PDA

Volledige versie bekijken : BD Verkopen

X Jan X
4 januari 2006, 22:04
Waarom is het hier de gewoonte om voor de fun biedingen uit te brengen en dan na 5 min van gedachte te veranderen en dan de grappigste excusen uit te vinden. Ik bedoel waar zijn sommige mensen mee bezig. Ik vind dat er hier best wel een database ofzo of een topic mag komen te staan van mensen met goede verkoop ervaringen en dan dat die dan een soort punten krijgen zoals bij ebay enzo. Want het loopt echt wel de spuigaten uit. Wie vindt dit een goed idee. Want mij steekt het ferm tegen.

:B :B :B :B :B

Arousal
4 januari 2006, 22:08
Ik heb hier nog maar één verkoopervaring en die is voor beide partijen goed afgelopen....
Maar als er idd dergelijke misbruiken zijn dienen ze bestreden te worden :B

Alfa Centauri
4 januari 2006, 22:14
Oei, ik dacht al dat je BD wou verkopen ! :D

Wel, ik zal trachten beleefd te zijn.
In euro's zeggen die bedragen misschien niets, maar 1000 euro is nog steeds (meer) dan 40.000 oude belgische franken.

En voor ik die uitgeef, en ik vermoed andere mensen ook, wil ik toch graag enige zekerheid over wat ik koop.

- Ouderdom: kon je NIETS over kwijt ?

Hoe kan je dan in godsnaam iets zinnigs zeggen over de waarborg ????
Je vermoed, ja...vermoeden....

- Het toestel is DERDEhands: zet dat dan ook van de eerste keer in je topic.
Dan bied ik gewoon niet.

- Al eens gezien wat dergelijk toestel nog in Duitsland kost ? En gene zever over dat België beter is - nergens zulk een goede service als bij Ingo van Topfoto ! :G :G :G

Plus dat de cashback-actie nog geldig is....

Tja, vragen staat vrij en weigeren hoort erbij.

Laat dan alles via het forum verlopen. Dat was destijds mijn vraag.

Ik ken uw wedde niet, maar voor 40.000 bfr. moet ik héél hard werken en dat geef ik niet onbezonnen weg.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil. :(

X Jan X
4 januari 2006, 22:24
Ik had het eigenlijk niet echt op uw zenne, aloewel dat er bij u ook vluchtig geboden werd en dan ineens geen antwoord meer kwam :p Ik heb over een ander geval. En nog gevallen dat ik al van veeel mensen gehoord heb.

Alfa Centauri
4 januari 2006, 22:30
OK, zand erover, maar ik denk niet dat ik langer dan 15 minuten gewacht heb.

Ik mag toch eens nadenken + een keer naar toilet gaan zeker ? ;) :p

Enne, zo vluchtig heb ik toch niet geboden ?

Ik heb denk ik potverdekke 5 PM's of meer gedaan.

Ah ja, en dan zat mijn berichtenruimte op BD vol.

Heb ik nog rap moeten wissen ook.

Denk daar ook eens aan hé. Die dingen kunnen voorvallen.

X Jan X
4 januari 2006, 22:35
Mja inderdaad maar zoals ik al zei het ging niet over u.
En je hebt om precies te zijn 1 uur niks van je laten horen tot ik stuurde om te vragen of je me nog iets liet weten. :rolleyes:
Naast de PM'S staan tijdstippen hé ;)

Maar ik vindt persoonlijk het systeem dat ik voorstel geen slecht idee. Zo haal je de slechterikken er zo uit. EN de goeie krijgen een pluim.

Xentro
4 januari 2006, 22:42
Mja inderdaad maar zoals ik al zei het ging niet over u.
En je hebt om precies te zijn 1 uur niks van je laten horen tot ik stuurde om te vragen of je me nog iets liet weten. :rolleyes:
De naast de PM'S staan tijdstippen hé ;)

Amaai die ligt nogal onder de sloef :D.

