Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

viewer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • viewer

    bestaat er een mogelijkheid om een viewer op een CD te installeren en op een PC te laten runnen vanop de CD. Dit als je foto's wil tonen op een PC zonder viewer en geen installatie op die vreemde PC wil doen.

  • #2
    Ik dat wanneer je alle files van bvb. irfanview naar de CD copieert, dat je dan het programma kan laten lopen vanaf CD. Heb het wel nog niet geprobeerd maar mijns inziens moet dat lukken.

    Groeten
    Groeten
    Dirk

    Comment


    • #3
      Dat moet zeker lukken. Gewoon een programma'tje zoeken dat geen installatie vereist en dat moet zeker te vinden zijn op internet. Vroeger had ik daar LviewPro voor, ma kdenk dat dit programma ondertss wel een installatie vereist.
      Tiggy - Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Ik gebruik irfanview, werkt uitstekend.
        Sjef

        Comment


        • #5
          kan er mij iemand vertellen wat irfanview is. is dat zo iets als acdsee of niet. Om mijn foto's te bekijken gebruik ik altijd acdsee

          Comment


          • #6
            Indien je XP gebruikt kan je op http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp een programma (slideshow.exe) downloaden, die van de afbeeldingen op cd een diavoorstelling maakt. De CD moet wel gebrand worden vanuit XP, voor het branden krijg je de vraag of je de diavoorstelling wenst mee te branden.

            Comment


            • #7
              Irfanview werkt in dat opzicht inderdaad prima. Ik heb dit programmaatje toevallig laatst nog gebruikt om een diashow op cd te branden voor mijn ouders. Op de cd kun je het bestand met de volgorde van de foto's meebranden, zodat deze vastligt. Het voordeel van deze oplossing via Irfanview is het feit dat je niet aan een besturingssysteem (eh, althans Windows-versie) bent gebonden (mijn ouders gebruiken bijvoorbeeld Win98, ikzelf inmiddels meestal XP).

              Irfanview is een prima (en gratis !) pakketje en daarom op vele plekken op internet te vinden; als je even met Google zoekt, zul je verschillende mirrors vinden waarvan je dit kunt downloaden

              Comment

              Working...
              X