Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk voer gebruikt u?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk voer gebruikt u?

    En uiteraard nog de beste wensen voor 2006.

    Behalve de XTC pillen, opiumsmeersels en andere drugs die hier gebruikt worden om de meest exotische vogels aan de voedertafel, boomstam of tak te krijgen, ben ik wel benieuwd wat voor voer u gebruikt.

    Uiteraard was het bovenstaande een grapje.

    In ons bos hebben wij een behoorlijk aantal bonte spechten rondvliegen. Helaas zitten die nogal hoog. Ik heb tot nu toe de pinda’s geprobeerd, maar die laten ze links liggen. (de mezen maken er wel gebruik van)

    Wat kunt u mij adviseren om deze prachtdieren lager te krijgen?

    Maar buiten de bonte specht ben ik wel nieuwsgierig naar het eten wat u de andere vogels voorschotelt. Graag specifiek voer en vogelnaam.
    (en misschien voert u wel helemaal niet)

    Groetjes
    MadMax.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Welk voer gebruikt u?

    Zowat alles in mijn tuin is zot van deze :


    Krijg daar alles op : mezen, gaaien, eksters,specht,
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Welk voer gebruikt u?

      Op de voedertafel worden de broodkruimels, kaaskorstjes, laatste en eerste broodsneetjes, etc gestrooid.


      Op de grond wordt regelmatig overrijp fruit gelegd zoals peren ,appels en allerhande soorten noten zoals ongebrande pindanootjes(met en zonder schil), okkernoten. Geen citrusvruchten.

      Dus alles wat normaal op de composthoop beland(buiten de noten) wordt winterdag voor de vogels bewaard.

      Die noten bevriezen wel en zijn dan niet meer zo in trek bij de vogels. Daarom niet te veel ineens en iedere dag een beetje bijstrooien.

      De soorten die de nootjes lusten? ALLEMAAL.

      Die bonte spechten zijn er verlekkerd op. Zelfs die dikke okkernoten worden op de grond in tweeën gekapt en dan meegenomen in een boom om in een gaffel of gat te worden gestoken en dan opgepeuzeld. Als je zorgt dat er een gat of gaffel op camerahoogte is zullen ze hier wel gebruik van maken na een tijdje. Een schuilhutje en veeeeel geduld zijn de andere ingrediënten.
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #4
        Re: Welk voer gebruikt u?

        Kijk eens op www.natuurpunt.be en www.vivara.be

        groeten
        Mon
        ------------------------------------
        website

        Comment

        Working...
        X