Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VISA - wat bij problemen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VISA - wat bij problemen ?

    Graag een vraagje aan de senior-forumleden ( hoeveel sterren moet je daarvoor
    hebben ? ;-) in verband met betaling door middel van VISA.
    Stel ik koop een geheugenkaart in Australie, de verzending verloopt normaal, het
    pakje is intact, ik steek de kaart in mijn camera en ze blijkt defect te zijn.....

    Tot wie moet ik me dan richten ? Of anders gezegd hoe dien je dan het best te
    handelen ? Australie is misschien een slecht voorbeeld, want het schijnt dat deze
    supersnel zijn. (Ridata)

    Of zijn er mensen die reeds een dergelijk scenario meegemaakt hebben ?


  • #2
    250 postings = 5 sterren dacht ik

    Als je problemen hebt met ene levering, eerst proberen overeen te komen met de handelaar, meestal zal dat zonder problemen verlopen.

    Indien deze niet correct handelt, neem je contact op met Visa en doe je je verhaal, zij zullen dan wel ingrijpen (en indien het verhaal geloofwaardig is, zullen ze normaal gezien uw geld terugstorten en dat terugvorderen van de handelaar (denk ik)). Dat is allemaal gebaseerd op 'geruchten' hee, ik heb het zelf nog nooit nodig gehad tijdens de vele jaren dat ik VISA gebruik (op het net). Gewoon voorzichtig zijn aan wie je je kaartnummer doorgeeft ('gekende' site nemen, adresgegevens staan op site?, resellerratings bekijken op het net, ...)

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Dank je wel, Sven !
      Nu misschien nog een antwoord van iemand die ooit eens een probleem heeft gehad ?
      Tussen haakjes - hoeveel postings per ster ?
      Of moet ik gewoon jouw postings door het aantal sterren delen ?

      Comment


      • #4

        In Duitsland en Luxemburg is het zo dat men 14 dagen "Rückgaberecht" krijgt.
        De zending hoeft zelfs niet defect te zijn en je hoeft geen verklaring te geven. Bevalt de zending u niet, om eender welke reden, dan kan je dat terugsturen en uw geld zal na een redelijke termijn (administratieve afhandeling) teruggestort worden.
        Is in België ook hoor, het is immers een televerkoop. Dit bedenkrecht moet overigens, omkaderd!, op de verzendnota vermeld worden.

        Groeten.

        Comment

        Working...
        X