Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD beeldbank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD beeldbank

    Misschien een idee ?
    Met het geweldig aanbod hier op BD moet er volgens mij wel een mogelijkheid inzitten om aan BD een beeldbank met stockfoto's te koppelen.
    Het zou voor zowel BD als de fotograaf in kwestie een extraatje kunen opleveren door de hier getoonde werken publiek aan te bieden.
    Een knopje met vb. ""Purchase this image" die dan op 1 of andere manier leid naar tot gebruik van de betreffende foto in vb. magazines of prive (in full res.)
    Als bemiddelaar strijkt BD een extraatje op, en de betreffende fotograaf kan met het financieële ruggesteuntje sparen voor zijn volgende lenske..
    Natuurlijk voor geregistreerde en betalende leden ...
    Door strategische labels te kleven aan de foto's zou BD dan net als bij de grotere stockfoto aanbieders gezocht kunnen worden op bepaalde termen vb. "goudvink"
    Gewoon even om dit topic in gang te zetten ... of misschien zit er wel een geïnteresseerde database-beheerder die een koppeling ziet zitten ?
    Last edited by Paul C; 16 januari 2006, 21:50.
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

  • #2
    Re: BD beeldbank

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
    Misschien een idee ?
    Met het geweldig aanbod hier op BD moet er volgens mij wel een mogelijkheid inzitten om aan BD een beeldbank met stockfoto's te koppelen.
    Het zou voor zowel BD als de fotograaf in kwestie een extraatje kunen opleveren door de hier getoonde werken publiek aan te bieden.
    Een knopje met vb. ""Purchase this image" die dan op 1 of andere manier leid naar tot gebruik van de betreffende foto in vb. magazines of prive (in full res.)
    Als bemiddelaar strijkt BD een extraatje op, en de betreffende fotograaf kan met het financieële ruggesteuntje sparen voor zijn volgende lenske..
    Natuurlijk voor geregistreerde en betalende leden ...
    Door strategische labels te kleven aan de foto's zou BD dan net als bij de grotere stockfoto aanbieders gezocht kunnen worden op bepaalde termen vb. "goudvink"
    Gewoon even om dit topic in gang te zetten ... of misschien zit er wel een geïnteresseerde database-beheerder die een koppeling ziet zitten ?
    Ook al ben ik (nog) geen lid en eigenlijk newbie hier, dit lijkt me een mooi idee !
    Tevens een extra stimulans voor sommigen om ook lid te gaan worden lijkt me. Volgens mij, mits goede uitwerking, een win-win situatie voor BD én haar leden !

    Comment


    • #3
      Re: BD beeldbank

      zoiets opzetten kost veel tijd, en vooral veel onderhoud.. om nog maar niet te spreken van financiele kosten... nuja mooi initiatief, maar ik denk dat zoiets niet snel zonder verliezen zal draaien...
      opslagruimte ... als het beelden zijn in kwaliteit om te gebruiken in drukwerk... zal dat snel veel ruimte innemen...

      allesinds... kben benieuwd...

      meesten zullen het wel kennen maar ook op www.deviantart.com heb je een afdeling stock photos en een mooi onderdeel fotografie ...
      Canon Eos 40D + 70-200 f2.8 + 24-70 f2.8 + 50mm 1.8 + 18-55 + 28-90 + 75-300 USM III + Speedlite 420EX
      http://www.inframe.be

      Comment


      • #4
        Re: BD beeldbank

        Het zou mooi kunnen zijn maar er zijn al zoveel platforms waar ze dit aanbieden, er zijn al zoveel gratis platjes te vinden en elke fotograaf verkoopt ook wel zijn werk. Nu, mocht dit er ooit komen zal ik dit wel toejuichen maar zoals eerder al vermeld, het moet ook winst opleveren, nie veel maar toch de moeite om door te doen.

        Comment


        • #5
          Re: BD beeldbank

          Ik ben van mening dat de 'aard' van het beeldmateriaal hier op belgiumdigital niet echt in aanmerking komt hiervoor. Let op, ik heb het niet over de kwaliteit, maar over de inhoud van foto's.

          Hier zijn massa's prachtige foto's te vinden, maar of deze in aanmerking komen voor de marketing- of mediasector (het merendeel van de regelmatige beeldvragers/zoekers) is toch wel niet het geval.

          Vergelijk eens de foto's hier met diegene die geselecteerd worden voor verkoop op stocksites, een wereld van verschil qua thema's en onderwerpen.

          Dan zou ik eerder opteren voor de verkoop als kunst, bijv. ingekaderd etc, voor bijvoorbeeld kantoorruimtes op te vrolijken. Maar dan verdwijnt m.i. ook het aspect van BD als vzw, ook al zo BD dan als 'medium' gebruikt worden.
          Imho is dit een combinatie die niet werkt...

          En dan nog praktische zaken zoals: huur van de webserver met alles op en aan, onderhoud, wie doet wat , hoe gebeurt de fotoselectie, enz...

          Het is zeker te doen, maar niet onder het statuut van een vzw, en mits goede afspraken verbintenissen, en gezond zakelijk verstand.

          Comment


          • #6
            Re: BD beeldbank

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
            ook al zo BD dan als 'medium' gebruikt worden.

            Hier had ik nog niet bij stil gestaan en dit is inderdaad een reden om het niet te doen, tenzij dit opzet absoluut gescheiden wordt van het forum.

            Comment

            Working...
            X