Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raadsel: bestandsgrootte foto's verschillen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raadsel: bestandsgrootte foto's verschillen

    Een foto die ik wenste te posten op dit forum werd tot driemaal toe verwijderd wegens meer dan de toegelaten 200 Kb.
    Geen probleem, de mods doen goed hun werk en als 't erover is dan is 't erover.
    Raar vind ik wel dat ik tweemaal de foto heb opgeslagen via Photoshop / save for web aan beduidend minder dan 200 kb ('t was nl. 165 kb).
    Een derde maal heb ik de foto -op aanraden van de moderator- opgeslagen met de welgekende BD-sizer, ook aan 165 kb.
    Kijk ik naar de bestandsgrootte van deze foto op de 'Verkenner' (van windows) dan stel ik vast dat deze overeenkomt met de opgeslagen bestandsgrootte.
    En toch ... laten de mods mij weten dat de foto's (ruim) boven de 200 Kb zijn.

    Heeft iemand hiervoor een verklaring want ik zou het echt niet meer weten (ik heb hier overigens al talloze malen foto's gepost zonder (bestandsgrootte-) probleem).
    Kan het zijn dat een foto aan bestandsgrootte wint door uploading ?

    Allen bedankt voor de reactie en info !


    groetjes,


    marcus.
    Last edited by Hombre; 20 januari 2006, 17:27. Reden: Onduidelijke titel aangepast
    zwart & wit & kleur

    flickr

  • #2
    Re: raadsel

    Hoi

    Ik heb hem idd 3x verwijderd. Heb de keren dat ik de foto nagekeken heb , even een paar keer op refresh gedrukt (F5) , het wil wel eens gebeuren dat het cache niet leeg is , en hij dan de oude grootte opgeeft.

    Heb hem ook alle keren opgeslagen op de HD en toen middels explorer gekeken hoe groot de foto was , alle 3 de keren boven de 200kb.

    Dus waaraan het ligt weet ik ook niet , misschien dat je hostingprovider er op een of andere manier kb's toevoegt ?

    gr Hans
    Last edited by Hanske; 19 januari 2006, 21:38.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: raadsel

      Waar heb je de foto geupload? Enkele fotoservers resizen zelf de foto's waardoor deze weer aan omvang in kb toenemen. Zet je die foto's op een gewone webruimte zoals Telenet, dan zijn die foto's exact even groot als op jouw harde schijf.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: raadsel

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
        Waar heb je de foto geupload? Enkele fotoservers resizen zelf de foto's waardoor deze weer aan omvang in kb toenemen. Zet je die foto's op een gewone webruimte zoals Telenet, dan zijn die foto's exact even groot als op jouw harde schijf.
        Ik ben niet zo technisch en deskundig op vlak van computers / internet,etc., dus graag verschoning ...
        Ik upload mijn foto's naar de webruimte waarover ik mag beschikken door mijn abonnement bij Belgacom/skynet.
        Dit is (denk ik toch) het webadres : http://users.skynet.be/blancetnoiret...ierforbd01.jpg.
        Ik ben zojuist even naar betreffende foto gegaan, en rechtsklik muis geeft venster 'Eigenschappen' met vermelding van 263045 bytes (dit is toch 263 Kb ?) en 800 x 532 pixels. Toch weet ik zeker dat ik de foto aan 900 pixels (aan de langste zijde) en aan minder dan 200 KB heb opgeslagen en geuploaded.
        Wil dit dan inderdaad zeggen dat mijn foto door Skynet geresized is en wellicht toegenomen in bestandsgrootte?
        Heeft het dan nog zin dat ik foto's van méér dan 800 pixels upload ?
        Of kan ik hieraan iets doen ?

        Nogmaals hartelijke dank voor de info.

        marcus.
        zwart & wit & kleur

        flickr

        Comment


        • #5
          Re: raadsel

          De foto is 256.88 KB groot.

          Ik denk dat Skynet dus waarschijnlijk de foto's aanpast. Dat zal dus dan ook de reden voor je "raadsel" zijn.
          Wat ik je kan adviseren is om je foto's die op BD wilt tonen bijvoorbeeld via Imageshack up te loaden. Veel BD'ers gebruiken dit , het is een gratis dienst , en deze past de foto niet aan ( tenminste niet als ik een foto upload )

          De url is : Imageshack
          Last edited by Hanske; 19 januari 2006, 22:32.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Re: raadsel

            Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
            De foto is 256.88 KB groot.

