Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindwerk esthetica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindwerk esthetica

    Ik moet als eindwerk voor esthetica een werk maken over fotografie...maar mag de technische aspecten ervan niet vernoemen ( Sluitertijd, diafragma, etc.) dus ik zal op zoek moeten gaan naar beroemde fotografen en hun werk dan bespreken...eigenlijk de foto's bespreken zoals schilderijen..

    bv: Paul Delvaux (schilder) : schildert vooral : vrouwelijk (half) naakt, stations of treinen, de zee...

    die dingen zou ik dan ook bij de fotograaf moeten kunnen bespreking...

    Alle links en dergelijke zijn welkom, ook tips over hoe ik het moet presenteren zijn welkom...


    Alvast bedankt,


    Oli4
    Nikon D300
    Once Upon A Day
    Website

  • #2
    Re: Eindwerk esthetica

    kent gij google niet

    Comment


    • #3
      Re: Eindwerk esthetica

      Oorspronkelijk geplaatst door Linda
      kent gij google niet
      is da een fotograaf of fotografe?
      op de site van google staan er wel ongelofelijk veel 'afbeeldingen'. denk dat Google veel foto's neemt.


      @Strobocop:
      effe kijken onder fotografen:
      Last edited by JurgenTn; 19 januari 2006, 13:55.

      Comment


      • #4
        Re: Eindwerk esthetica

        en moets ge nu eens uw (5) favoriete fotografen van DIT forum aanspreken?
        en van elk een selectie maken van hun werk, en dat bespreken?
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Eindwerk esthetica

          Misschien eens het werk Willem Frederick Hermans onder de loep nemen.
          Niet alleen een van de beste schrijvers in ons taalgebied, maar volgens
          mij ook een niet onverdienstelijk amateur fotograaf, die bovendien over
          fotografie (en al de rest) nogal uitgesproken meningen heeft.
          Voor een handjevol meer prenten....

          Comment


          • #6
            Re: Eindwerk esthetica

            Ja natuurlijk ken ik google, kon maar eventjes hier horen é

            Ik zal zeker het werk van Willem Frederick Hermans eens bekijken en dat van mijn favoriete fotografen van dit forum, ik denk niet dat mn leraar dat goed zal vinden, maar ik zal hem er wel eens over aanspreken, het kan wel zijn dat ik foto's van dit forum zal gebruiken in mijn voorstelling die dan gewoon doorlopend op de televisie te zien zullen zijn, maar dan ga ik uiteraard eerst de toestemming vragen van de makers van de foto's.

            Die link pagina van dit forum had ik over het hoofd gezien...


            Groeten, en al meer dan bedankt voor jullie reacties!!!

            Oli4
            Nikon D300
            Once Upon A Day
            Website

            Comment


            • #7
              Re: Eindwerk esthetica

              Wie je misschien wel zou kunnen proberen nu ik er eens over nadenk is Willem Wernsen. Zijn boek "beautiful people" is zeker de moeite waard vind ik en zijn werk is zeer specifiek.

              Comment


              • #8
                Re: Eindwerk esthetica

                Oorspronkelijk geplaatst door Strobocop
                Ik moet als eindwerk voor esthetica een werk maken over fotografie...maar mag de technische aspecten ervan niet vernoemen ( Sluitertijd, diafragma, etc.) dus ik zal op zoek moeten gaan naar beroemde fotografen en hun werk dan bespreken...eigenlijk de foto's bespreken zoals schilderijen..
                bv: Paul Delvaux (schilder) : schildert vooral : vrouwelijk (half) naakt, stations of treinen, de zee...
                die dingen zou ik dan ook bij de fotograaf moeten kunnen bespreking...
                Alle links en dergelijke zijn welkom, ook tips over hoe ik het moet presenteren zijn welkom...Alvast bedankt, Oli4
                Mijn oudste dochter heeft ooit een eindwerk gemaakt over fotografie en zij heeft haar inspiratie gehaald uit een paar filosofische werken van Susan Sontag en Roland Barthes met als respectievelijke titels 'Over fotografie' en 'De lichtende kamer'. Misschien helpt dat je verder. Trouwens ook voor andere forumleden interessante werken.
                Groeten en succes. Ludo.

                Comment


                • #9
                  Re: Eindwerk esthetica

                  Zal deze ook eens chekken!! Bedankt al!! Zal jullie zeker laten weten hoe ik het er vanaf gebracht heb wanneer ik mn presentatie gedaan eb, binnen een maand ofzo moet het af zijn, dus heb nog even tijd voor documentatie te verzamelen zodat ik er dan ineens in kan vliegen..

                  Groeten,

                  Oli4
                  Nikon D300
                  Once Upon A Day
                  Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindwerk esthetica

                    ansel adams is ook nog zo een naam
                    mvg,
                    Bert
                    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eindwerk esthetica

                      John Freeman heeft een serie boeken over licht portrette en compositie in het NL.
                      Zeker de moeite waard.
                      http://www.fotohans.eu

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eindwerk esthetica

                        voor welke opleiding moet je dit eindwerk maken?
                        Stijn Gysemans
                        na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eindwerk esthetica

                          Gewoon voor handel (6e jaar), het is een eindwerk dat we zelf mogen kiezen, had het liever iets meer over de technische kant van het fotonemen gehad, maar dit mag niet van de leraar omdat we het daar vorig jaar al over gehad hebben.

                          Alles nog eens goed op een rijtje zetten..als er mensen zijn die nog een idee hebben, laat maar weten!!

                          Alvast bedankt!!

                          Oli4
                          Nikon D300
                          Once Upon A Day
                          Website

                          Comment

                          Working...
                          X