Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermen tegen woestijnzand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschermen tegen woestijnzand

    Is het gebruik van een onderwaterbehuizing een alternatief? In welke mate ben je dan beperkt in het manipuleren van je apparaat?
    André Langenus (EFIAP)

  • #2
    Re: Beschermen tegen woestijnzand

    Oorspronkelijk geplaatst door doemoezi
    Is het gebruik van een onderwaterbehuizing een alternatief? In welke mate ben je dan beperkt in het manipuleren van je apparaat?
    Ik heb mij door een bevriend duiker laten vertellen dat zijn onderwaterbehuizing voor een of andere Olympus corrigeert voor de brekingsindex van lucht en water. Daarmee zou een onderwaterbehuizing dus niet geschikt zijn voor gebruik boven water. Misschien dat er hier nog wel een duiker rondloopt die dat kan bevestigen?

    Anyway, over wat voor toestel heb je het?

    Comment


    • #3
      Re: Beschermen tegen woestijnzand

      Txs Joost
      Het betreft een D70 Nikon
      Voorlopig hou ik het dan maar bij plastic, tape en fijne draad
      André Langenus (EFIAP)

      Comment


      • #4
        Re: Beschermen tegen woestijnzand

        mijn onderwaterhuis van mijn olympus C-765 corrisgeert niks, even mooie fotos als zonder huis.Alle functie's blijven te bedienen, prijs ongeveer 265 euro

        Comment


        • #5
          Re: Beschermen tegen woestijnzand

          ik had destijds een nylon hoes die met scotchguard toegespoten was en vastgelijmd op een UV filter voor m'n videocamera .. 'k weet wel niet meer welke lijm ik gebruikt had, want de meeste lijmen kwamen terug los

          'k weet niet meer welke link het was, maar er bestaan van die nylon hoezen voor fototoestellen, die je met wat velcro aan je zonnekap vastmaakt, en met een extra sleuf voor je hand om te kunnen zoomen/scherpstellen .. speciaal voor "dusty situations" .. toen ik ze zag koste dat iets vanaf een 50 euro

          Comment


          • #6
            Re: Beschermen tegen woestijnzand

            Een vriend van mij heeft een verkooppunt van OW huizen,die kan je altijd bellen en vragen hoe het één en ander inelkaar zit.



            Grt,
            Hexagon
            Grt,
            Hexagon

            Comment

            Working...
            X