Nog suc-6 met je verkoop! :G

X Jan X
4 januari 2006, 22:43
Khad het al gewist om geen reacties te krijgen want nu is het van wat is je absolute minimum ik snap sommige toch niet zenne.

X Jan X
4 januari 2006, 22:45
Amaai die ligt nogal onder de sloef :D.

Nog suc-6 met je verkoop! :G

Ja je hebt dus het stuk proberen quoten dat ik al gewist had, ik snap je punt allesinds :D

Alfa Centauri
4 januari 2006, 22:57
Oei, was dat 1 uur.....tja sorry.

Nu, ik heb hier al langer op een pm gewacht hoor....

Komt er nog eens bij dat mijn MarkII vandaag ter ziele is gegaan - allez hij ligt in coma - dus in het forum camera's heb ik ook wat gepost + ik heb nog een gezinsleven ook hé ! ;)

vicberger
4 januari 2006, 23:03
Ik heb nog maar 1 keer gekocht via BD: van Fredericrom – tot mijn volle tevredenheid. Ik zou er blind op vertrouwen wanneer ik van hem opnieuw wat zou kopen.

Ik heb nog maar 1 keer verkocht via BD: aan Mar© – alweer tot mijn volle tevredenheid. Correct en eerlijk zonder gedoe en bijgevolg zonder spijt.

Persoonlijk wil ik door deze ervaringen mijn tweedehandsdeals tot BD beperken. Ik ben er van overtuigd dat – zeker de "gevestigde waarden" – hier meer dan op vele andere tweedehandsmarkten integere (ver)kopers rondlopen. Dat wilde ik even kwijt. :G

X Jan X
4 januari 2006, 23:07
Goed maar zou jij het ook niet fijn vinden om een gebruikerscore te kunnen zien en zo te kunnen zien van dat deze persoon bv al 30 transacties gedaan heeft en alles goed verlopen is. Of dat jij bij iemand zit ja die heeft al 27 keer op iets geboden maar nooit iets gekocht. Het zou alles wat fijner maken.

Alfa Centauri
4 januari 2006, 23:10
Allez, ( boordknopje losmaken ), eindelijk nog eens goed nieuws. :G
Ik heb hier toch al teenentander verkocht, maar ook aangekocht op BD.

En telkens ook zonder spijt, aan correcte prijzen en materiaal dat erg goed verzorgd was.

Tijd dat er eens een BD keurmerk komt ! ( een sticker met bv. "senior warranty ! :D :clown: :p )

Alfa Centauri
4 januari 2006, 23:11
Goed maar zou jij het ook niet fijn vinden om een gebruikerscore te kunnen zien en zo te kunnen zien van dat deze persoon bv al 30 transacties gedaan heeft en alles goed verlopen is. Of dat jij bij iemand zit ja die heeft al 27 keer op iets geboden maar nooit iets gekocht. Het zou alles wat fijner maken.

Zeg, het is hier geen e-bay hoor ! :rolleyes:

Allez, enkele tips:

1. Koop nooit van iemand met slechts 1 post.....

2. Doe eens een search op de naam: van waar kwam het toestel, heeft de persoon er al ernstige problemen mee gehad, worden die dan ook eerlijk vermeld ?

3. En tenslotte...google is your friend. :rolleyes:

X Jan X
4 januari 2006, 23:13
Inderdaad geen Ebay maar als jij bij ebay je afspraken niet nakomt word je geschorst. Dus waarom geen gebruikerswaardering? Het is toch alleen positief dat men een verkoop postief beoordeelt of in de slechte gevallen dan negatief.

notex
5 januari 2006, 00:53

Wat heb je aan die gebruikerscore.
Er zijn leden die op 1 jaar wel 5 DSLR bodies en/of 15 lenzen te koop aanbieden. Allemaal nieuw aangekocht? Misschien al tweedehands waarvan ze zelf de geschiedenis niet kennen. Krijgen die dan een goede score ?

