Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

    Dit alles werd verwijderd door de TS

    mvg Svenmichiels
    Last edited by Svenmichiels; 11 januari 2006, 22:06.

  • #2
    Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

    Spijtig dat ie ingeflitst is, weinig licht daar..? Anders best wel leuke shots
    Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

    Comment


    • #3
      Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

      Hey Sven,


      ik begrijp het toch niet goed... Ik had namelijk ook gelezen dat je daar kon gaan fotograferen en ik dacht dorie die heeft weer chance

      Maar eerlijk gezegd als je naar dit soort van salons gaat en je krijgt de goedkeuring om te fotograferen dan flits je toch niet! Waarom geen statief gebruikt? Die rijden toch niet weg .Op wagens die blinken een flits gaan gebruiken die beduidend aanwezig is is vragen om reacties.

      Jouw cadrage kan me wel bekoren maar de belichting niet. Mijn eerlijke mening ...

      Greetz, RonnyE

      PS ben toch wel benieuwd naar de andere foto's

      Comment


      • #4
        Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

        Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
        Hey Sven,


        ik begrijp het toch niet goed... Ik had namelijk ook gelezen dat je daar kon gaan fotograferen en ik dacht dorie die heeft weer chance

        Maar eerlijk gezegd als je naar dit soort van salons gaat en je krijgt de goedkeuring om te fotograferen dan flits je toch niet! Waarom geen statief gebruikt? Die rijden toch niet weg .Op wagens die blinken een flits gaan gebruiken die beduidend aanwezig is is vragen om reacties.

        Jouw cadrage kan me wel bekoren maar de belichting niet. Mijn eerlijke mening ...

        Greetz, RonnyE

        PS ben toch wel benieuwd naar de andere foto's
        hihihi, leuk dit te lezen. Neen ik meen het.

        Ik had idd wel veel geluk.

        Nu mijn kijk op wat jij zei:

        Ik was daar als fotograaf van Mazda & Saab en dus niet om de showbol bij ferrari of lamborgini uit te hangen. Toch kon ik het niet laten en heb ik een toerke gedaan (ook bij de "gewone" merken zenne). Nu was het de bedoeling dat ik altijd bij m'n 2 merken moest blijven, maar een 1/2 uurke verdwijnen kon geen kwaad. Maar als ik bij elke positie bij elke wagen mijn stafief moet open zetten, vragen aande andere fotografen (op een persdag loop je daar niet alleen rond met een fototoestel hé) dat ze even weg wilde gaan dan had ik een hele dag nodig.

        Ik heb liever een opdrachtgever die tevreden is en terugkomt hé.

        Ik hoop dat je me nu iets beter begrijpt?

        mvg Svenmichiels

        Comment


        • #5
          Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

          Toon dan maar snel de goede foto's van Mazda en Saab, in plaats van deze (mindere beelden) van Ferrari

          Comment


          • #6
            Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

            De eerste kan me nog wel bekoren, de tweede en derde zijn duidelijk minder. Maar... dit zeg ik echt vrijwel nooit... zet je 'm even recht? Het is maar een tikkie, maar door de plafondlijnen van #1 zie je het ongenadig.

            Comment


            • #7
              Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

              En dan zou ik zeggen, ipv van naar het plafond te kijken (dat overigens zeer vaak schuin loppt) naar het onderwerp te kijken. Want die staat vrijwel perfect pas....
              Niet echt mijn dada qua fotografie, maar vind de fotos wel geslaagd.

              Oorspronkelijk geplaatst door Joost
              De eerste kan me nog wel bekoren, de tweede en derde zijn duidelijk minder. Maar... dit zeg ik echt vrijwel nooit... zet je 'm even recht? Het is maar een tikkie, maar door de plafondlijnen van #1 zie je het ongenadig.
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Comment


              • #8
                Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                Toon dan maar snel de goede foto's van Mazda en Saab, in plaats van deze (mindere beelden) van Ferrari
                Weet ge wat mij opviel? Dat gij tegenwoordig (eigenlijk vanaf het begin al) op alles en iedereen commentaar hebt, maar zelf eens "perfecte" foto's posten dat doe je niet. Voor diegenen die me niet geloven, check zijn antwoord-gegevens maar eens, je zal wel zien.

                Dus als jij dan toch de grootmeester bent, dan zou ik graag eens een reeksje PERFECTE foto's willen zien!

