Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sprong anders bekeken : paardesport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sprong anders bekeken : paardesport

    3 maal een sprong telkens vanuit een ander gezichtspunt. Indoorhall, niet geflitst. 'k begin het precies wat onder de knie te krijgen met dat flauw licht omgaan
    Nikon D50 met Sigma 70-200 EX
    F2.8, 1/100,ISO 400, alleen mijn witbalans vergeten juist te zetten : stond nog op zonnig maar 't maakt precies niet echt verschil .





    fotosite

  • #2
    Re: Sprong anders bekeken : paardesport

    Ik wil je niet teleurstellen maar bijna niets is scherp op de foto's. Bewegingsoncherpte bij het paard is niet erg maar het geheel kijkt niet prettig, zeker oimdat er ook veel wazige tekst voorbijtrekt.
    Ik weet niet of dat daar mag maar licht inflitsen bevriest het beeld en geeft een mooier resultaat.
    http://www.fotohans.eu

    Comment


    • #3
      Re: Sprong anders bekeken : paardesport

      Ik word dronken van naar jouw foto's te kijken...
      Is wel goedkope manier om beschonken te worden.

      Volgende keer toch een hogere sluitertijd toepassen.
      Niets is scherp. 1/100 is echt wel een te trage sluitertijd.
      De bewegingsonscherpte is enorm. Kijk maar naar de reclame op de achtergrond... Tenzij je een panning geprobeerd hebt, moet dat toch op zijn minst scherp zijn... Het paard beweegt maar die borden niet he.
      Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Sprong anders bekeken : paardesport

        Dat blijft het probleem waar ik probeer uit te geraken : met ISO 400 haal ik maar 1/100 sluitersnelheid en mis ik scherpte op F2.8
        Bij F4 zou ik meer scherpte hebben maar dan haal ik maar 1/80 of zelfs 1/60.
        Zet ik de ISO naar 800 krijg ik ruis, zeer hinderlijk vanwege de kleur van dat zand en de muren. 't Blijft dus ronddraaien in een vicieuze cirkel om degelijke opnamen te krijgen in die omstandigheden De onscherpte van de achtergrond komt uit die F2.8, flash is uit den boze en een statief kun je vanwege geen plaats en te veel volk niet gebruiken.
        Iemand een idee ?
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Sprong anders bekeken : paardesport

          Met 1/80 kan je nog prima uit de hand fotograferen. Anders op de M stand en wat overbelichten. Gewoon niet opgeven!
          http://www.fotohans.eu

          Comment


          • #6
            Re: Sprong anders bekeken : paardesport

            Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
            Met 1/80 kan je nog prima uit de hand fotograferen. Anders op de M stand en wat overbelichten. Gewoon niet opgeven!
            Ik gebruik de M stand maar dan heb ik het probleem dat ik met de D50 geen EV belichtingstappen kan corrigeren want in M wordt dat knopje overgenomen door diafragmaregeling. 'k Blijf natuurlijk proberen maar 't is niet simpel
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Sprong anders bekeken : paardesport

              echt heerlijke opnamen, maar de voorkeur toch voor de eerste hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                kzou eerder snellere sluiters proberen, de foto's zijn minder scherp omdat ze bewogen zijn, niet omwille van de 2.8 opening. Probeer eens 800 ISO, ik kijk liever naar ruis dan naar bewogen beelden, je kan daarn misschien nog een noise filter erop toepassen, noise ninja bijvoorbeeld. Natuurlijk blijft het altijd moeilijk om dit indoor te doen. Er is zoveel beweging, als je panning gaat toepassen moet je ookal weer veel geluk hebben dat die ruiter stil zit.
                (wat meestal niet zo is)
                @Hansel, als je een vaste hand hebt kan je met tele wel fotograferen op 1/80e maar vergeet niet dat het paard beweegt hé, dan mag je zo'n vaste hand hebben als je wilt...