            Ik denk dat Skynet dus waarschijnlijk de foto's aanpast. Dat zal dus dan ook de reden voor je "raadsel" zijn.
            Wat ik je kan adviseren is om je foto's die op BD wilt tonen bijvoorbeeld via Imageshack up te loaden. Veel BD'ers gebruiken dit , het is een gratis dienst , en deze past de foto niet aan ( tenminste niet als ik een foto upload )

            De url is : Imageshack
            Dan valt dit wel te zien met welke PC je die bekijkt hé
            Heb gewoon in IE de properties eens opgevraagd en krijg het volgende te zien :



            Als ik mijn foto's online zet en ze bekijk zijn ze ook altijd groter dan locaal op mijn PC, ik moet ervoor zorgen dat ze +- 165KB zijn om er zekers van te zijn dat ze na het uploaden niet over de 200KB gaan.
            En ik zet ze niet op een gratis account bij een of andere provider maar op een betalende hosting. Dus het fenomeen is mij niet vreemd.
            Last edited by VerSeg; 19 januari 2006, 22:57.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: raadsel

              Oorspronkelijk geplaatst door marcus
              'Eigenschappen' met vermelding van 263045 bytes (dit is toch 263 Kb ?)
              Dit is 256,87KB
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: raadsel

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg

                Als ik mijn foto's online zet en ze bekijk zijn ze ook altijd groter dan locaal op mijn PC, ik moet ervoor zorgen dat ze +- 165KB zijn om er zekers van te zijn dat ze na het uploaden niet over de 200KB gaan.
                Heb ik dus geen last van. Als ik de foto's klaar heb voor publicatie hier op BD , dan resize ik ze in PS tot het juiste formaat , en upload ik ze via Imageshack. Ik hoef dus geen rekening te houden met het feit dat de foto's uiteindelijk groter zullen uitvallen ....
                Gaat al jaren goed zo
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #9
                  Re: raadsel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                  Heb ik dus geen last van. Als ik de foto's klaar heb voor publicatie hier op BD , dan resize ik ze in PS tot het juiste formaat , en upload ik ze via Imageshack. Ik hoef dus geen rekening te houden met het feit dat de foto's uiteindelijk groter zullen uitvallen ....
                  Gaat al jaren goed zo
                  Ja, ik snap het ook niet goed, het rare van al is dat het niet met alle foto's zo is ...
                  Ik bewerk ze ook volledig met PS en volgens mij ligt het daar zekers niet aan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: raadsel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                    Ik denk dat Skynet dus waarschijnlijk de foto's aanpast.
                    Dat lijkt me wel heel sterk. Skynet is geen fotoserver en kijkt bijgevolg toch niet naar de grootte van de geuploade bestanden (die trouwens vanalles kunnen zijn) ? Bovendien zouden ze, als ze iets aanpassen, toch eerder de filegrootte verkleinen ipv vergroten ?? Vreemd.


                    @marcus, als je na het saven in Photoshop via Windows Explorer of Commander kijkt naar de filegrootte, is deze dan effectief verschillend van de grootte na uploaden bij skynet ???
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: raadsel

                      Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                      @marcus, als je na het saven in Photoshop via Windows Explorer of Commander kijkt naar de filegrootte, is deze dan effectief verschillend van de grootte na uploaden bij skynet ???
                      Hij gaf het zelf al aan :

                      Ik ben zojuist even naar betreffende foto gegaan, en rechtsklik muis geeft venster 'Eigenschappen' met vermelding van 263045 bytes (dit is toch 263 Kb ?) en 800 x 532 pixels. Toch weet ik zeker dat ik de foto aan 900 pixels (aan de langste zijde) en aan minder dan 200 KB heb opgeslagen en geuploaded.
                      Dus de foto is veranderd , nadat hij deze geupload had ......dus zeg het maar
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                      Comment


                      • #12
                        Re: raadsel

                        Vreemd, ik zie geen reden waarom Skynet de foto's zou aanpassen. Wil je voor alle zekerheid nog eens gaan kijken op de PC of het fotobestand "pointedumillierforbd01.jpg" wel degelijk een kleinere bestandsgrootte heeft? En controleer ook even of je geen tweede copie van dezelfde foto op een andere locatie op PC staan hebt. Het zou de eerste niet zijn die per vergissing de verkeerde foto uit een andere folder upload.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: raadsel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                          De foto is 256.88 KB groot.

                          Ik denk dat Skynet dus waarschijnlijk de foto's aanpast. Dat zal dus dan ook de reden voor je "raadsel" zijn.
                          Ik gebruik zelf skynet. De foto's worden bij mij nooit door skynet aangepast.
                          Kijk eens in je ftp wat dat daar staat.
                          Geld maakt niet gelukkig, maar een lage rente wel!

                          Comment


                          • #14
                            Re: raadsel

                            heb je je oude foto dan ook weg gedaan van je webruimte (of een andere naam gegeven?)?
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: raadsel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                              Dus de foto is veranderd , nadat hij deze geupload had ......dus zeg het maar
                              En toch blijf ik erbij dat Skynet niets wijzigt aan foto's die men uploadt. Mogelijks worden per abuis 2 files met dezelfde naam vergeleken of is de upload om een of andere reden mislukt. Ik heb zonet als test nog enkele foto's via FTP geupload bij Belgacom/Skynet en er wordt niets aan het aantal pixels of aan de filegrootte aangepast.
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X