                Dus Wouterke, posten of stop met lullen!

                Beste mod,

                Ik kan best een beetje kritiek verdragen, maar zinnen als die van ons wouterke hoef ik niet te pikken. Ik post hier mijn foto's graag, maar niet om uitgescheten te worden door één of andere pippo die het wat hoog in zijn bolleke heeft en denkt dat HIJ de grootmeester is.

                mvg Svenmichiels

                Comment


                • #9
                  Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                  MAN TOCH !
                  -Je post hier foto's die op gene zak trekken, maar je zegt er zelf bij dat je veel betere hebt van andere merken, waarom toon je die dan niet?
                  - Je beweert dat de commentaren op dit forum op niets trekken, maar op het amerikaans forum waar jij in een ander topic over sprak zeggen ze alleen maar "nice work" of "great pictures".
                  - Ik post hier idd. geen foto's, omdat ik bitter weinig tijd heb, om foto's te gaan maken die voor mijn hobby zijn, aangezien ik de meeste foto's in opdracht maak van verschillende klanten, en ik deze zomaar niet te grabbel gooi op het internet.
                  - Wat is er in godsnaam verkeerd met mijn commentaar???????????

                  Zeg nu zelf, deze foto's trekken op niets: slechte belichting, flitsen op het koetswerk, composities die totaal niet interessant zijn, dit in tegenstelling tot andere foto's die ik al van jou gezien hebt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                    It's not so much the framing I'd comment on, it's the direct flash !
                    Tripod, metering and a good exposure without the direct flash would have helped a lot.
                    A softbox for on that SB800 would have helped reduce the direct glare and "snapshot" feel.
                    I hope you had more time and space to shoot the cars you were there to shoot.

                    Comment


                    • #11
                      Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                      Met of zonder flash .. altijd reflecties hoor daar met die spots.
                      Ik weet niet wat het beste is.

                      The Sky is the limit. Digital Gigi

                      Comment


                      • #12
                        Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                        Reflecties van de lampen kan je onmogelijk vermijden, die hangen er langs alle kanten.
                        Twee jaar geleden ben ik er ook geweest (alleen bij de motoren), en toen heb ik bijna alle foto's zonder flits gemaakt. De beeldstabilisatie van de 28-135 IS heeft toen ook wat mee geholpen, en om toch nog een redelijke sluitertijd te halen stond de iso op 400. De foto's waarbij ik toen wel geflitst heb, heb ik voor invulflits gekozen om motoren die niet echt goed verlicht waren een beetje bij te lichten.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                          Da's weer typisch Sven, zo maak je je niet geliefd. Jij post een foto, en iemand geeft commentaar die JOUW niet aanstaat, moet je dan gelijk op die kerel zen kap gaan zitten ? Neen, deze zijn niet goed, ik hoop dat jouw Mazda en Saab foto's idd beter zijn, tenzij de opdrachtgever Stevie Wonder is natuurlijk.

                          Nu, ik kan het niet beter hoor .... dus posten hoef ik nie .....
                          Last edited by Tom; 11 januari 2006, 20:01.

                          Comment


                          • #14
                            Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                            Beste mod's,

                            Ik zal zelf mijn foto's verwijderen en zal met deze topic in gedachte een besluit nemen dat mss voor sommigen onder jullie niet zo leuk zal zijn.

                            Tot ziens

                            Sven

                            Comment


                            • #15
                              Re: European Motor Show Brussels: Ferrari-trio

                              Sven,

                              probeer het toch positief te bekijken. Ik ben helemaal niet iemand die je bijvoorbeeld wil bekritiseren. Maar je moet een beetje redelijk zijn. Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat flitsen niet goed was. Vele anderen deelden ook mijn oprechte mening.

                              Ik weet dat er veel persfotografen rondlopen maar je zal ook zien dat zij onder mekaar afspreken elkaar tijd te geven indien ze aan dezelfde wagens staan. Tenminste zo zou ik het toch doen en dat zijn bijvoorbeeld tips die ik meekreeg. Werken met een tripod neemt niet meer tijd in beslag.

                              Je vertelde dat je in opdracht werkte van Saab en Mazda dus ik ben er zeker van overtuigd dat je daar wel je tijd hebt genomen en de foto's ook beter zullen zijn.
                              We willen allemaal dat we van elkaar leren. Bekijk het positief


                              Greetz,
                              RonnyE

                              Comment

                              Working...
                              X