Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grip onder camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grip onder camera

    Zijn jullie het hier mee eens ;het gaat hier over een Nikon D70

    Beste jecob2. Ik ben het met je eens, het is een top camera. Zelf
    schiet ik met een 24-70 een 55 en een 80-200 objectief en dan alles op 2.8.
    Om de camera beter in balans te krijgen heb ik er een grip onder zitten met
    daar in 2 accu’s. Op deze manier kan ik langer door schieten als het koud
    is, immers de capaciteit van de accu neemt als het koud is sterk af.
    Omdat ik met een grip en 2 accu’s werk is het mogelijk om met de 80-200 tot
    1/60 gewoon uit de hand te schieten, dit alles omdat de camera veel beter
    in balans is.

  • #2
    Re: Grip onder camera

    Een D70 heeft dit niet echt nodig vind ik. Ik geloof dat er ook geen door Nikon gemaakte grip's zijn.. dus je moet al één van een externe firma kopen...
    http://www.harbortronics.com/detail.php?id=2 bv deze ...

    ik zou het maar onhandig vinden met die kabeltjes ...
    en dat voor extra batterij ruimte ? Dan wissel ik liever eentje
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Grip onder camera

      Is je vraag of de camera mét grip beter in balans is bij grotere lenzen of...?
      Als dat de vraag is kan ik het allicht beamen, weliswaar met een 300D
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

      Comment


      • #4
        Re: Grip onder camera

        Ik heb nu een 20D en een 300D beide met grip, en ik zou ze nooit willen gebruiken zonder! Met m'n 24-70 en 70-300 zorgt die voor veel meer balans en stevige hand, ik heb ook grote handen dus de body vastnemen op zich is al een stuk gemakkelijker. En de extra batterij + het gemakkelijker fotograferen in portretformaat is leuk meegenomen.
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment


        • #5
          Re: Grip onder camera

          Dus als ik het goed begrijp is dat item over die grip onder die persoon zijn D70 ,wat ik uit een ander forum heb gehaald , wel degelijk gefundeerd .

          Comment


          • #6
            Re: Grip onder camera

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko
            Dus als ik het goed begrijp is dat item over die grip onder die persoon zijn D70 ,wat ik uit een ander forum heb gehaald , wel degelijk gefundeerd .


            Ja !

            ik gebruik de grip ook onder mijn D70, en die gaat er niet meer af. Veel betere stabiliteit, langere batterij etc.

            Verticaal ontspannen is niet ideaal, maar daarvoor deed ik het niet.
            een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

            Comment


            • #7
              Re: Grip onder camera

              Dus als ik het goed begrijp is dat item over die grip onder die persoon zijn D70 ,wat ik uit een ander forum heb gehaald , wel degelijk gefundeerd en een aankoop waard .

              Comment


              • #8
                Re: Grip onder camera

                als ik mijn 120-300 op mijn 300D zou zetten zonder batterygrip kan ik de camera bijna afbreken van de lens denk ik (hij is dan ook nog van plastic)
                Als de grip erop staat geeft dat ten eerste al een veel comfortabelere greep en daarbij heb je de lens + camera meer onder controle. Je kan er ook veel gemakkelijker portretten mee maken...
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Grip onder camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                  als ik mijn 120-300 op mijn 300D zou zetten zonder batterygrip kan ik de camera bijna afbreken van de lens denk ik (hij is dan ook nog van plastic)
                  En met de grip wordt die plastiek sterker of zo?

                  Ik had voor mijn 10D ook een grip, zelfs met de 70-200L IS 2.8 erop vond ik het handiger zonder grip ... heb de grip dan ook maar verkocht ...

                  Dat je het met de grip gemakkelijker hebt in portretmode is ook een eigen mening ... als je snel wisselt tussen portret en landscape heb ik het (persoonlijk idee erover) gemakkelijker om gewoon mijn hand mee te draaien dan het toestel te moeten herpakken om de andere ontspanknop op de grip te gebruiken. Alles zal wel een gewoonte zijn ...

