Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Horror?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto Horror?

    Hallo

    'k vroeg me zo is af dewelke de "horror" verhalen zijn die sommigen eventueel al hebben meegemaakt bij 't fotograferen. Je komt de shot van je leven tegen, en dan gebeurt er iets onverwacht waardoor de foto totaal mislukt (of erger: dat er rampen gebeuren met de apparatuur ).

    kzou deze ervaringen van anderen best leerrijk vinden, in de hoop uit hun fouten te leren .


    greetz
    B

  • #2
    Re: Foto Horror?

    Een actie aan het trekken, en dan full op het cf kaartje, af en toe om te wenen
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Foto Horror?

      bwa horror..

      het ergste wat ik meemaak is te hoge iso vergeten af te zetten of te weinig CF-plaats.

      hier zijn al andere stoten gebeurt:
      statieven met dslr in't water gevallen
      dslr's tege de grond gesmakt...
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Foto Horror?

        Ik heb ooit eens foto's gemaakt van een overleden persoon (op verzoek van de partner). Wat de camera wél zag en ik niet waren de lijkvlekken dat was wel even schrikken, heb de foto's toen gedelete...

        Comment


        • #5
          Re: Foto Horror?

          In volle actie een paar foto's genomen en toen ik ze wilde bekijken zag ik mijn scherpje "No card" staan aaaaarrrrrhhhh
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Foto Horror?

            Zien gebeuren:

            Rugzak met fotomateriaal optillen en dan de hele handel over de vloer uitstallen vanop 1.5 meter hoogte ...
            Groeten,
            Ludo

            Comment


            • #7
              Re: Foto Horror?

              Ehhhh ISO niet aanpassen (è§çà!(!è('")(§)!à-ç'!çà()àèà-ç'!à-ç!'"-)

              En multi AF punten gebruiken bij een modelshoot, 3/4 was voor de prullenmand

              PS aan niemand verder vertellen hé
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: Foto Horror?

                Thx voor de reacties, Heb zelf ooit over m'n eerste toestel per ongeluk een tas melk gemorst. Maar dat heeft ie nipt overleefd .

                Comment


                • #9
                  Re: Foto Horror?

                  batterijen plat op de verkeerde momenten, batterijen vergeten opladen en tijdens het fotograferen van concerten stompen krijgen vanuit de moshpit, met als gevolg een mislukte foto en de zoeker in mijn oog, en ook heb k al een paar keer ne stagediver op mijn kop (en op de camera) gekregen. Maar de grootste ramp was toen k mijn camera (gelukkig een compactje, maar toch, hij was maar een paar maanden oud) merkte k ineens dat t LCD scherm volledig kapot was, toen heb k gevloekt...

                  *edit* als ge een prosumer hebt, en ge maakt foto's op concerten waar veel geduwd/getrokken/gemosht/gedived/gecrowdsurfd wordt, gebruik dan u LCD schermpje, dan ziet ge t gevaar net iets beter aankomen. Tenzij ge wel op een veilig plekje staat natuurlijk
                  Last edited by xliesx; 16 januari 2006, 23:36.
                  aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


                  doe ik dat lekker niet!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto Horror?

                    Verleden najaar met een licht en goedkoop statief nachtfotos willen maken op een sluis...Plotseling statief stuk en camera nog net kunnen "vangen" voor de duik in de Loire...Slecht voor het hart.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto Horror?

                      Wat me als eerste te binnen schiet...

                      Bj de aankoop van de Canon 300D heb ik mijn Fuji 6900Z verkocht. Om "budgetaire" redenen.

                      Nu begint mijn dochter ( Zephke ) , elke weekend en soms tussendoor ook nog , te zagen of ze mijn camera mag gebruiken.

                      En voor haar "paaardenfotografie" was die 9600Z de ideale camera. Maar ide is weg....

                      Horror I : je camera uitlenen aan je dochter die door slecht weer en veel wind uitstapjes maakt te paard.
                      Horror II : Zephke die bij haar thuiskomst een vader heeft die alleen maar vraagt hoe het met de camera gesteld is. Meer niet.