Als ik nu 27 keer een bod doe en er is 27 keer iemand die een hoger bod doet, krijg ik dan een slechte score omdat de verkoper geen prijs bij zijn topic plaatst ?

Wat ga je dan doen met "enkel bod per email" of "enkel PM".

VerSeg
5 januari 2006, 01:41
Inderdaad geen Ebay maar als jij bij ebay je afspraken niet nakomt word je geschorst.Ik heb op Ebay al heel veel verkocht en ook al een paar plezanterikken gehad die een hoogste bod deden en nooit meer iets lieten weten ... ambetant maar het is niet te voorkomen.
Wat wil je dat ik doe, hen verplichten te kopen? Ga jij ze voor mij gaan zoeken? En let maar op hun status bij Ebay, ze zijn nog steeds actief.
Het enige dat je kan doen is ze negeren en ze in de lijst zetten van leden waarmee je geen zaken meer wil doen.
Op het forum kan iemand een bod doen en niets meer laten weten, klopt ... maar je hebt er geen kosten bij, bij Ebay wel en je kan erna beginnen zagen om uw geld terug te krijgen. Duurt soms een hele tijd.

Dus waarom geen gebruikerswaardering? Het is toch alleen positief dat men een verkoop postief beoordeelt of in de slechte gevallen dan negatief.En wat ga je beoordelen ... iemand dat geen interesse meer heeft? Het forum is niet als Ebay ... op Ebay moet u zich eerst akkoord verklaren met de voorwaarden, je bevestigt dat als je een aankoop doet dit een verbintenis inhoudt. Dit ooit al gezien op een forum?
Ooit al eens een auto particulier verkocht? Hoeveel mensen zeggen dat ze interesse hebben en eerst naar de bank geld gaan halen maar toch nooit terugkomen? Juist, ze hebben zich bedacht of beter gezien ... zoals reeds gezegd, het gaat om veel geld.

Ik heb ooit eens iets op dit forum te koop gesteld juist voor ik vertrok op boodschappen ... een paar uur erna waren er minstens 5 kwade PM's om te zeggen dat het een schande was dat ik nog niet geantwoord had ... ja, ik kan vooraf weten wanneer iemand iets gaat vragen hé ...
Een mens heeft soms nog iets anders te doen ... soms komt er gewoon iemand onverwachts op bezoek ... wat ga je dan doen? Zeggen "sorry, ik moet voor mijn pc blijven zitten moest er iemand een vraag stellen" ...
Ja ... de ene heeft meer geduld dan de andere ...

En weet je wat het resultaat is met scores ... mensen willen geen slechte score en zekers niet achter een naam die op het forum door iedereen gekend is ... ze gaan gewoon een tweede user aanmaken, een andere nic en daarmee verkopen ... wildgroei in onnuttige users ...

theokus
5 januari 2006, 02:03
Wat heb je aan die gebruikerscore.
Er zijn leden die op 1 jaar wel 5 DSLR bodies en/of 15 lenzen te koop aanbieden. Allemaal nieuw aangekocht? Misschien al tweedehands waarvan ze zelf de geschiedenis niet kennen. Krijgen die dan een goede score ?

Dit is ook mijn indruk, meer dan een indruk eigenlijk.
Ik waag me niet aan namen noemen ;)
Het zijn wel meestal dezelfden OF iemand met zeer weinig postings.
Je zou bijna kunnen denken dat die gebruik maken van de goede naam
van BD EN gebruik maken van het vertrouwen dat DB-leden t.o.v.
hebben.
Loopt de aankoop/verkoop goed af, tja zoveel te beter.

BD zelf (de mods enz.) houdt de zaken wel strikt in handen.
(het is en blijft een zaak tussen koper en verkoper)

Serienummers kunnen "wonderen" doen... in het eventueel achterhalen
van info. betreffende de aanbieding.

