Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monitorcalibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • monitorcalibratie

    Hoi,

    Ik heb sinds kort twee TFT's op dvi, nl. de Sony LMD-170w (17" widescreen), met dual dvi grafische kaart (Geforce 6600gt). Kleuren zijn heel levensecht, doch als ik een afdruk doe (bij fotograaf), stemmen de kleuren niet overeen (veel fletser). Ik heb zelf al wat gezocht i.v.m. adobeRGB en sRGB, dus daarvan ken ik een beetje. Ik zou nu graag deze schermen calibreren, wat raden jullie mij aan?
    En ook nog: bij mijn driversoft voor grafische kaart, kan ik gamma instellen, deze staat standaard op 1, is dit normaal? Dacht dat dit 2.2 moet zijn? Als ik dit instel, is alles lichter qua kleur en te helder. Dus welke weg moet ik volgen?

  • #2
    Re: monitorcalibratie

    Het antwoord is "eye one display" (gebruik verder de zoekfunctie van BD).

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: monitorcalibratie

      Je mag je scherm daar voor calibreren, maar dit gaat jouw probleem niet verhelpen ...

      Dan mag je die foto nog doorsturen naar een centrale met een kleurprofiel als SRGB of dergelijke, de meeste centrales vegen hun voeten daar aan ...

      Eigenlijk zou je een lab profiel moeten aanschaffen dat je daar eventueel kan kopen... Dan zet je de foto's om in dat lab kleurenprofiel en komen de foto's wel overeen met die van jou op jouw scherm...

      PS: Miriam heeft gelijk hoor zo'n eye-one 2 zou goed moeten zijn, ja kan hem daar ook kopen en je krijgt er gratis 2 printerprofielen bij ...
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment

      Working...
      X