                  Ieder zijn mening natuurlijk maar met een zware lens draag je de lens en ondersteun je de body ...

                  Er zullen er mij wel tegenspreken, wat ik ook logisch vind, want iedereen heeft een andere manier van werken zoals hem het beste lijkt ...

                  Om te weten of een grip goed is ... gewoon zelf eens uitproberen.

                  Mvg,
                  Last edited by VerSeg; 12 januari 2006, 20:16.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grip onder camera

                    Roadrunner heeft net zijn D70 verkocht en heeft nog zijn grip voor de D70 te koop .. vraag hem de uitleg .. dit is een grip die 3rd party geleverd is .. niet origineel Nikon, maar wel speciaal voor de D70 ontworpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grip onder camera

                      Een grip maakt de body langer waardoor je een betere hefboom hebt om je toestel in balans te houden en te stabiliseren.

                      in portretstand is het onhandig bij langer shoots om je handen boven je hoofd te houden (beperk de doorbloeding waardoor je meer gaat beven). bij een grip kun je je elboog dan ook tegen je lichaam houden voor de betere stabiliteit en een betere houding.

                      Ik fotografeer al jaren met zware body en zware lens (samen meer dan 3,5 kg).
                      en met grip heb ik toch net dat beetje meer stabiliteit dat me toelaat om lagere sluitertijden te gebruiken.

                      (en als je denkt dat dit maar overbodige luxe is, denk dan maar een naar de professionele camera's, waarom zijn die groter en hebben die de verticale grip ingebouwd)

                      Greetz
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grip onder camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                        in portretstand is het onhandig
                        daarom dat er ook een portretstand is met een extra ontspanknop en instelwieltjes voor sluitertuid en diafragma zodat je hand niet onnatuurlijk gedraaid is in de portretstand, als je een grip hebt, tenminste .. dit was voor mij de belangrijkste reden om een grip te komen .. de overige voordelen zijn natuurlijk mooi meegenomen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grip onder camera

                          't probleem is dat de D70 niet ontworpen is om uitgerust te worden met een grip
                          als 't enkel te doen is om stabiliteit dan ok
                          om ook verticaal te kunnen shooten: not want gepruts
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grip onder camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                            in portretstand is het onhandig
                            daarom dat er ook een portretstand is met een extra ontspanknop en instelwieltjes voor sluitertuid en diafragma zodat je hand niet onnatuurlijk gedraaid is in de portretstand, als je een grip hebt, tenminste .. dit was voor mij de belangrijkste reden om een grip te komen .. de overige voordelen zijn natuurlijk mooi meegenomen
                            Verkeerd gequoteed Visio
                            moet zijn
                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                            in portretstand is het onhandig bij langer shoots om je handen boven je hoofd te houden
                            Ik bedoelde daarmee dat wanneer je geen grip gebruikt je je hand boven je hoofd moet houden met instabiliteit tot gevolg.
                            Met een grip heb je dit niet (verticale ontspanknop), en heb je door je betere houding een hogere stabiliteit.

                            Sorry als ik me in mijn vorige post verkeerd heb uitgedrukt.
                            Last edited by zunoel; 13 januari 2006, 11:51.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grip onder camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                              Ik bedoelde daarmee dat wanneer je geen grip gebruikt je je hand boven je hoofd moet houden met instabiliteit tot gevolg.
                              Met een grip heb je dit niet (verticale ontspanknop), en heb je door je betere houden een hogere stabiliteit.
                              er is nog een andere manier om een fototoestel zonder grip in portretstand vast te houden:draai de cam 180° en je hebt je hand onder de cam, minder vermoeiend, en stabieler ..maar toch neem ik gevoelsmatig een cam vast zoals jij het omschreef .. en dat is onhandig .. 'k moet er steeds weer aan denken de cam om te draaien, die paar keer als ik met andermans cam zonder grip op stap ben .. als ik nog genoeg foto'sneem zonder grip, zal die andere houding me mogelijks wel eens als "lekker" aanvoelen

                              Comment

                              Working...
                              X