Toch vind ik het doodzonde dat een BD-er hier op BD bloot staat
aan een miskoop...dat wij hier moeten opletten van wie we kopen
en wat we kopen;)

Epiloog....en moraal van mijn verhaal:"
Koop alleen bij/van bekende "gezichten"...;)

theokus
5 januari 2006, 02:22
En weet je wat het resultaat is met scores ... mensen willen geen slechte score en zekers niet achter een naam die op het forum door iedereen gekend is ... ze gaan gewoon een tweede user aanmaken, een andere nic en daarmee verkopen ... wildgroei in onnuttige users ...

Hierop heb ik al ooit gereageerd in een andere thread.
Op seniorennet.be is dat zo opgelost.
Een SIS-kaart is zo goed als waterdicht.
En er zijn zeker nog andere en veilige oplossingen.
Heb je bang om jouw idenditeit vrij te geven?
Ja kijk, dan kan je nog bijv. rustig en alleen ergens gaan vissen;)
En vooral niet bewegen :clown:

Het is een kwestie van een knoop doorhakken en ook van
verantwoordelijkheid durven opnemen.

Loopt er nu iets fout dan is dat "een zaak tussen koper en verkoper".
En meestal is de koper de dupe.
Het enige waarop die koper dan verder kan rekenen, is op begrip...

Gelukkig, ik zeg duidelijk gelukkig, komt het hier weinig voor.
De meeste kopers zijn tevreden en zolang alles goed gaat
blijft ook de zon schijnen en is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar ja, ook als het weer goed is kan er ene aan een onbewaakte overweg
een "wreed accident" tegen komen;)

guRuh
5 januari 2006, 09:56
Maak dan gebruik van een whitelist en een blacklist he...

Als er iets fout gaat kom je op de blacklist (als het gegrond is tenminste), als een deal goed afgehandelt wordt kom je op de whitelist (zowel kopers als verkopers)

Is wel meer werk voor de mods, of mss moetenz e er iemand voor aanstellen

Tony smeT
5 januari 2006, 10:15
Wat ga je dan doen met "enkel bod per email" of "enkel PM".Afschaffen!
In aangeboden enkel via het forum dus... :rolleyes:

janvangent
5 januari 2006, 10:23
Afschaffen!

Geen slecht gedacht.

koen dd
5 januari 2006, 10:40
Afschaffen!

en hoe zie je dit dan praktisch?
Je kan toch niet aan iedereen vragen die iets verkoopt om te melden als iemand hem een pm stuurt...

Tony smeT
5 januari 2006, 11:32
Je kan toch niet aan iedereen vragen die iets verkoopt om te melden als iemand hem een pm stuurt...Vandaar dus mijn opmerking: PM's afschaffen (over dat deel van het forum) !!
Maar dat zal technisch gewoon niet mogelijk zijn vrees ik...

jan.brouwers
5 januari 2006, 11:33
Je kan toch niet aan iedereen vragen die iets verkoopt om te melden als iemand hem een pm stuurt... Ik ga volledig met Tony mee met de gedachte om het enkel via het forum te doen, maar in de praktijk krijg je onherroepelijk ter maken met de problemen waar Koen ook bang voor is. ;)
Als iemand buiten het forum een bod per mailtje stuurt en de verkoper gaat daarop in en meld hier dat hij van verkoop afziet is dat toch niet na te trekken. Bovendien moet het hier wel leuk blijven zonder bewakingsagenten aan te stellen denk ik. :)

Wim.Vanmaele
5 januari 2006, 12:29
Welke is de reden opdat anderen bewaking dienen te doen.
Houd het eenvoudig, speel het spel niet mee en geef ook geen aanleiding tot een PM-spel.
ALs ik iets verkopen zou, zou ik helemaal niet antwoorden op PM's en om dezelfde redenen zou ik bij aankoop, geen PM's sturen met het risico dan geen goede aankoop te kunnen doen.
Zo simpel is het. Zever er niet over, maar doe het en speel die spellekes niet mee

Jazzaddict
5 januari 2006, 12:49
Vandaar dus mijn opmerking: PM's afschaffen (over dat deel van het forum) !!
Maar dat zal technisch gewoon niet mogelijk zijn vrees ik...

