Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

    Ik heb op dit ogenblik 2 digitale camera's en 2 geheugenkaartjes van 128 MB (een paar jaar geleden gekocht voor 70€ per stuk ).
    Doordat de laatste een 5Mp camera is, is zo'n kaartje natuurlijk snel vol.

    Nu ben ik aan het overwegen om een draagbare harde schijf te kopen die kaartjes kan lezen, en waarmee ik vrijwel overal de kaartjes kan overpompen naar deze harde schijf, dit vooral omdat je een harde schijf vindt van 30 GB voor de prijs van 2 kaartjes van 1GB.

    Heeft iemand ervaringen met dergelijke toestelletjes? Van welk toestel ben je tevreden?
    Hoe zet je de gegevens over, via een (ingebouwde) kaartlezer, of via een USB kabeltje?

    Groeten,

  • #2
    Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

    Een Ipod + camera connector !

    Werkt perfect bij mij, en je hebt er nog eens een mooie mp3 speler bij ook
    Je kan ook je foto's bekijken, wat bij de goedkopere alternatieven helemaal niet mogelijk is,

    Comment


    • #3
      Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

      ik heb deze nog gehad :



      heel handig, maar batterij gaat niet lang genoeg mee naar mijn gedacht,
      in den tijd zo goed als nieuw terug verkocht (te weinig gebruik)
      Maar tegen de grote vakantie aan zal ik toch nog een kopen met een langere batterij duur.

      Koen
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

        Er lopen er hier minstens 25 rond met het toestel dat koen voorstelt. Batterij snel op is relatief. Niet tot je opnieuw een stopcontact tegenkomt! Of je moest echt een week enkel in de woestijn ronddolen...

        Maar zulke toestellen (zoek op image tanks, mobiele opslag, ...) zijn zeker de moeite

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

          Steeds kaartje in, overpompen, kaartje uit,... Ik zou dan toch voor een 1 giga kaartje gaan.

          Comment


          • #6
            Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            Niet tot je opnieuw een stopcontact tegenkomt! Of je moest echt een week enkel in de woestijn ronddolen...
            Dat spreekt voor zich hé ajuin , als uwen auto zonder naft zit rijd hij ook maar als er andere naft inzit hé
            Maar ik zou graag in de grote vakantie een trektocht maken... (niet in de woestijn maar toch )
            Ik zeg, een goed toestel, enkel de batterij duur vind ik te kort,
            moest ik het nu nog hebben zou ik het daarvoor niet verkopen, maar inder tijd heb ik het maar 1 keer gebruikt voor een reis naar italie...
            En dat vond ik genoeg om het terug te verkopen

            Koen

            Ik denk eraan om mijn ipod mini te verkopen en een photo aan te kopen met zo'n connector. iemand een idee wat zo'n ding kost om je geheugenkaart op je ipod te kunnen zetten?
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

              Omdat jullie zo snel waren heb ik even gezocht wat deze kabel voor de i-pod kost. 30 € voor een stomme kabel.... 't is er aan te merken dat i-pod een hype is.
              Ik vind in elk geval die i-pods veel te duur voor wat het is, zeker als je naast het toestel van een dikke 350€ nog een stel kabels, een hoesje etc. er bij wil...

              Dan sleep ik nog liever mijn laptop mee op reis.
              Ik zoek echt een handig toestelletje dat niet meer kost dan een geheugenkaart van 2 Giga.

              Al bedankt voor de zeer snelle reacties!

              Comment


              • #8
                Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                Zoek op dit forum ook maar eens op "compactdrive".
                Je gaat vrij recente informatie vinden en zelfs te veel om allemaal te lezen, maar neem toch maar je tijd.

                hesy.be
                BD0319BE

                Comment


                • #9
                  Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                  Ik denk eraan om mijn ipod mini te verkopen en een photo aan te kopen met zo'n connector. iemand een idee wat zo'n ding kost om je geheugenkaart op je ipod te kunnen zetten?
                  rond de 30€ zoals hier al gezegt is !
                  Ik ben er zeer te vreden van !
                  Een ipod video is idd duurder, maar nu kan je nog de vorige generatie kopen voor minder dan 275€ dachtik

                  Volgens mij heeft deze ook als voordeel dat je niet afhankelijk bent van het type geheugenkaart. 99% van alle camera's werken er mee, en je hebt een mooi display waar je ze kunt nakijken. (en terwijl naar muziek luisteren).

                  Het apparaatje dat koen_dd post heeft niet eens een kleurenscherm of mogelijkheid om je foto's nog eens na te kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                    Omdat jullie zo snel waren heb ik even gezocht wat deze kabel voor de i-pod kost. 30 € voor een stomme kabel.... 't is er aan te merken dat i-pod een hype is.
                    Ik vind in elk geval die i-pods veel te duur voor wat het is, zeker als je naast het toestel van een dikke 350€ nog een stel kabels, een hoesje etc. er bij wil...

                    Dan sleep ik nog liever mijn laptop mee op reis.
                    Ik zoek echt een handig toestelletje dat niet meer kost dan een geheugenkaart van 2 Giga.

                    Al bedankt voor de zeer snelle reacties!
                    Veel plezier bij het slepen, maar als je twee snelle kaartjes van 2GB koopt ben je toch bijna evenveel kwijt als voor een iPod.

