Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lidgeld BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lidgeld BD

    Ik weet dat ik nu een heikel punt aanhaal, maar nav mail tot vernieuwing lidgeld vraag ik me af, hoeveel van de "regelmatige" leden eigenlijk lidgeld betalen, en hoeveel er dat niet doen. Eigenlijk heeft een mens daar niet direkt voordelen van, en 30 euro betalen voor iets dat je voor niets krijgt lijkt me toch wel redelijk idioot. In het licht van de constante groei van dit forum, vraag ik me af, of het niet beter zou zijn een deel van het forum te beperken voor de betalende leden. Ik denk daarbij bvb aan "het stellen van vragen" en het "verkoopforum". Ik zou toch wel eens willen weten hoe iedereen daartegenover staat. Andere en betere suggesties zijn uiteraard welkom. Ik wil dit gewoon eens opengooien, en ik hoop dat ik geen negatieve kritiek ga krijgen

  • #2
    Re: Lidgeld BD

    'k weet niet, moest ik moeten betalen voor bepaalde forum onderdelen, of het me dan nog zou interesseren, er zijn plekken genoeg op het net om informatie te vinden, toch als je doelgericht zoekt.
    't is omdat ik mag betalen, maar ik helemaal niet hoef te betalen.... dat ik met plezier mijn lidgeld stort. Er zitten er hier genoeg vrijwillig hun tijd (wat meer kost dan 30 euro per jaar) aan in te steken, om het forum draaiende te houden.... 't is het minste wat ik kan doen, om toch ergens een bijdrage te leveren.
    Maar moest het moeten ?????


    Is eigenlijk ook niet aan ons, om dit in vraag te stellen. Het bestuur zal wel weten of er genoeg middelen zijn, om dit hier allemaal up en running te houden. En indien die moesten te kort schieten, geloof ik er wel in dat er oplossingen voor te vinden zijn. Zonder dat er moet betaald worden, om informatie uit te wisselen.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Lidgeld BD

      Wat zijn regelmatige leden?
      Het enige wat we wit op zwart kunnen meedelen:
      - aantal geregistreerden
      - aantal betalende vzw leden

      Maar wat bepaalt of je regelmatige gebruiker bent?

      Feit is:
      zonder betalende vzw-leden, is er geen forum.
      het forum gebruiken kan inderdaad gratis

      Bedenking:
      Heb je het ook ooit prettig gevonden, om gratis het forum te mogen gebruiken, om alzo de hele forumomgeving en zijn gebruikers te leren kennen?

      Comment


      • #4
        Re: Lidgeld BD

        Ik weet het niet , maar als die explosieve groei blijft doorgaan zal er toch "iets " moeten gaan veranderen om de kosten voor hosting ed te kunnen betalen.

        Het word achter een tijdje niet meer houdbaar voor de initiatiefnemers van BD.

        Ook ik heb een tijdje "gratis" meegekeken en gereageerd op postings en zelf gepost en heb besloten om mijn duit in het zakje te doen.

        En die 30 € (1200 Bef) kunnen er wel af voor een bezigheid die onze hobby is.

        Voor de kostprijs van één cf-kaartje ben je al 2 jaar lid en een "extreem III" van 2 gig al bijna 4 jaar.

        Gratis blijft niet lang duren, en voor iets waar je voldoening en een beetje waardering krijgt en waar je eens wat kunt zeveren over je hobby of het weer is het mij dat waard.

        Wat doet 60% a 70% van de mensen(die regelmatig BD bezoeken) als ze s'avonds thuis komen van het werk en gegeten hebben?

        Juist, de pc opzetten en nog eens effen op BD kijken wat er vandaag te zien is.

        Misschien een periode gratis met beperkte mogelijkheden en als men dan na de proefperiode nog wil lid zijn laten betalen. Zo kan een beginner in het begin meelezen, heeft de microbe hem/haar goed te pakken en willen ze bijleren en doorgaan met hun nieuwe hobby een kleine bijdrage vragen.