Dat is grote zever. Iemand verkoopt en een ander koopt.......verder heeft daar niemand zaken mee. Dus moet het zeker niet openbaar gebeuren, en een ander hoeft zich daar niet mee te bemoeien.
Als iemand op het forum iets te koop aanbiedt, en ik heb daar geen interesse in, dan bemoei ik me daar ook totaal niet mee. Noch via het forum, noch via PM. Het interesseert me dan gewoonweg niet. :)

Jo
5 januari 2006, 12:57
Mijn persoonlijke mening:

Of en aan welke voorwaarden iets verkocht of gekocht wordt heeft niets te maken met BD.

Leden- niet handelaars- krijgen de mogelijkheid om anderen in te lichten over hun te koop staande artikels in het sub forum " te koop".

Zoals reeds meermaals aangehaald wenst BD zich niet te mengen in de koop en wenst BD zekers geen polemieken te starten of toe te laten over het te verkopen produkt of de hiervoor gevraagde prijs.
( OFF topic reply's weet je wel )
Dit is iets persoonlijks tussen de verkoper en de geinteresseerden. Vraag en aanbod.
En of een koop doorgaat of niet is een beslissing tussen de verschillende partijen. Hierin is geen rol weggelegd voor BD

Persoonlijk zou ik het zelfs eerder wenselijk vinden dat alles via PM geregeld wordt en dat de mogelijkheid om te replyen in dit sub-forum zou uitgeschakeld worden. Dus louter een advertentie ruimte.

Goede en slechte ervaringen ( hoe ga je controleren wie gelijk heeft ? ) zouden op één of andere manier wel hun weg vinden naar het forum :D

mvgr
Jo(han)

Jazzaddict
5 januari 2006, 13:03
Mijn persoonlijke mening:

Of en aan welke voorwaarden iets verkocht of gekocht wordt heeft niets te maken met BD.

Leden- niet handelaars- krijgen de mogelijkheid om anderen in te lichten over hun te koop staande artikels in het sub forum " te koop".

Zoals reeds meermaals aangehaald wenst BD zich niet te mengen in de koop en wenst BD zekers geen polemieken te starten of toe te laten over het te verkopen produkt of de hiervoor gevraagde prijs.
( OFF topic reply's weet je wel )
Dit is iets persoonlijks tussen de verkoper en de geinteresseerden. Vraag en aanbod.
En of een koop doorgaat of niet is een beslissing tussen de verschillende partijen. Hierin is geen rol weggelegd voor BD

Persoonlijk zou ik het zels eerder wenselijk vinden dat alles via PM geregeld wordt en dat de mogelijkheid om te replyen in dit sub-forum zou uitgeschakeld worden. Dus louter een advertentie ruimte.

Goede en slechte ervaringen ( hoe ga je controleren wie gelijk heeft ? ) zouden op één of andere manier wel hun weg vinden naar het forum :D

mvgr
Jo(han)

Inderdaad, kan ik volledig mee akkoord gaan. Enkel plaatsing van de advertentie, en afhandeling via PM. Anders krijg je hoe dan ook ongewenste inmenging en commentaar.

parakiet
5 januari 2006, 14:16
"bewakers"?

ik ben even in je topic gaan zien jan..

Niet meer in onderhandeling dankzij de vele zo eerlijke bieders hier op BD :B
Alleen bieders gewenst die niet niet om de 5min van gedacht veranderen.

Het doet er allemaal niet toe hé al is het toestel 10de hands als het niet veel gebruikt is en in goede staat wat maakt het uit. Trouwens tof van u om dit hier in de topic te komen posten. Echt getuigt van veel respect :G

een derdehands toestel verkopen in "goede staat" daar is helemaal géén probleem mee. maar waarom maak je je druk als iemand een serieuze infowaarde aan je topic toevoegt? schrik dat je minder gaat krijgen?
hoe kan iets compleet in een doos zitten terwijl je de ouderdom niet kent?

als je eerlijke kopers verwacht kun je't best ook eerlijk verkopen. natuurlijk heb je over niets gelogen maar bepaalde informatie achter houden is ook niet zo netjes.
ik kan me voorstellen dat potentiele kopers plots afhaken als ze vernemen wat het product juist is. als het dan nog eens blijkt dat je liever niet hebt dat die informatie over het produkt vrijgegeven wordt.. tja dat lijkt me weer een rede om toch niet tot de verkoop over te gaan!

