Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

    heeft er iemand ervaring met dit toestel als fotoprinter ?
    groetjes, Bobke
    ________________________

  • #2
    Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

    fotoprinter + laserprinter passen meestal niet samen in 1 zin
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

      niet met deze lazerprinter, wel met minolta-qms magicolor 2200
      geweldige printer voor tekst en grafiek, maar bij zachte overgangen gaat ie volledig de mist in.

      Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

      Comment


      • #4
        Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

        Hier staat deze printer, maar de fotokwaliteit is niet om aan te zien. Voor wat hij gemaakt is, is hij zeker een goed printertje

        Comment


        • #5
          Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

          Aha den diene van de Carrefour.

          Ik zou hem mij ook graag kopen, want ik vind dat mijn fotoprinterke een Canon Pixma 5200 schandalig veel inkt zuipt (A.N. verbruikt)
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

            Wel den Bob poste dit blijkbaar voor mij

            tis inderdaad den dienen van de carrefour.

            mijn bemerkingen.
            zachte overgangen.... volgens mij geeft ie echt weer zoals het is.
            ik printe een (gescande)foto waarvan ik op scherm dacht tiens daar zit moiré op.... ik drukte hem vroeger al eens af met een " gewone printer" canon s6300 of zo iets ... mooie zachte tinten...niks moire

            met de laser.... de moiré zoals op het scherm.....

            dan vraag ik mij af wordt dat niet wat vanuit het stuurprogramma gesoftened, of loopt de inkt toch niet wat uit....
            nu ik ga eens proberen met diezelfde foto te blijven werken....
            ik denk dat ik mits wat PS diezelfde foto heel mooi moet kunnen krijgen ook met die laserprinter....
            En toen kocht ik mij een kodakske
            D70/DX 18-70AF/70-300 AF NIKKOR/50mm 1,4D/Tamron DI28-300 3.5-6.3 macro/SB600/Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 D OS APO


            Waarom zijn lenzen rond....En foto's rechthoekig??????
            Da vraag ik mij nu ne keer af zie....

            Comment


            • #7
              Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

              Oorspronkelijk geplaatst door summit
              niet met deze lazerprinter, wel met minolta-qms magicolor 2200
              geweldige printer voor tekst en grafiek, maar bij zachte overgangen gaat ie volledig de mist in.

              Smt.
              die Minolta QMS magicolor 2200 hadden ze bij ons op den bureau .. echt een prutspinter .. net goed genoeg om een powerpointje af te drukken. Mijn eigen Lexmark optra c710 van enkele jaren ouder scoorde dan al een pak beter, maar er zijn tegenwoordig degelijke laserprinters die near-photoquality leveren .. maar een echte fotorealistische afdruk of hoogglans papier kan met geen enkele laserprinter

              ik gebruik m'n laserprinter voor drukproeven van m'n ontwerpen, niet als fotoprinter

              Comment


              • #8
                Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

                Ik werk op de Color LaserJet supportafdeling bij HP. Geen enkele Color LaserJet is geschikt als fotoprinter. De 2600 is een instapmodel en die is daar al helemaal niet goed voor.

                Als je foto's met een degelijk kwaliteit wilt, en je wilt persé een Color LaserJet, dan kan je altijd de CLJ 9500 proberen. Maar die kost wel 10.000+ euro

                Comment


                • #9
                  Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes
                  Ik werk op de Color LaserJet supportafdeling bij HP. Geen enkele Color LaserJet is geschikt als fotoprinter. De 2600 is een instapmodel en die is daar al helemaal niet goed voor.

                  Als je foto's met een degelijk kwaliteit wilt, en je wilt persé een Color LaserJet, dan kan je altijd de CLJ 9500 proberen. Maar die kost wel 10.000+ euro
                  Helemaal mee eens. Wij hebben hier een CLJ 9500 staan en die geeft leuke foto's, maar nog steeds onvergelijkbaar met de DesignJet 130 die we ook hebben staan. Verder hebben we hier een CLJ3700 DN, maar die is naar mijn mening toch alweer een stuk minder geschikt voor foto's dan de 9500.

