Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een subforum voor kinderfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een subforum voor kinderfotografie?

    Zou het geen idee zijn om een subforum te maken voor foto's van baby's en kinderen? Ik stel dit voor omdat naar mijn gevoel foto's van kinderen dit forum nogal overheersen.
    ___ { www.dietervanholder.be }- photography

  • #2
    Re: Een subforum voor kinderfotografie?

    Oorspronkelijk geplaatst door Conspectus
    Ik stel dit voor omdat naar mijn gevoel foto's van kinderen dit forum nogal overheersen.
    Zijn er mensen dan die hier een probleem mee hebben?
    Groetjes, Ebbie
    mijn foto-log

    Comment


    • #3
      Re: Een subforum voor kinderfotografie?

      Ja. Mij stoort het omdat het telkens weer hetzelfde is. Op andere fora lossen ze dat op door een subforum te maken voor de liefhebbers en om de diversiteit van hun categorie niet in gedrang te brengen.
      ___ { www.dietervanholder.be }- photography

      Comment


      • #4
        Re: Een subforum voor kinderfotografie?

        Ok, da's duidelijk.
        Ik vraag me alleen af of dit een algemeen gevoel is dat heerst op BD.
        Groetjes, Ebbie
        mijn foto-log

        Comment


        • #5
          Re: Een subforum voor kinderfotografie?

          Een apart forum voor kinderen en andere huisdieren zou inderdaad wenselijk zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Een subforum voor kinderfotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            Een apart forum voor kinderen en andere huisdieren zou inderdaad wenselijk zijn.
            Kinderen en huisdieren samen in hetzelfde subforum .

            Dan moeten er ook weer regeltjes gemaakt worden over de leeftijd en een heleboel andere zaken. Kinderfoto's kunnen in bepaalde gevallen ook modelfoto's zijn (er worden bijvoorbeeld ook kinderen gefotografeerd om reclame te maken voor kinderkleding).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Een subforum voor kinderfotografie?

              Dat er de laatste tijd wat meer kinderfoto's te zien zijn klopt wel degelijk. Maar je mag je niet blind staren op de laatste topics. Vergeet niet dat het pas veertien dagen kerstvakantie was en de kids thuis waren. Dé gelegenheid voor veel fotografen om de kinderen nog eens voor de lens te halen, veel anders is er toch niet te zien in deze donkere dagen.

              Concreet: de laatste week waren ongeveer 68 topics in het "Mensen en Modellen" forum waarvan ongeveer 23 topics met kinderfoto's (ruim opgevat, niet alleen de baby's en kleuters).
              Als ik dan ga kijken één maand terug en hetzelfde aantal topics (68) neem dan tel ik slechts 12 topics met kinderfoto's.
              Het is trouwens net dank zij die kinderfoto's dat het Mensen en Modellen forum een grote diversiteit heeft.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                Ik vind het persoonlijk onzin. Hoeveel subtopics moet je maken, en hoeveel moet je er doorbladeren.
                Dan kun je net zo goed de dieren in vogels opsplitsen en die weer in mussen, vinken, spechten enz.

                Ik vind het best zo, maar begrijp wel je redernering

                Groet
                MadMax.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                  Ben ook absoluut tegen het verder opsplitsen in subtopics. We worden al meer dan genoeg opgedeeld in kastjes.
                  Wat ik wel voorstel is een topic te creëren waarin allerlei onderwerpen kunnen die moeilijk of geen plaats vinden in de bestaande topics. Waarom bv geen topic "humor" of "zonder woorden" of " 'k weet het niet".
                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Conspectus
                    Ja. Mij stoort het omdat het telkens weer hetzelfde is.


                    ligt niet aan het onderwerp, maar aan de manier waarop het gebracht wordt.