BD is een leuke groep. dat betekent ook dat we elkaar helpen waar we kunnen. dus gaan we elkaar ook geen katten in zakken laten kopen hee :G
als we onredelijke dingen zien staan dan reageren we daar dan ook op..
hierdoor heb je dan meestal ook direct een serieuze prijs. misschien is dat pijnlijk voor een verkoper die zijn prijs zo hoog mogelijk houdt

om te verkopen met een zo groot mogelijke winst kun je inderdaad bij eBay terecht.
mss kan je daar zelf een lege 20D doos verkopen voor een paar 100 euros :green:

theokus
5 januari 2006, 14:42
"bewakers"?

een derdehands toestel verkopen in "goede staat" daar is helemaal géén probleem mee. maar waarom maak je je druk als iemand een serieuze infowaarde aan je topic toevoegt? schrik dat je minder gaat krijgen?
hoe kan iets compleet in een doos zitten terwijl je de ouderdom niet kent?

als je eerlijke kopers verwacht kun je't best ook eerlijk verkopen. natuurlijk heb je over niets gelogen maar bepaalde informatie achter houden is ook niet zo netjes.
ik kan me voorstellen dat potentiele kopers plots afhaken als ze vernemen wat het product juist is. als het dan nog eens blijkt dat je liever niet hebt dat die informatie over het produkt vrijgegeven wordt.. tja dat lijkt me weer een rede om toch niet tot de verkoop over te gaan!

BD is een leuke groep. dat betekent ook dat we elkaar helpen waar we kunnen. dus gaan we elkaar ook geen katten in zakken laten kopen hee :G
als we onredelijke dingen zien staan dan reageren we daar dan ook op..
hierdoor heb je dan meestal ook direct een serieuze prijs. misschien is dat pijnlijk voor een verkoper die zijn prijs zo hoog mogelijk houdt

om te verkopen met een zo groot mogelijke winst kun je inderdaad bij eBay terecht.
mss kan je daar zelf een lege 20D doos verkopen voor een paar 100 euros :green:

Het zou toch fijn en interessant zijn als de verkopers verplicht waren
om een min.(?) of een standaard informatie te vermelden van hetgeen
ze aanbieden.

Je zou het onderdeel ook kunnen opdoeken maar ja, dan ziet niemand meer
in het openbaar dat er hier iets te koop is;)

Als het blijft zoals het nu is dan kan er van alles gebeuren maar BD loopt
dan geen schade op en alle discussies vallen weg.
We mogen elkaar helpen in alle andere onderdelen maar niet bij de
aan- of verkoop. Ik bedoel dit niet negatief en als dit de regel is: het zij zo;)

Jo
6 januari 2006, 03:41
We mogen elkaar helpen in alle andere onderdelen maar niet bij de
aan- of verkoop. Ik bedoel dit niet negatief en als dit de regel is: het zij zo;)

Theo,
nog nooit opgemerkt dat er in de koopjeshoek iets verkocht wordt en dat er daarna in een ander forum een topic gestart wordt genre: " ik kan een " xxx " kopen voor " yyy " eurokes. Heeft er iemand ervaring met deze " xxxx " en wat vinden jullie van de prijs? :green:

Ik ben de eerste om toe te geven dat het inderdaad soms heel frustrerend is dat een goede hint of tip niet kan/mag geven worden in de verkooptopic, maar er zijn andere manieren en plaatsen om dit wel te doen.:clown:

Inmenging van derden in een verkoop is al veel te vaak aanleiding tot ruzie geweest.