                      Had ik die 9600Z maar gehouden.....

                      Groetjes
                      Skitch
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto Horror?

                        de grootste horror ooit was dat ik al mijn digitale foto's op een grote HD had gecentraliseerd (een van de eerste 200 GB schijven in Be ingevoerd) en dat die schijf "plots" zin had om te crashen nadat al mijn foto's grotendeels enkel op die schijf bestonden.

                        alle mogelijke recovery tools geprobeerd, maar de schijf was te zwaar beschadigd om die tools er nog te kunnen op loslaten.

                        net toen ik de hoop opgaf ontdekte ik GetDataBack van Runtime software, en die kon meer dan 90% van de data recoveren van een schijf die zelf niet meer door windows werd herkend

                        sindsdien doe ik aan drievoudige Backup: DVD + HD + Tape

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto Horror?

                          Horror met een happy end :

                          25 jaar geleden had ik met mijn spaarcentjes een vrij uitgebreide tweedehands SLR collectie van Minolta weten op te bouwen (Minolta XD7). Voorafgaand aan een trektocht door zuidelijk Zwitserland had ik een all-risc verzekering afgesloten op "nieuwwaarde" wat inhield dat bij schade of diefstal ik de "nieuwwaarde" terugkreeg.

                          Mijn apparatuur had de klimtochten in het hooggebergte goed overleefd. Bij mijn thuiskomst - toen ik het materiaal wou opbergen - gaf de draagriem van mijn harde fototas de geest op de op één na bovenste trede van een marmeren trap. Nu 25 jaar later zie ik het gebeuren nog steeds als een film voor mij passeren. Fototas glipt van mijn schouder, valt op de trede net achter mij, springt open en een lawine van fotomateriaal, lenzen, Cokin filters, flits, camera etc dondert de trap af.... De XD7 loopt een zware deuk op in het pentaprisma, spiegel gebroken, motor drive weigert dienst. Flits is total-loss. Een van mijn duurste telelenzen loopt ook aardige averij op, focust niet echt goed meer en het frontelement heeft sporen van de val opgelopen.

                          Ik moet toegeven dat de verzekeringsmaatschappij zich toen heel soepel heeft opgesteld (zou nu niet waar meer zijn). Iets meer dan een maand later was ik de trotse bezitter van een nieuwe Canon A1 met motordrive en enkele Canon FD lenzen.... en een stevige alluminium koffer. De koffer is ondertussen natuurlijk al lang vervangen door veel handiger en ook veiliger materiaal van Lowepro, maar de Canon A1 heb ik nog altijd...
                          DigiCam

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto Horror?

                            Al weer heel lang geleden: tijdens een belangrijke opdracht begaf de ontspanknop van de Hassselblad SWC het. Ik hoorde binnen in het camerahuis iets rammelen. Er was geen Hasselblad reparatieservice beschikbaar op die locatie en op dat moment, maar ik had per se de camera nodig. Ik heb de SWC opengemaakt en de instrumentmakerij van een lokaal ziekenhuis heeft het gebroken stukje metaal weer keurig aan elkaar gesoldeerd.

                            Het openen van de SWC... dat was echt een horror-scene. Zou het ooit nog goed komen? En fin, eenmaal terug in nederland heb ik de camera niet eens meer officieel laten repareren en ik heb er nog jaren mee gewerkt.

                            Groeten, Miriam

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto Horror?

                              Madagascar-reis met analoge Nikon F100, ...

                              Tegen het einde van de reis moesten we ergens langs een wand voortschrijden waar net genoeg plaats was voor één persoon. Drie meter lager was water... Een meisje van de groep was serieus angstig. Ik wou haar hand nemen en net op dat moment krijgt mijn schoudertas een zwiep (alle rolletjes zaten hier ook in). Ik dus met mijn ganse handel het water in. Nooit zo snel geweest: onmiddellijk tas boven mijn hoofd. Alles kleddernat (vooral documenten maar... niets aan materiaal). Wel serieus geschonden ego aan over gehouden Sedert dat ogenblik rugzak gekocht...
                              Website: http://www.d-eye.be

                              Comment

                              Working...
                              X