Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

    Heeft er al iemand dit book gelezen of er positieve/negatieve reacties over gehoord ?

    Ik denk eraan om het aan te schaffen maar wou hier toch eerst even informeren.

    Hier een linkje naar het boek.
    "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

  • #2
    Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

    Op dyxum zijn er toch positieve geluiden te horen.


    PS. Mocht je dyxum niet kennen is het voor KM 7D en 5D gebruikers een aanrader, welliswaar engelstalig.



    Alain

    Comment


    • #3
      Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

      Ook op dpreview wordt het algemeen aanbevolen, lijkt me dus interessant
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

        Ik denk dat ik het me eens ga aanschaffen, voor de liefhebbers, ik zal het meebrengen op de KM dag van Rudy dan kunnen jullie het inkijken.

        Bedankt voor de reacties
        "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

        Comment


        • #5
          Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

          'k ben eigenlijk ook van plan het te kopen, maar ik vraag me af of er geen andere online shop is die het verkoopt, alst van zover moet komen verwacht ik nog een flinke toeslag bij de levering. Op amazon.uk hebben ze tniet. Ik dacht wel gezien te hebben dat ze gratis verzenden als je meer dan 25$ aankoopt, of heb ik het mis?
          KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

          Comment


          • #6
            Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

            Oorspronkelijk geplaatst door katje007
            'k ben eigenlijk ook van plan het te kopen, maar ik vraag me af of er geen andere online shop is die het verkoopt, alst van zover moet komen verwacht ik nog een flinke toeslag bij de levering. Op amazon.uk hebben ze tniet. Ik dacht wel gezien te hebben dat ze gratis verzenden als je meer dan 25$ aankoopt, of heb ik het mis?
            Ik ga gewoon de PDF versie nemen en die downloaden, op het werk jaag ik hem dan even door de kleuren laserprinter heen
            "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

            Comment


            • #7
              Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

              Oorspronkelijk geplaatst door Cisco
              Ik denk dat ik het me eens ga aanschaffen, voor de liefhebbers, ik zal het meebrengen op de KM dag van Rudy dan kunnen jullie het inkijken.

              Bedankt voor de reacties
              Ben je tevreden van het boek? Ik herinner me dat het een dik pak was dat je bij had op de km dag

              Comment


              • #8
                Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

                Ik heb de PDF versie aangeschaft na de vele positieve reacties op dyxum gelezen te hebben. Eigenlijk ben ik er zeer tevreden over en heb zeker geen spijt van de aankoop. Boek zit vol met tips en duidelijke uitleg die verder gaat dan de handleiding die bij het toestel zat.

                Benny
                ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

                Comment


                • #9
                  Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

                  Oorspronkelijk geplaatst door Benny
                  Ik heb de PDF versie aangeschaft na de vele positieve reacties op dyxum gelezen te hebben. Eigenlijk ben ik er zeer tevreden over en heb zeker geen spijt van de aankoop. Boek zit vol met tips en duidelijke uitleg die verder gaat dan de handleiding die bij het toestel zat.

                  Benny
                  Dank voor de reactie, blijft het ook grotendeels bruikbaar als het zwart-wit afgedrukt wordt?


                  Alain

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

                    Voor mij blijft het voor 95% bruikbaar in z/w afdruk. Als ik toch het verschil wil zien tussen sommige foto's dan kijk ik even op het scherm in de PDF. Een voorbeeld hiervan is een serie foto's met de verschilende instellingen van saturatie en contrast in het toestel, wat niet zo duidelijk is op een z/w afdruk.

                    Benny
                    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boek over KM 5D/7D van Gary Friedman

                      Ik ben ook tevreden over het boek, duidelijke uitleg, eenvoudig geschreven.

                      Het hangt er natuurlijk een beetje van af hoe ver je al gevorderd bent in de fotografie, maar voor mezelf (als beginner) is het prima.

                      Het boek heb ik zowel in zwart/wit als in kleur afgedrukt, en op een enkele keer na moet je niet echt de kleurenversie hebben.
                      Het is wel handiger in sommige opzichten omdat Bijv. de kleuren van de menu's en dergelijke gevolgd worden.

                      Voor mij was het eenvoudig om hem even op het werk door de kleurprinter te jagen maar als je er zelf voor moet opdraaien zou ik het niet doen, het zijn meer dan 300 Blz.

                      Indien je het eens wil inkijken kunnen we wel iets regelen, stuur maar een PM.
                      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                      Comment

                      Working...
                      X