                  Groeten, Miriam

                  Comment


                  • #10
                    Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                    Aha den diene van de Carrefour.

                    Ik zou hem mij ook graag kopen, want ik vind dat mijn fotoprinterke een Canon Pixma 5200 schandalig veel inkt zuipt (A.N. verbruikt)
                    Voor 400 euro heb je toch al wat redelijk inkt, niet ? + de hp werkt ook niet gratis...
                    Ik heb het ooit eens uitgerekend en kwam toch op € 0,03 voor zwartafdrukken en € 0,13 voor kleurafdrukken + de afschrijving van de hp... En dan kan je toch gewoon beter bij een foto-printer blijven ? Niet ? Koop je 1 printer voor teksten en af en toe kleur of in grote hoeveelheden en de kwaliteit is van onderbelang neem dan maar de hp 2600n.
                    De andere foto's doe je gewoon binnen om de hoek of via het net.
                    Last edited by Dirk007; 9 januari 2006, 13:32.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                      Voor 400 euro heb je toch al wat redelijk inkt, niet ? + de hp werkt ook niet gratis...
                      Ik heb het ooit eens uitgerekend en kwam toch op € 0,03 voor zwartafdrukken en € 0,13 voor kleurafdrukken + de afschrijving van de hp... En dan kan je toch gewoon beter bij een foto-printer blijven ? Niet ? Koop je 1 printer voor teksten en af en toe kleur of in grote hoeveelheden en de kwaliteit is van onderbelang neem dan maar de hp 2600n.
                      De andere foto's doe je gewoon binnen om de hoek of via het net.
                      Ik zou hem naast mijn reeds bestaande printer gebruiken, om (idd) tekst af te drukken en een plaatje dat in mijn werk bevat zit (zodat ik een mooi en presentabel resultaat krijg). Voor de prijs van 400 euro kan ik 3.5 maanden inkt kopen ... Ik denk dat een laserprinter dan wel goedkoper is.
                      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                      Comment


                      • #12
                        Re: HP Colo Laserjet 2600n als fotoprinter ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                        Ik zou hem naast mijn reeds bestaande printer gebruiken, om (idd) tekst af te drukken en een plaatje dat in mijn werk bevat zit (zodat ik een mooi en presentabel resultaat krijg). Voor de prijs van 400 euro kan ik 3.5 maanden inkt kopen ... Ik denk dat een laserprinter dan wel goedkoper is.
                        Als je ooit problemen hebt met die CLJ 2600n, laat dan maar iets weten

                        Het grote nadeel van een CLJ 2600n is dat de transfer belt en de fuser vast zitten in de printer. Bij de HP CLJ's zijn die twee onderdelen (naast de cartridges) een grote bron van Print Quality problemen (vegen, strepen, vlekken, ...). Bij bijna alle printers kan je die zelf vervangen. Het is zelfs zo dat wanneer je vlekken krijgt door een fuser of transfer belt die binnen garantie is (meer 20% 'vol') dat je dan van je van HP gratis een nieuwe toegestuurd krijgt. Bij de CLJ 2600 is dat dus niet mogelijk om deze zaken zelf te vervangen.

                        Aangezien de CLJ 2600n ook een offsite waranty heeft, zal de printer in zo een gevallen opgehaald moeten worden om in één van de repair centers voorzien te worden van een nieuwe fuser of transfer belt. Dan ben je je printer minstens 5 werkdagen kwijt.

                        Daar komt nog eens bij dat die herstellingen enkel binnen het eerste jaar kunnen gebeuren. Is je printer ouder dan één jaar een krijg je fuser problemen (en die kans is zéér groot) dan kan je een fixed repairprice betalen die stukken hoger ligt dan wat je normaal aan een nieuwe fuser zou geven.

                        Comment

                        Working...
                        X