Jo(han)

parakiet
6 januari 2006, 10:13
Inmenging van derden in een verkoop is al veel te vaak aanleiding tot ruzie geweest.

Jo(han)

vanzodra je iets op een forum te koop aanbied HEB je inmenging, van vele derden.
wil je dat niet dan ga je naar zoiets als een zoekertjeskrant ofzo.

via die inmenging wordt de verkoop juist eerlijker.

maar je zegt het zelf! moet je dan in algemeen een prijsnavraag doen om in te koop iets te gaan kopen? toch simpelder als die prijsnavraag in te koop zelf staat, in het juiste topic dan nogwel.

en anders kunnen de edele moraalridders nog via PM eventuele kopers informeren :green:

Jazzaddict
6 januari 2006, 11:57
vanzodra je iets op een forum te koop aanbied HEB je inmenging, van vele derden.

en anders kunnen de edele moraalridders nog via PM eventuele kopers informeren :green:

Juist die inmenging van derden is totaal overbodig......en moraalridders en pastoors lopen er al genoeg rond in het wild, zonder dat we zie hier nog moeten ontmoeten. :cool:

parakiet
6 januari 2006, 12:20
overbodig?

als er teveel gevraagd wordt en je reageert in het topic dat je een goedkopere prijs wil om bepaalde redenen (goedkoper nieuw in een bepaalde shop bevoorbeeld), ik zie niet in waarom dat niet kan.

eerst een aankoopverplichting aangaan om dan af te dingen lijkt me wat zot ;)

theokus
6 januari 2006, 13:20
Theo,
nog nooit opgemerkt dat er in de koopjeshoek iets verkocht wordt en dat er daarna in een ander forum een topic gestart wordt genre: " ik kan een " xxx " kopen voor " yyy " eurokes. Heeft er iemand ervaring met deze " xxxx " en wat vinden jullie van de prijs? :green:

Ik ben de eerste om toe te geven dat het inderdaad soms heel frustrerend is dat een goede hint of tip niet kan/mag geven in de verkooptopic maar er zijn andere manieren en plaatsen om dit wel te doen.:clown:

Jo(han)

Akkoord Johan!
Jij zegt hier nu precies wat ik dacht.
(maar dat was ik vergeten om zelf te vermelden)

Black B@ndit
6 januari 2006, 20:52
Ik heb vorige week ook wat spullen verkocht, en toen heb ik bij het openingstopic vermeld dat ik liefst had dat er gereageerd werd via het topic zelf. Dat is omdat ik anders constant mijn mailbox en de privé-berichten hier op het forum moet controleren.
Als er alleen in het topic zelf reacties komen, dan moet ik dus maar op 1 plaats alles in het oog houden.
En als er dan vragen zijn over de aankoopdatum, garantie, staat van de verkochte goederen... dan kan ik er daar ook alle uitleg bijzetten zodat ik die niet elke keer opnieuw moet geven.

Maar ik heb wel biedingen gekregen via privé-berichtjes, en dan heb ik het uur dat erbij vermeld is in het oog gehouden om alles zo eerlijk mogelijk te houden.
En in het topic zelf heb ik er dan altijd zo snel mogelijk de prijs erbij gezet die laatst geboden was.
Zodra ik aan de vraagprijs zat, ging de lens naar de koper die die prijs wou betalen, ik heb dus niet langer gewacht op een eventueel hoger bod om de boel niet eindeloos te laten aanslepen (de lenzen waren dezelfde dag nog verkocht, en de extender de volgende dag :G ).

Ik heb ook al een paar keer zelf iets willen kopen, maar het is dan ook eens gebeurd dat ik dagen moest wachten op een reactie van de verkoper. Als dat gebeurt, dan haak ik wel af.
Als iemand hier iets te koop zet, dan is het handig dat hij of zij probeert om op alle vragen zo snel mogelijk een antwoord te geven, dan is alles ook véél sneller verkocht ;) .