Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke instellingen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke instellingen??

    Ik ben van plan om binnenkort eens naar het autosalon te gaan en mijn digitaal camerake mee te pakken. Ik zet die eigenlijk altijd op auto maar ik zou nu wel eens met de handmatige instellingen willen werken. Maar ik heb niet echt een idee op wat ik die instellingen dan zou moeten zetten. Heeft iemand misschien enkele tips hierover?

  • #2
    Re: Welke instellingen??

    Oorspronkelijk geplaatst door Macdude
    Ik ben van plan om binnenkort eens naar het autosalon te gaan en mijn digitaal camerake mee te pakken. Ik zet die eigenlijk altijd op auto
    lijkt me anders wel de beste instelling om daar te fotograferen
    Mac

    Comment


    • #3
      Re: Welke instellingen??

      Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
      lijkt me anders wel de beste instelling om daar te fotograferen
      Hopelijk mag deze grap wel blijven staan...

      Comment


      • #4
        Re: Welke instellingen??

        Goeie

        Vooral niet flitsen lijkt me een goeie om mee te beginnen
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Welke instellingen??

          Ben dinsdagavond uitgenodigd op de gala avond van het Salon. Zou mijn camera ook willen meenemen maar ben nog aan het twijfelen welk objectief ik het beste meeneem aangezien ik mij niet teveel wil laden. De verplichte kledij nl. avondkleding leent zich daar nl. niet zo toe. Hebben jullie een idee welke lens uit mijn arsenaal de voorkeur geniet? Met of zonder flits ? Veronderstel dat het met de daar voor handen zijnde verlichting moet mogelijk zijn met lichtsterke lenzen te werken zonder flits.
          Is het gebruik van een Pola-filter, met wat lichtverlies als gevolg, hier aan te raden ?

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Welke instellingen??

            Ik zou gaan voor de 28-70 of de 50mm...
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Re: Welke instellingen??

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              Hebben jullie een idee welke lens uit mijn arsenaal de voorkeur geniet? Met of zonder flits ? Veronderstel dat het met de daar voor handen zijnde verlichting moet mogelijk zijn met lichtsterke lenzen te werken zonder flits.
              Is het gebruik van een Pola-filter, met wat lichtverlies als gevolg, hier aan te raden ?

              Groetjes,
              Pol.
              Neem de 17-55 maar mee want op het salon kan je niet te ver van je onderwerp gaan afstaan omdat er dan toch altijd wel iemand voor je komt staan, en een auto is nu niet echt klein hé

              De polarfilter kan handig zijn om de kleuren wat te verzadigen en om reflecties weg te werken, maar dat zul je ter plaatsen moeten uitmaken. (spots komt van alle richtingen en lichtverlies).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Welke instellingen??

                De 17-55 is volgens mij ook de beste keuze, dan kan je dichterbij staan en is er minder kans dat iemand zich ertussen wringt terwijl je de foto maakt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke instellingen??

                  Bedankt alvast voor de reacties.
                  Misschien heeft er ook iemand ervaring of een flits hier op zijn plaats is. Het komt er vooral op aan zo weinig mogelijk te moeten meenemen. Met een 2.8 lens zal dat zonder flash wellicht al op het randje zijn, of niet ? Heb echt geen ervaring met het voor handen zijnde licht op het salon. Ga ook niet zo graag hoog in de iso-waarden. En met een Polar-filter wordt het wellicht nog lastiger.
                  Vraag me af of de lichtsterke 28mm 1.4 hier geen uitkomst biedt. Maar voor deze heb ik dan geen polar-filter.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment

                  Working...
                  X