                    Laat dan eens wat foto's van kinderen op een 'andere manier' zien.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                      tegen hoor, op andere forums worden de subs meestal over geslagen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                        De vraag die hier eigenlijk dient gesteld: Welke is de reden voor vraag naar subfora.
                        Wel, heel eenvoudig. BD groeit, neen barst uit zijn voegen.
                        Dit is een steeds weerkerend verhaal. Ik herinner, helemaal in het begin, indien je daar een dag geen bezoekje bracht, dan had je ongeveer 1 à 2 pagina's te bekijken en had je inderdaad nog tijd, ze allemaal te bekijken en te beoordelen en eveneens te discuteren.
                        Plots steeds het aantal postings. Dit werd aangepast door het toevoegen van enkele subfora en het beperken van het aantal post per subforum tot slechts 1 per dag. Dit alles vraagt om zelfdisipline, en vooral dit laatste is voor allen steeds moeilijk invulbaar, en hier getuig ik van zelfkennis ...
                        Dit vraagt ook mod's ...
                        Nu weer heb je op een dag, en ik heb ook enkele statistieken bijgehouden tot gemiddelde 8 à 10 pagina's post op een normale dag, op feestdagen, weekends kan dit evenzeer uitlopen tot 15 à 20 en dit wordt onhaalbaar.
                        Ik ben bang om de PC op te zetten indien ik eens een drietal dagen niet gevolgd heb. Het wordt ook moeilijker en moeilijker om alles te bekijken en er dan nog eens een beoordeling op te geven. Het geven van 't is goed, 't is mooi wordt al lang niet meer gedaan. Ben ik lui ? Neen, maar als ik het voor de ene doe, moet het voor de andere ook en ik kan nu eenmaal niet alles doorlopen.
                        Wat subfora betreft, een heel klein aantal voorbeelden.
                        De laatste dagen stond onder 'camera' : Hulp gevraagd bij het bekijken van gemaakte foto's op TV.
                        Is dit een topic daarvoor ? Ik weet het niet echt. Ja en Neen. Dit maar om te duiden dat het vaak moeilijk is de vragen in het goede vakje te plaatsen.
                        Daarnaast hebben we 'Beginners', 'gevorderden' en 'Showcase'.
                        Voor zover ik de regelkes goed begrijp is er een verschil tussen de eerste twee en de derde. De eerste twee dienen om beoordelingen te krijgen en besprekingen te krijgen. Meermaals wordt daar gepost zonder een duidelijke aangifte waar men enige kritiek op wil.
                        In 'Showcase' gebeurt dan vaak het tegenovergestelde en zien we dat er besprekingen, kritieken komen. Misschien leuk om in showcase alleen een soort polling te houden over het eventuel foto's die in één post zitten. ZO in de aard, ik verkies 3 boven 1 en dan 2. Argumentie kan, maar summier.

                        Om het geheel overzichtelijker te houden kunnen we ook iets meer zelfdisipline aan de dag leggen door:
                        1) bij antwoorden, niet steeds alles te kopiëren wat vooraf ging en in quotes te gieten. Dit leidt tot ellenlange nutteloze teksten.
                        2) misschien ook kritiser te werken en zelf heel minder postings te doen. Onze beelden door een scherper oog te bekijken en alleen die te plaatsen waarvan we zeggen dat die nu echt het doet... Ik weet het, dit is een zeer fragiel en moeilijk hanteerbare norm. Ook ik maak hier veel fouten tegen.
                        3) Deze is minder leuk, maar het aantal start-post per user te beperken tot slecht 1 voor wat fotografie betreft

                        Ik wil uiteindelijk alleen maar duiden, wat we ook mogen doen, voorstellen, uitvoeren, BD is groot, reusachtig groot en in een klein bos vind je nog je weg terug, maar in een oerwoud wordt dat moeilijker en moeilijker. Het uitbreiden van subfora is volgens mijn mening, maar dat is dan ook de mijne, totaal zinloos. Het enige wat help is meer zelfdisipline, maar ja, daar zeg ik weer zowat.

                        PS.: Dit antwoord is HELEMAAL niet bedoeld om negatief te zijn, af te breken, ik stel alleen maar vast dat het aangehaalde probleem zich in drie jaar tijd reeds meer dan driemaal heeft voorgedaan en dit steeds met dezelfde argumenten.

                        ALs we dan toch over fora bezig zijn, dan zie ik een mooie opsplitsing in camera's waar je een:
                        1) Help, ik zoek iets
                        2) Camera-problematiek, gebruik en settings

                        hebt. In 1) kunnen dan de gewone vragen terecht, help, ik heb 500 EUro en ik zoek iets terecht
                        Terwijl in 2) dan de threads van D70-owners, D2X-owners, 20D-owners en ga zo maar door terecht kunnen met gebruiksvragen.

                        groeten
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                          Ik snap wel waar deze wens vandaan komt hoor, maar in de praktijk sla ik dat soort onderwerpen meestal gewoon over. Vaak zie je aan de onderwerps-omschrijving al waar het over gaat en anders lees je het wel in de balloon die je krijgt als je met je muis over het onderwerp "hoovert". De paar die je dan "per ongeluk" opent zijn ook zo weer gesloten niewaar?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                            Op fora zie je vaak een sticky waarin verplichte prefixen staan voor thread titels. Zo kun je ook al meer orde aanbrengen zonder een subforum te creëren.

                            Bv: [ kinderen ] mijn kleine frederiek
                            of [ expressief ] mijn zus poseert

                            waarbij de prefixen tussen de haakjes dan gewoon gemeenschappelijke afspraken zijn die in een sticky te vinden zijn.

                            What about that?

                            ps: tis niet mijn bedoeling om tegen de schenen te schoppen. Ik uit gewoon mijn mening.
                            ___ { www.dietervanholder.be }- photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een subforum voor kinderfotografie?

                              Moest het hier totaal onoverzichtelijk zijn zou dat een goed idee zijn, maar zo erg is het ook weer niet e

                              Voor mij mag het gerust blijven zoals het is
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X