Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fotopapier ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk fotopapier ?

    Hi !
    Onlangs heb ik mij een Canonprinter PIXMA iP5000 aangeschaft.Ik was wild-enthousiast en ben meteen aan het afdrukken gegaan (printopdracht via Adobe Photoshop). Helaas is dit wat tegengevallen. Ik had enkele soorten fotopapier gekocht om wat te experimenteren op zoek naar het beste resultaat qua kleur en scherpte. Ik moet toegeven dat ik tot hier toe nog niet tot een bevredigende keuze gekomen ben. Ik verwachtte veel van Canon Photo Paper Pro en Photo Paper Plus Glossy, maar mijn afdrukken zijn op dit papier veel minder scherp dan op bvb het veel goedkopere Sihl-fotopapier (aanbieding Aldi). Dit laatste heeft dan weer het nadeel dat het nogal licht is (200g/m²) en de randen licht gebogen uit de omslag komen waardoor er (denk ik) bij het afdrukken inktvlekken op de foto's zitten. Ook heb ik reeds o.a. Kodakpapier, HP-papier, en Ilfordpapier uitgeprobeerd, het ene al slechter dan het andere) Kan iemand mij raadgeven ?
    Carolina

  • #2
    Re: Welk fotopapier ?

    Ik heb zelf ook een Canon printer.

    In de veronderstelling dat deze misschien dezelfde inkt gebruikt

    De beste resultaten heb ik met "Premium Glossy"(glanzend) en "Premium Semigloss"(mat) van Epson.

    Ik heb hiervan ooit een duopack 10/15 van gekocht. En de prijs viel toen ook mee. (zeker vergeleken met Canon Photo paper)

    mvg,
    Carlo

    Comment


    • #3
      Re: Welk fotopapier ?

      Alvast bedankt Carlo(s) ! Epsonpapier is zowat het enige dat ik nog niet heb uitgeprobeerd. Ben alweer benieuwd !
      Groetjes
      Carolina

      Comment


      • #4
        Re: Welk fotopapier ?

        'k blijf bij men kodak papier.

        afdrukken lijken mij ok en ik heb er nog een paar pakjes van liggen.
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Welk fotopapier ?

          Tetenal premium fine art glossy paper 290gr samen met de i9950

          Comment


          • #6
            Re: Welk fotopapier ?

            Je afdruk wordt ook grotendeels bepaald door hoe je kleuren op elkaar afgestemd zijn: en daar bedoel ik mee je scherm, printer en papier... Indien 1 van de zaken niet goed afgestemd is, zul je niet tevreden zijn... En wat ook belangrijk is: wanneer je 1 van de parameters wijzigt (vb. ander papier), dan moet je alles weer aan elkaar aanpassen...

            Ik voor mezelf gebruik op mijn HP8750 en HP-papier, omdat het voor mij perfect werkt...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Welk fotopapier ?

              Probeer maar eens van Canon, Photo paper plus glossy ( pp101 ), wel de juiste instellingen kiezen, de resultaten zijn dan helemaal top.
              Mijn printer is de 5200 en dat zal toch niet zoveel verschil uitmaken.
              Groeten Omega.

              www.digiwaart.nl

              Comment


              • #8
                Re: Welk fotopapier ?

                ik heb de ip 4000 en ik gebruik tot grote tevredenheid papier van xerox,de high gloss!!
                grts; M

                Comment


                • #9
                  Re: Welk fotopapier ?

                  zelf werk ik met een HP 7760 photosmart, en gebruik zowel Kodak, Sihl, en hp papier voor gewone afdrukken, maar als ik echt goede afdrukken wil, ga ik over naar de professional reeks (galerie) van ILFORD.
                  Voor mij gewoon zeer goed maar wel niet goedkoop 18 € voor 25 bladen (280 Gr.naargelang de soort) A4 formaat
                  in 10*15 cm 30 bladen voor ongeveer 10 €.
                  Vooral smooth pearl papier heeft een zeer mooi effekt.
                  Link naar Ilford
                  BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk fotopapier ?

                    Archival matte of enhanced matte bij epson, zeker voor zwart wit. Als je glossy print met inktjet worden de zwarte partijen mat, stoort vooral in het licht (vind ik persoonlijk) vandaar enkel mat voor mij. Pearl van Ilford gebruik ik ook, soort van semi glossy, dat oogt naar mat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk fotopapier ?

                      Ik gebruik al een hele tijd het papier van Easy computing "Fotopapier Hoogglanzend" prima resultaten en niet duur.

                      260 g/m²
                      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                      Comment

                      Working...
                      X