijkbaar ben ik de enige die daar zo over denkt want er komt maar weinig reactie op
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: de wil is er.

              Dat wordt hier tijd om een zelfhulpgroep op te richten voor "Fotokunstenaars in een diep dal" ...

              Comment


              • #8
                Re: de wil is er.

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                ben nou al een paar keer op pad geweest met de camera, maar kom thuis met resultaten, waar ik jullie niet mee lastig wil vallen.
                hebben jullie dat nou ook, de wil is er wel maar het lukt gewoon effe niet.
                grt,bouk.
                Zeer herkenbaar !!!

                De angst voor het zwarte gat van het inspiratieloze zoeken... Hoe harder je zoekt, hoe verder de muze van je afzweeft. Voor een kunstenaarshart op zoek naar expressie is dit een pijnlijke martelgang.

                Hou vol Bouk, hou vol...
                De muze komt zeker terug, en wel dàn wanneer je ze het minst verwacht
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: de wil is er.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  ben nou al een paar keer op pad geweest met de camera, maar kom thuis met resultaten, waar ik jullie niet mee lastig wil vallen.
                  hebben jullie dat nou ook, de wil is er wel maar het lukt gewoon effe niet.
                  grt,bouk.
                  Troost u Bouk,mijn toestel ligt al bijna 6 maand in de kast.
                  Ik doe zelfs de moeite niet meer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                  Zeer herkenbaar !!!

                  De angst voor het zwarte gat van het inspiratieloze zoeken... Hoe harder je zoekt, hoe verder de muze van je afzweeft. Voor een kunstenaarshart op zoek naar expressie is dit een pijnlijke martelgang.

                  Hou vol Bouk, hou vol...
                  De muze komt zeker terug, en wel dàn wanneer je ze het minst verwacht
                  Greetz, Kariboe
                  Ik ben wel geen kunstenaar,maar ik kan je in zekere zin begrijpen.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: de wil is er.

                    Dat gebeurt wel eens. De goesting is er, maar de muze is weg.

                    Gewoon even de tijd nemen om foto's van anderen te bekijken. Foto's die je mooi vindt van fotografen waarvan je zegt : dat wil ik ook kunnen.
                    En op een dag is de muze er weer.

                    Groetjes

                    Skitch
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: de wil is er.

                      Oei, Bouk, heeft toch niks met je operatie te maken? Gekheid natuurlijk.

                      Nee, ik moet de 1-ste nog tegenkomen die dit gevoel niet of nooit heeft,
                      bij gelijk welke hobby. Of dit nu muziek, fotografie, sport of gewoon spel
                      is. Soms wil het even niet lukken. Zelfs al lukt ‘t wel, de resultaten lijken
                      toch allerminst te bevallen.
                      Het maakt er gewoon deel van uit. Soms is het een dipje, soms een dip.

                      Hoe meer en intensiever je met iets bezig bent, hoe vlugger dat je tegen
                      dit soort fenomenen aanloopt, natuurlijk. Forceren zet dan meestal al net
                      zo min zoden aan de dijk. Of verergert dit nog.

                      Wat nog wel eens wil helpen, al hangt dit natuurlijk van mens tot mens
                      af, is gewoon alles even in de kast laten liggen, en iets helemaal anders
                      gaan doen.
                      Er eens even niet mee bezig zijn. Er eens zelfs niet aan denken. Er eens
                      volledig uit zijn.
                      Ondertussen worden de batterijen opnieuw opgeladen, en vroeg of laat
                      begint het weer te kriebelen.
                      En achteraf gaat het vaak beter, met vernieuwde inzichten en al. Wat er
                      zou kunnen opwijzen dat we dit soort kleine crisisjes zelfs nodig hebben
                      om beter te worden (te groeien).

                      (Ik zou me meer zorgen maken als dergelijke gevoelens, ongenoegens en
                      ontevredenheid een normaal functioneren onmogelijk gaan maken. Als er
                      dan ook nog symptomen bijkomen als: gebrek aan eetlust, slapeloosheid,
                      vermoeidheid, concentratieproblemen, een lage zelfdunk en gevoelens van
                      angst en hopeloosheid, dan kan dat wijzen op een depressie. Zeker als dit
                      langer dan een paar weken blijft aanslepen.)

                      Zou zeggen, verwen je vrouwtje ‘ns supergoed, of laat je door je vrouwtje
                      supergoed verwennen, en til er niet te zwaar aan… (want het is door dat
                      alsmaar zwaar tillen dat we ons pijn doen, en af en toe moeten rusten.)
                      Voor een handjevol meer prenten....

                      Comment


                      • #12
                        Re: de wil is er.

                        Heel herkenbaar, heeft natuurlijk ook veel van doen met het trieste en troosteloze grauwe weerbeeld van deze tijd.
                        Maar het zou weer wat gaan vriezen en dan is het weer helderder, maar kom dan niet klagen over koude vingers hé.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: de wil is er.

                          Ook bij mij herkenbaar. Maar het is net wat Jan zegt; in deze periode is er weinig aan.

                          Ik richt me nu even een tijdje op het bekijken van andere foto`s en probeer wat nieuwe inspiratie op te doen.

                          Even de boel, de boel laten

                          Comment


                          • #14
                            Re: de wil is er.

                            Oorspronkelijk geplaatst door marc
                            Even de boel, de boel laten
                            En ook dàt is een levenskunst die niet iedereen gegeven is...
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment

                            Working...
                            X