        Nu zijn er ook mensen die lid worden om iets te verkopen/kopen/vragen/meedelen etc. Als men direct lidgeld vraagt vallen er een hele hoop mensen af waarvan er misschien een deel bleven hangen.

        Wat is goed en wat niet?

        Daar kan en mogen wij ons in principe niet in mengen, dit (vind ik) is een taak voor de oprichters en bezielers van BD.

        Zolang men de facturen kan betalen zal BD blijven bestaan, maar eens dat de uitgaven groter zullen zijn dan de ontvangsten? Tja wat dan?
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Lidgeld BD

          Voordelen...
          Als ik geen internet had dan had ik BD nooit gekend.
          Met internet ken ik nu BD maar ook andere forums.

          BD is volledig in het Nederlands wat toch een groot gemak
          is voor velen onder ons die bijv. het Engels niet machtig zijn.
          Ik denk bijv. aan dpreview.
          Je kan je perfect (?) uitdrukken in BD.

          Waarom lidgeld betalen?
          Het zou een steun kunnen zijn in het werk dat men doet om dit forum
          te onderhouden.
          Maar sponsors kunnen dit ook dus hun centen kunnen een deel of
          alles opvangen.
          Verder kan ik niet oordelen omdat ik de cijfers niet ken van inkomsten en
          uitgaven
          Kan DB overleven zonder het lidgeld? Dan zou ik toch even gaan nadenken.
          Sponsors worden meer en meer geïnteresseerd als de zaken goed draaien.
          Of is het volgens BD: "Laat alle centen maar komen"
          Het lage bedrag als lidgeld gaan uitspelen als een troef, zou ik nu niet doen.
          Ik ken véél van "die lage bedragen", je komt ze overal tegen.
          Maar....je hebt op BD ook een andere keuze: je moet niet betalen of
          er moet niet betaald worden.
          Iedereen kan genieten!
          Je zou nu een wreed vervelende opmerking kunnen maken he
          (ik ga het genot van een andere niet betalen bijv.)

          Je kan het ook volledig omdraaien en de sociale toer opgaan.
          Bijv. zijn er mensen die geen 30 euro kunnen missen....
          maar wel een camera van 3000 euro rond hun nek hebben hangen

          Moest BD ophouden met bestaan, zou het toch een bepaalde leegte zijn
          voor sommigen/velen van ons
          Er ontstaan ook bindingen of mensen die elkaar beter leren kennen
          onder de noemer van dezelfde hobby.
          Maar ook dit vind je terug bij andere forums.

          Betalen of niet betalen doet er niet toe.
          Als dit forum geen kwaliteit had, dan was het lang verdwenen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Lidgeld BD

            Oorspronkelijk geplaatst door lut
            Wat zijn regelmatige leden?
            Bezoekers of niet betalenden die véél op het forum aanwezig zijn en elke dag
            "profiteren" van alle mogelijke oplossingen, waarvoor een ander zich uitslooft

            Maar wat bepaalt of je regelmatige gebruiker bent?
            Bijv. de status van junior member, member, senior member?
            Die hebben toch min of meer al iets bewezen niet?
            Er zijn er ook die verdwijnen na 64 "interventies"...

            Feit is:
            zonder betalende vzw-leden, is er geen forum.
            Euh....zijn alle forums vzw's...

            Bedenking:
            Heb je het ook ooit prettig gevonden, om gratis het forum te mogen gebruiken, om alzo de hele forumomgeving en zijn gebruikers te leren kennen?
            Dat vind ik elk "uur" prettig

            Oei, oei, ik vrees voor zaterdag
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Lidgeld BD

              Mijn 30euro kreeg je een paar dagen geleden als steun .
              Maar moest ik moeten betalen dan betaal ik niet
              Begrijp je .
              Digitale groeten
              K.J.W.

              Comment


              • #8
                Re: Lidgeld BD

                Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                Zolang men de facturen kan betalen zal BD blijven bestaan, maar eens dat de uitgaven groter zullen zijn dan de ontvangsten? Tja wat dan?

