Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP corrupted files

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HULP corrupted files

    wat je allemaal kan tegenkomen

    ik heb fotos op de laptop: die zijn prima, geen fouten noch problemen

    ik wil die overzetten naar mijn vaste PC middels een harde schijf die ik zelf in een case heb gestoken

    wat gebeurt er: tientallen foto's vertonen fouten, zoals verschuivingen half weg het beeld, kleurshift etc.

    foto's vallen niet meer te gebruiken

    gelukkig heb ik de originelen nog op de laptop

    dit was ik al eens tegengekomen bij het overbrengen van de foto's van de CF naar de HD, maar nog niet eerder van de HD op de laptop naar een externe HD (die ik zelf in elkaar knutselde met zo'n case)


    mijn vragen
    1. wat is de oorzaak?
    ligt dit aan de HD aan de verbinding? aan de PC?
    2. hoe kan ik dit verkomen?
    3. zijn de foto's nog te redden eventueel? (mocht ik er hebben die niet meer in back-up veilig staan)
    Last edited by Peter Lampens; 11 januari 2006, 12:42. Reden: p vergeten in corrupted
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

  • #2
    Re: HULP corrupted files

    Safe remove gedaan van de externe hd?
    Daar heb ik al fouten mee gezien. Zeker doen, anders ben je niet zeker dat alles weggeschreven is.

    Zowat de enige reden die ik kan bedenken.

    Zijn de bestanden onbruikbaar op de 2 computers of maar op 1?

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: HULP corrupted files

      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
      Safe remove gedaan van de externe hd?
      Daar heb ik al fouten mee gezien. Zeker doen, anders ben je niet zeker dat alles weggeschreven is.

      Zowat de enige reden die ik kan bedenken.

      Zijn de bestanden onbruikbaar op de 2 computers of maar op 1?

      Jo.
      gelukkig maar onbruikbaar op 1 PC

      die op de externe HD zijn deels onbruikbaar, dus opnieuw overschrijven is de boodschap.
      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

      Comment


      • #4
        Re: HULP corrupted files

        Dan vermoedt ik dat je het probleem op de 2e computer moet zoeken (drivers, andere kabel, andere usb poort indien gebruikt etc).

        Kun je op nog een andere pc proberen?

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: HULP corrupted files

          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
          Dan vermoedt ik dat je het probleem op de 2e computer moet zoeken (drivers, andere kabel, andere usb poort indien gebruikt etc).

          Kun je op nog een andere pc proberen?

          Jo.

          ik denk dat de overdracht naar de HD het probleem is, heb es gekeken, en de foto's staan op de losse HD, dus nog niet op de vaste PC

          es zoeken naar betere kabel, andere poort etc. anders ze op CD branden en zo stuk per stuk overzetten, dan heb ik meteen een derde back-up

          nog iemand enig idee?

          ik vind dit een reuze interessant onderwerp


          niet enkel toestel en lenzen moeten goed zijn, ook de gegevens overdracht naar PC

          ik ben iemand die ook nog es een foto durft af te drukken
          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

          Comment


          • #6
            Re: HULP corrupted files

            Ik laat mijn externe hd hangen waar die hangt en zet files over via netwerk.
            Connectors en kabels blijven het zwakke punt en hoewel ze erop gemaakt zouden moeten zijn om gebruikt te worden, laat ik ze liever zoveel mogelijk zitten.

            Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment

            Working...
            X