Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondschool fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • avondschool fotografie

    Ik weet niet waar ik best dit topic zet vandaar dak het hier doen.

    Ik ben van plan om in september te beginnen met avondschool fotografie.
    Zijn hier soms mensen die dat ook al doen of van plan zijn te doen?
    ik ben zelf van Vilvoorde dus zou het graag in de buurt houden vandaar dat ik volgende locaties al heb ge vonden waar ze avondschool fotografie aanbieden: antwerpen, sint niklaas en leuven. Zijn er miskien nog locaties dichter bij mij en wat zijn jullie ervaringen met de eerder door mij opgegeven scholen?

    alvast bedankt voor de reacties

    Vriendelijke groeten,

    David aka Daffe
    Canon EOS 40D -> Canon 17-55 f2.8 - Sigma 18-200 f3.5-6.3

  • #2
    Re: avondschool fotografie

    Hey Daffe,

    Ik volg momenteel een opleiding fotografie in CVO Elishout (http://www.elishout.be/avondschool/), te Anderlecht (andere kant van Brussel dus), niveau A2.

    De opleiding is modulair, je kiest dus zo'n beetje de volgorde van het traject.
    De modules zijn zowel geschikt voor digitaal als analoog, hoewel de instapmodules vooral analoge fotografie (donkere kamer) behandelen. Je moet toch een beetje de basis beheersen en weten waar het zowat vandaag komt, en het is nog leuk ook.

    Binnen enkele weken heb ik examens van de 2 modules die ik sinds september gevolgd heb zijnde fotografie basis (zwart/wit) en digitale fotografie (75% photoshop, 25% gebruik van de camera). Ik weet nog niet zeker welke modules ik erna zal volgen. In hoeverre je digitaal mag werken hangt wat af van de module/leerkracht, zo mag ik 50% van de opdrachten voor analoge z/w ontwikkeling digitaal afwerken (photoshop en printen dus).

    Succesvol beëindigen van de opleiding (4 modules per jaar in mijn geval, dus 3 jaar in totaal) resulteert in een getuigschrift van beroepskennis fotografie - of hoe ze dat ook noemen.

    De lessen starten om 17u30 en eindigen ongeveer rond 21u15, soms vroeger soms later en zijn zeer praktijkgericht.

    Comment


    • #3
      Re: avondschool fotografie

      zo weinig mensen hier die ervaring hebben met avondschool?

      kdacht dat jullie met meer waren
      Canon EOS 40D -> Canon 17-55 f2.8 - Sigma 18-200 f3.5-6.3

      Comment


      • #4
        Re: avondschool fotografie

        vooral autodidacten hier
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: avondschool fotografie

          Waar kan je avondschool volgen in regio Kortrijk of regio Gent?
          ___ { www.dietervanholder.be }- photography

          Comment

          Working...
          X