                Comment


                • #9
                  Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                  Bij dit soort sport (en dat zie je aan de compositie) kan je een redelijke positie innemen, acher, zij of voor de horde.
                  Dan is het prima werken met de 1/80. Je zou desnoods een statief kunnen gebruiken.
                  Ook de 2.8 geeft natuurlijk wazige beelden. Zeker in een dergelijk grote omgeving (met reclame).
                  Grote scherpte-diepte bereik je nu eenmaal niet met een f2.8
                  http://www.fotohans.eu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                    Bij dit soort sport (en dat zie je aan de compositie) kan je een redelijke positie innemen, acher, zij of voor de horde.
                    Dan is het prima werken met de 1/80. Je zou desnoods een statief kunnen gebruiken.
                    Ook de 2.8 geeft natuurlijk wazige beelden. Zeker in een dergelijk grote omgeving (met reclame).
                    Grote scherpte-diepte bereik je nu eenmaal niet met een f2.8
                    Was dat maar waar. De gang waar je in staat heeft een breedte van anderhalve meter. De borstwering is anderhalve meter hoog en 't is drummen voor een plaatsje. Als je te ver over de balustrade hangt riskeer je dat de ruiter die aan het opwarmen is (en die jij dus niet ziet) je camera uit je handen rijdt.Voor een statief heb je gewoon geen plaats.
                    Frusterend hoor
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                      OK, maar kennelijk lukt het je dus wel een positie te verwerven om je foto's te maken.
                      http://www.fotohans.eu

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                        Heb je al eens geprobeerd om f4 te gebruiken om de DOF ruim genoeg te houden en dan de belichting een dikke stop toedraaien. Wel in RAW trekken. De sluitersnelheid zal stijgen. (op je klein schermpje zal de foto erg donker ogen, maar dat is geen probleem). In de software terug een stop compenseren om de foto helder te krijgen.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                          Heb je al eens geprobeerd om f4 te gebruiken om de DOF ruim genoeg te houden en dan de belichting een dikke stop toedraaien. Wel in RAW trekken. De sluitersnelheid zal stijgen. (op je klein schermpje zal de foto erg donker ogen, maar dat is geen probleem). In de software terug een stop compenseren om de foto helder te krijgen.
                          Hier zit wat in Volgende week op de jumping uitproberen, wordt in elk geval vervolgd
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                            De intensie is er.
                            Maar jammer van de trage sluitertijden.
                            Gebruik in geen geval een statief, je bewegingsvrijheid is dan zeer beperkt.
                            Gebruik minimaal 1/250e of sneller.
                            Veel succes.
                            Jos
                            www.picturelifestyle.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sprong anders bekeken : paardesport

                              Elsan sorry hoor ,

                              Als je zelf vind dat je het al aardig onder de knie begint te krijgen , dan moet ik je teleurstellen .

                              Je bent er nog een eindje vanaf , 1 ding is zeker je sluitersnelheid zit veeeel te laag .Ik ben persfotograaf in de paardensport en heb zonet juist een week op jumping Mechelen gezeten tussen kerst en nieuwjaar in de nekkerhallen in Mechelen en zelfsdaar is het behelpen met de middelen die je hebt , ik werkte daar zelfs regelmatig op iso 800 en 1600 om iets deftig kunnen vast te leggen .
                              Het nadeel daar is dat er in de hal 10.000 mensen ziteen waarvan 1/4 rookt en er achter elke proef nog is 3 traktoren de hal binnen rijden om de parcours te veranderen . dus je krijgt daar een smog in de hal of vervuilde lucht waar de camera het heel moeilijk mee heeft .aan het licht op de fotos te zien zijn de licht omstandigheden bij u daar nog een stuk beter , maar dat kan ik zo moeilijk beoordelen.Maar op de hoge iso´s ja ik heb ook een deel fotos moeten denoisen hoor
                              Kijk maar is even op mijn site www.fotozone.be in gallery en dan paarden .

                              Groetjes Rudi

                              Comment

                              Working...
                              X