Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen uit Hong Kong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen uit Hong Kong

    Ik had 4 weken geleden een lens besteld uit Hong Kong omdat ze nog 150 euro goedkoper was dan in Nederland,na 14 dagen had ik nog altijd niets ontvangen en na veel telefoontjes kwam ik te weten dat mijn pakje al 2 weken bij de douane stond in zaventem ik heb dan ook contact opgenomen met die mensen en na veel doorverbindingen kwam ik bij de juiste persoon terecht die mij vertelde dat ze een kopie moesten hebben van de betaling van de goederen en ik moet daarop btw betalen en 6.7 procent invoertaksen allez vooruit daar gaat mijn winst weeral eens een bewijs dat alles naar papa staat gaat betalen we nog geen belastingen genoeg hier in Belgenland!!!!!!!!!!!! grtz glenn
    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

  • #2
    Re: Lenzen uit Hong Kong

    Zover bekend is Hong Kong geen lid van de EU dus invoerrechten en taxen te betalen.....
    http://harryvantol.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen uit Hong Kong

      Via hongsien? Had es gelezen dat hij een papierke kan opzenden dat die kosten kon doen dalen... Alle ja dacht ik he.
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen uit Hong Kong

        Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier
        en ik moet daarop btw betalen en 6.7 procent invoertaksen allez vooruit daar gaat mijn winst
        Dat had je toch alleszins van te voren kunnen bedenken. Sometimes you win, sometimes you lose.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen uit Hong Kong

          Met alle respect Glen, maar had je hier op BD eerst ff een zoekopdracht gegeven dan had je die bestelling niet gedaan.

          Trouwens je moet nu eenmaal weten dat een aankoop buiten de EEG, de invoerrechten moeten en zullen moeten betaald worden..

          Nu nog gezwegen over 'garantie' van de lens...

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen uit Hong Kong

            Wat je van ver haalt is niet altijd lekker
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen uit Hong Kong

              tja...

              hier moet ik teddy en de anderen bijtreden... dit is al ettelijke keren aan bod gekomen op BD, en hoe interessant en verleidelijk het ook mag klinken, er is altijd een risico dat je uiteindelijk meer betaalt aan invoertaksen dan je zou besparen. Mij is dat het risico niet waard.

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen uit Hong Kong

                Ze zijn dan toch zo slim om te vragen naar de betaling en niet naar het factuur.
                Tip: betaal volgende keer in twee keer en toon maar één betaling

                hesy.be
                BD0319BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen uit Hong Kong

                  Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier
                  Ik had 4 weken geleden een lens besteld uit Hong Kong omdat ze nog 150 euro goedkoper was dan in Nederland,na 14 dagen had ik nog altijd niets ontvangen en na veel telefoontjes kwam ik te weten dat mijn pakje al 2 weken bij de douane stond in zaventem ik heb dan ook contact opgenomen met die mensen en na veel doorverbindingen kwam ik bij de juiste persoon terecht die mij vertelde dat ze een kopie moesten hebben van de betaling van de goederen en ik moet daarop btw betalen en 6.7 procent invoertaksen allez vooruit daar gaat mijn winst weeral eens een bewijs dat alles naar papa staat gaat betalen we nog geen belastingen genoeg hier in Belgenland!!!!!!!!!!!! grtz glenn
                  sja op je eigen onwetendheid kan je vloeken hee

                  je weet wat ze zeggen, wie het onderste uit de kan wilt halen..

                  buiten europa is er inderdaad geen vrij verkeer van goederen

                  nuja, je weet het nu
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen uit Hong Kong

                    van een van mijn collega's is het al gelukt met een sigma macrolens die is probleemloos toegekomen grtz glenn
                    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen uit Hong Kong

                      het kan lukken, daar niet van!

                      maar toch nog eens zeggen voor alle lezers: oppassen daarmee, 't kan je zuur opbreken als je niet oppast.

                      uiteindelijk kan je pakje duurder worden, niet in euros maar in procenten. hoe hoger de waarde hoe meer je extra moet betalen. (natuurlijk kan je een paar achterpoortjes proberen te gebruiken )
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen uit Hong Kong

                        De Belgische Douane zijn rippers en het is héél erg gesteld hier ... vadertje staat heeft geld nodig Vooral als je stukken laat versturen vanuit een niet EU-land, ramp-o-ramp!!

                        Als ik eens op reis ga naar een niet-EU land en doe een investeringkje in een lens ... goeie tip:
                        - Reis NOOIT terug langs Zaventem, de douane houdt iedereen systematisch tegen om te zien of ze geen importrechten ontlopen, dit gaat zowel voor sigaretten, drank als voor dure apparatuur zoals ... jaja, o.a. lenzen

                        Als je wil investeren in het buitenland en je wil die vervelende douanes vermijden, wel de beste alternatieve reisroute is via Parijs CDG en dan de trein. Je bagage wordt nl. ginder "gede-douaneerd". De Franse douanes vestigen vooral hun aandacht om binnenreizende niet-eu mensen te controleren (terecht). Zo heb ik al heel wat leuke hebbedingetjes kunnen importeren, waar je hier soms een fortuin betaalt. That's what I call "tax free"

                        Via deze route heb je tegelijkertijd dus ook geen last meer van die muggenziftende, bureaucratische Belgische douanes die nog eens geld uit je zakken proberen te dokken
                        ---------------------------------------------
                        Nikon D750 + wat glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen uit Hong Kong

                          Er zijn veel mensen die zeggen en hoe zit het dan met de garantie?Wel ik kan zeggen dat er een wereldwijd garantie bewijs bij de lens zat van Sigma grtz Glenn
                          Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzen uit Hong Kong

                            Oorspronkelijk geplaatst door smoetje
                            De Belgische Douane zijn rippers
                            tis dan ook de douane hee

                            als ze niets controleerde of tegen hielden dan waren het gewoon vliegveldwachters
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzen uit Hong Kong

                              Oorspronkelijk geplaatst door smoetje
                              De Belgische Douane zijn rippers en het is héél erg gesteld hier ... vadertje staat heeft geld nodig Vooral als je stukken laat versturen vanuit een niet EU-land, ramp-o-ramp!!
                              Geen tol op goederen die van het verre oosten komen, zeker van dat je dat wel wilt ?
                              Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

                              Comment

                              Working...
                              X