Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen bij sport?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen bij sport?

    Ik ben absoluut géén sportfotograaf. Maar morgen ga ik de volleybal van mijn zoon eens proberen vastleggen.
    Ik stel mijn D2X in als volgt:AF-C, C-H, Group Dynamic AF.
    a1 op enkel in-focus, a3 op pattern 1 Center area
    Lens 70-200 2.8 VR

    Mijn vraag is: monteer ik mijn SB-800 flits op mijn camera? En hoe stel ik die in.....? (NB ik kan tot dichtbij het veld komen...)

    martin
    Last edited by martinvideo; 4 januari 2006, 23:41.
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

  • #2
    Re: Flitsen bij sport?

    Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
    Lens 70-200 2.8 VR

    Mijn vraag is: monteer ik mijn SB-800 flits op mijn camera? En hoe stel ik die in.....? (NB ik kan tot dichtbij het veld komen...)

    martin
    Flits met zo'n lens en camera?? Probeer eerst eens zonder flits, dat moet op zich al lukken. Voordat je flits zeker toestemming vragen aan de organisatie/scheidsrechters of ze er een probleem mee hebben. Hoe dicht je bij het veld komt? Tja, bij een oefen wedstrijd door de weeks kom je aanzienlijk dichterbij, dan bij een WK wedstrijd!!

    In ieder geval succes gewenst, met de Nikon en een 2.8 lens zul je zeker met 800 iso goed resultaat behalen.
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen bij sport?

      Met deze configuratie moet je niet flitsen.
      Ik heb D70 + Nikkor 80-200 f2.8.
      Kan er aardig mee weg in een sporthal. Op mijn site onder "foto's" en dan "sport" vind je tal van foto's die gemaakt zijn met mijn configuratie. In een aander draadje over volleyball heb ik al eens geantwoord hoe ik mijn instelling bij volleybal zet. Vind je hieronder.

      "... In een zaal is het haalbaar om zonder flits te werken.
      Je hebt dan wel een f2.8 lens nodig (70-200 of 80-200), een ISO van +/_ 800, in RAW trekken en een stopke onderbelichten. Alleszins ervoor zorgen dat je een sluitersnelheid hebt van minstens het dubbele van je brandpuntafstand. Voorbeeld: 80mm = 1/160; 200 mm = 1/400.
      Let wel op 200 mm is je scherptediepte met f2.8 erg klein. Ik trek meestal in een sporthal op f4 en 80 mm om een aanvaardbare DOF te krijgen. Ik zet ook mijn AF op C ipv S. Bij Volleyball zou je nog kunnen fixeren op de netrand nabij de positie 4.
      In Nikon Capture kan je dan deze stop terug corrigeren en de foto's zijn dan méér dan aanvaardbaar...."
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen bij sport?

        Waarom zou hij niet flitsen?
        Ik gebruik zelfs buiten een invulflits.
        Je kan op de D2x instellen dat hij ook bij hogere sluitersnelheden gaat flitsen.
        Zet de flash gewoon op i-TTL en alles komt goed.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen bij sport?

          Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
          Waarom zou hij niet flitsen?
          Omdat het niet altijd wordt geappreciëerd door de spelers . . . Ik kan er over meepraten . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen bij sport?

            ja, ok, maar ik bedoel vanuit fotografisch standpunt
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

            Comment


            • #7
              Re: Flitsen bij sport?

              Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
              ja, ok, maar ik bedoel vanuit fotografisch standpunt
              Geen enkel probleem dan . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Flitsen bij sport?

                Ik zou wel voorstellen eerst een foot te nemen met een grijskaart, want anders ga je veelal 'oranje' foto's krijgen, met die verlichting in een sporthal.
                www.YourConcertShots.com

                Comment

                Working...
                X