                    Volgende maand ga ik een weekje naar Israël - een half uur praten op een conferentie en de rest van de tijd fotograferen in Jeruzalem en Tel Aviv - het leven kan soms zo zwaar zijn Ik probeer altijd zo min mogelijk bagage mee te nemen en deze keer laat ik mijn computer lekker thuis. Ik sjouw me toch al rot aan mijn koffertje (weegt bijna niks) en mijn fotospullen (belachelijk zwaar). Om veel foto's te kunnen nemen heb ik daarom gisteravond een mooie 60 GB iPod met een foto-adapter besteld. Dat lijkt mij uiteindelijk toch goedkoper dan een hele serie geheugenkaarten.

                    Het wordt mijn derde iPod. De eerste is al lang geleden kapot gegaan door het intensieve gebruik en de tweede heeft geen mogelijkheid om foto's op te slaan. Het kan dan wel een hype zijn, maar dan toch wel een heel erg fraaie hype. Mooi vormgegeven en een uitstekende kwaliteit. En inderdaad niet de allergoedkoopste, maar gezien de prijs van de alternatieven is het toch ook niet echt duur.

                    Groeten, Miriam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                      Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      Het kan dan wel een hype zijn, maar dan toch wel een heel erg fraaie hype. Mooi vormgegeven en een uitstekende kwaliteit. En inderdaad niet de allergoedkoopste, maar gezien de prijs van de alternatieven is het toch ook niet echt duur.
                      Groeten, Miriam
                      zo denk ik er ook over, als je een draagbare hd koopt waarbij je cf kaarten(of andere) wil kopieren hierop met kleurenscherm zal je er ook niet goedkoop vanaf komen hoor!

                      en over dat toestel dat ik postte,
                      er stond toch niet in je eerste post dat er een scherm moest zijn waarop je de foto's kon bekijken?
                      Je kan wel alle files zien per geheugenkaart maar je kan ze niet openen.

                      Koen
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

                      FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                        Er lopen er hier minstens 25 rond met het toestel dat koen voorstelt. Batterij snel op is relatief. Niet tot je opnieuw een stopcontact tegenkomt! Of je moest echt een week enkel in de woestijn ronddolen...

                        Maar zulke toestellen (zoek op image tanks, mobiele opslag, ...) zijn zeker de moeite
                        niet zo relatief. als je een 10Mp toestel hebt en je werkt in RAW dan gaat die rakker zijn batterij snel leeg zijn.

                        ik ben er echter tevreden over. lage prijs en met 512mb kaartjes kan je wel "even" verder.

                        mss zingt ie het een week uit met 1 * 512mb per dag, maar ik vrees dat dat zelfs nipt zal worden
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                          Die houdt het zolang vol als jij mooie foto's neemt, 10Mb groot, of 3Mb groot

                          Kan minstens vijf ladingen aan van 1Gb, hoe snel schiet je dat vol? Okee, kan soms eens gauw gebeuren, maar is er dan geen stopcontact in de buurt?

                          In het geval dat je een week in de woestijn bent, of een week in de bergen, dan heb je gelijk dat je niet altijd een stopcontact tegenkomt. Maar schiet je dan wel 5Gb vol? Ik zie je al van elke verschillende zandkorrel een foto nemen, of van elk grassprietje of elke Heidi in Tirol.

                          Dus oor mij volstond dit zeker. Maar er zijn er betere. Sneller, en langere batterij. Voor 40Gb ben je dan een 170EUR kwijt schat ik, de prijs van 2,5Gb.

                          Dan nu nog de discussie: vertrouw je op zo'n harde schijf?

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                            'k heb in augustus ook voor de keuze gestaan: grotere kaartjes kopen of een image tank. In de M***O stonden toen Conceptronic bakskes voor 149€ met een 40 gig schijfje. De keuze was rap gemaakt.



                            Eén groot voordeel: tijdens die zelfde vakantie laat ik mijn toemalig Powershotje A70 (met CF kaartjes) vallen; E18 error, kompleet kapot. Ginder (Kroatië) een S2iS gekocht met SD kaartjes (er waren op het eiland 2 fotografie-winkeltjes en in één daarvan verkochten ze 1 fototoestel - en dan nog juist hetgene ik wou).

                            Kortom: gelukkig had ik een imagetank (die zowel CF als SD kaartjes aankan) ipv extra grote CF kaarten gekocht.

                            BTW: ik heb geen kleurenscherm, enkel een aan/uit knop en een kopieer knop. Ik kan 'm wel als externe HD gebruiken.

                            Batterij gaat lang mee, op heel die vakantie (een keer of 9 mijn kaartjes van 256MB overgepompt). Niet één keer moeten herladen.
                            Last edited by wernwatt; 3 januari 2006, 19:01.
                            flickr.com/wernerwattenbergh
                            flickr.com/vdpsportfotograaf
                            http://voetbalfotografie.wordpress.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe harde schijf - mobiele foto-opslag

                              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                              Die houdt het zolang vol als jij mooie foto's neemt, 10Mb groot, of 3Mb groot

                              Kan minstens vijf ladingen aan van 1Gb, hoe snel schiet je dat vol? Okee, kan soms eens gauw gebeuren, maar is er dan geen stopcontact in de buurt?
                              ik bedoelde:
                              wij () met een D70(s) komen zelfs in RAW toe.

                              als je met een 10 of 12 Mp camera schiet dan worden de bestanden als snel veel groter.. en kan je minder foto's kwijt op één kaartje.
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X