                Werken aan de kwaliteit.
                Ik beweer dus niet dat die nu niet goed is he.
                Sponsors aantrekken....
                Marketing verzorgen...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Lidgeld BD

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                  Oei, oei, ik vrees voor zaterdag
                  Pas op hè manneke, of ik maak zaterdag een heel lelijke foto van u

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lidgeld BD

                    Het is maar hoe je het bekijkt, zelf ben ik beginner maar vind persoonlijk dat ik nogal dikwijls op het forum vertoef, het heeft me dan ook al vrij veel bijgebracht, indien ik dezelfde informatie en uitleg wil opdoen via een cursus, dan kost het mij waarschijnlijk stukken meer dan de 30 € die ik nu spontaan betaal, de info is steeds up to day en ik hoef het huis niet uit.
                    Moest het zo ver komen dat men de keuze niet vrij kan maken dan kies ik ook om lidgeld te betalen, geen enkele club of dergelijke werkt bijna gratis, hoe men het ook draait of keert er zijn steeds onkosten en deze dienen nu eenmaal betaald te worden dus geen geld = geen forum
                    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lidgeld BD

                      Oorspronkelijk geplaatst door lut
                      Pas op hè manneke, of ik maak zaterdag een heel lelijke foto van u
                      Och Lut jong, das helemaal niet moeilijk
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lidgeld BD

                        Oorspronkelijk geplaatst door camouflage
                        Het is maar hoe je het bekijkt, zelf ben ik beginner maar vind persoonlijk dat ik nogal dikwijls op het forum vertoef, het heeft me dan ook al vrij veel bijgebracht, indien ik dezelfde informatie en uitleg wil opdoen via een cursus, dan kost het mij waarschijnlijk stukken meer dan de 30 € die ik nu spontaan betaal, de info is steeds up to day en ik hoef het huis niet uit.
                        Moest het zo ver komen dat men de keuze niet vrij kan maken dan kies ik ook om lidgeld te betalen, geen enkele club of dergelijke werkt bijna gratis, hoe men het ook draait of keert er zijn steeds onkosten en deze dienen nu eenmaal betaald te worden dus geen geld = geen forum
                        Voilà!
                        Nog een goei reden.
                        Bij een cursus moet je ALLES volgen en ik heb weinig geduld
                        Hier stel je een vraag en patat, nog gene minuut later heb je antwoorden.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lidgeld BD

                          Oorspronkelijk geplaatst door camouflage
                          Het is maar hoe je het bekijkt, zelf ben ik beginner maar vind persoonlijk dat ik nogal dikwijls op het forum vertoef, het heeft me dan ook al vrij veel bijgebracht, indien ik dezelfde informatie en uitleg wil opdoen via een cursus, dan kost het mij waarschijnlijk stukken meer dan de 30 € die ik nu spontaan betaal, de info is steeds up to day en ik hoef het huis niet uit.
                          Moest het zo ver komen dat men de keuze niet vrij kan maken dan kies ik ook om lidgeld te betalen, geen enkele club of dergelijke werkt bijna gratis, hoe men het ook draait of keert er zijn steeds onkosten en deze dienen nu eenmaal betaald te worden dus geen geld = geen forum
                          Inderdaad, geen geld geen forum, daarom zou het ook billijker zijn om van iedereen die actief aan het forum deelneemt een bijdrage te vragen. Dat iemand die geen lid wenst te worden gratis meeleest en er iets van opsteekt, daar heb ik geen probleem mee, maar van zodra hij iets wil vragen of posten, moet hij lidgeld betalen. Dat lijkt me toch normaal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lidgeld BD

                            En wat doe je met die mensen die niets vragen, weinig opsteken maar in plaats daarvan juist hun kennis en tijd in het beantwoorden steken? Moeten die ook gaan betalen of krijgen die dan betaald?
                            Last edited by Leonidas; 13 januari 2006, 07:28.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lidgeld BD

                              In iedere opmerking ivm het lidgeld zit wel iets om over na te denken.
                              Maar lidgeld 'personaliseren' behoort nog niet tot de denkpistes.

                              Comment

                              Working...
                              X